Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 10595/14488 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 5/5 1 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | DSCF1497.JPG |
Albumin nimi: | aakoo / Traktorit ja koneet |
Arvo (1 ääntä): | |
Avainsanat: | Valtra / T120 / Intercooler / bosch / holset / hx40 / super |
Kuvaajan nimi: | aakoo |
Kuva otettu pvm: | Fuji F10 |
Paikkakunta: | pohjois-pohjanmaa |
Tiedostokoko: | 85 kt |
Lisätty galleriaan: | %11.%05.%2007 |
Tarkkuus: | 854 x 641 pikseliä |
Katseltu: | 3193 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=18906 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 34 - 53 53:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
eikös suolahden tehtaan aulassa ole 7.4 kone, josta luvataan 350 hp ja 6.6 ltr:n koneesta ne lupaa 300 hp (kylläkin meridiesel) eikä ne siis pitäis olla mitään itseviriteltyjä, vaan ihan tuotannossa olevia koneita...
|
|
|||
On varmasti olemassa..mutta ei niitä myynnissä olevissa koneissa näy_
|
|
|||
http://www.powertechengines.com/IvecoMarine.html Iveco lupaa 400hv 5.9litrasesta, tosin sekin meridiesel.
|
|
|||
sitä 7,4 vääntö en tarkallee muista vaa oli se paljo vähempi ku tässä
|
|
|||
aakoo: ei se mikään traktorin moottori ollutkaan, vaan mihin lie, johonkin generaattoriin tai vastaavaan tarkoitettu
|
|
|||
Käytiin varsin kokeilemassa mitä Holset vaikutti. Din teho ulosotosta (1000rpm) 260hv / 1860nm vääntöä. Max teho jäi vähän hämärän peittoon kun dyno alkoi herjata ylikuormaa mutta (1100rpm) tuli 275hv ja nousi edelleen kierrosten mukana. Moottoriteho jotain 300+hv. Syöttöön ei koskettu, huipputehot ei siis hirveitä kasvanu mutta moottorikierroksilla 1500 (perä 750) teholukemaksi ulosotosta vielä 225hv / 1985nm.
|
|
|||
Tässä koneessa sitten voimaa piisaa. Sinun kannattais käydä tällä vetämässä pullinkia, varmaan hyvin pärjäis.
|
|
|||
Ei näillä eväillä kannata lähteä kisailemaan kun ammattilaiset rakentaa koneet pelkästään sitä varten joista revitään vielä kaksin - kolminkertainen määrä ulos. Mukava tehä hommia kun ei tartte väkisin vinguttaa
|
|
|||
kohta paukkuu voimansiirto... aika paljon vähemmän tuo 6.6 vääntää kun 7.4l. hyvä ahdin tuo hx, paljon paremmin toimii kun alkuper. ahdin.
|
|
|||
Saattais paukkua jos olis palkkakuskeja ratin ja penkin välissä, särkyy vakiotkin jos ei osata käyttää. Jokatapauksessa evästä voi nyt vähentää kun jaksaa viedä matalillakin suosiolla. Millaisia vääntölukemia mika3 8550 näytti jarrussa mielenkiinnosta?
|
|
|||
225hv ja 1800... ei toimi se 8550 vieläkään... 8950 väänsi 2312nm vanhalla turbolla.
|
|
|||
mistä tuon kuulerin hankit
|
|
|||
Tuolta: http://www.intercooler.fi/
|
|
|||
Miltäs super on tuntunu.? Itekki ajatellut juuri tuon turbon hommata.
|
|
|||
Ahdin toimii hyvin mutta tuo cuuleri tuli tänään matkansa, tai paremmin paineenkestonsa päähän. Siitä se paukahdus haapajärvellä kesken toisen vedon, pääty repesi irti..
|
|
|||
Paikalla oltiin.... kivasti Vallu vihelsi, vaikka ei ihan voittoon yltänytkään...
|
|
|||
joo paikalla oltiin ja täytyy sanua että komia oli tämä valtra! Voimaa ehkä puuttuu vähä jos aikoo palkintosijoille päästä mutta eihän tätä oo ees mihinkään pullinkiin tehty... Hyvästi varmaan riittää nykysetki pollet työn tekoon..
|
|
|||
Puuttuu vain puolet tehoista jos vertaa kärkeen, aika mahdotonta samoja mittoja saada aikaiseksi..varsinkin pystymetästä otettuna. Kaivattua kokemusta tuli vaihdevalinnasta ja heikoin paikkakin löytyi koneesta. Pieniä muutoksia ja mahdollisuuksien rajoissa koitetaan uudelleen..
|
|
|||
ihme homma että cooleri petti, olisko kiinalaiset "ilmais coolerit" parempia? oliko bossi täysillä, 350-400hv?
|
|
|||
Alkuperäinen Valtran kenno paikallaan, sehän on kestäny hx60 paineetkin. Putket vaihtuu vielä varmuuden vuoksi isompiin. Kaikki otettiin mitä tuosta pumpusta saa. Ens kesäksi mietitään uudet kujeet
|
Kommentti 34 - 53 53:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |