Valmet 903 tiivisteponttiin asennettava takalasi tuli muutettua liimalasi tyyppiseksi uuden takalasin myötä
Uusi takalasi oli kokoonsa nähden aika edullinen mutta ikkunan uusi tiiviste olisi ollut aika hakusalla / ei niin edullinen. Vanha koppuroitunut tiiviste ei suostunut huilaamaan oikein millään paikolleen, ilman "itsetuhon aloitusta" vaikka karmi tuli voideltua asennuksen helpottamiseksi ja asennusnarujakin oli valita erilaisia eri paksuudelta, joista kyllä löytyi juuri se oikea asennusnaru.. Mutta koppuroitunut tiiviste halusi aina lopulta rueta nylkeytymään varovaisuudesta huolimatta.. Joten päätin sitte nylkeä alkuperäisestä ponttitiivisteestä liimalasitiivisteen ja vetää lasin sikafleksillä kiinni. Irtoaako? No ei todellakaan irtoa muutako kaasuvehkeillä tai induktiokuumentimella.. :D :D
Vaihtuukohan uudemman keltaisissa lukkonauhalle, vanhemmissa on nimittäin sitä perhanan lukkonauhatonta mallia jota ei löydy tahdo enää ja toisekseen on hankalaa kovetessaan asentaa.
Sillä nyt ei oo väliä kun pysyy varmasti nuinkin mutta toki sitte jos haluaa asentaa alkuperäisenä niin sitten vain toki ostaa metritavarana tiivistettä sieltä mistä löytyy kerran.. kyllä tuossakin oli lukkonauha mutta tiiviste oli niin käsittämättömän koppura siitä huolimatta.. No olihan traktori tietty ollu ainaki meillä käytännössä aina ulkona pääosan olostaan..