Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 864/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | IMG00121.jpg |
Albumin nimi: | mark_s / Traktorit ja koneet |
Arvo (4 ääntä): | |
Avainsanat: | valmet / 455 |
Kuvaajan nimi: | mark_s |
Kuva otettu pvm: | 28.5.2016 |
Paikkakunta: | Pertunmaa |
Tiedostokoko: | 358 kt |
Lisätty galleriaan: | %05.%06.%2016 |
Tarkkuus: | 2048 x 1536 pikseliä |
Katseltu: | 1358 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=57581 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 10 10:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
Mitenkäs se vetari meni särki?
|
|
|||
oli pari senttiä mutkalla
|
|
|||
Minkälaisessa tilanteessa vetari vaurioitu?
|
|
|||
ajan patinaa tai sitten hinaustilanteessa kun pyörän ketjusta hinattiin muutama vuosi sitten. pääty laakeri on n, 2/3 akselin mitalta ja laakerin jälkeen lähtenyt mutkalle
|
|
|||
Kuulostaa todella oudolta Tuota siis paripyörän kiinnitysketjustako vedätittä siis pyrittä tukemaan traktoria kaatumasta vedätyksen aikana sivulta päin tuohon paripyörän ketjuvetoon?
|
|
|||
eikun eteen päin lumiketjusta kun oli liukasta ettei vetotraktorista riittänyt pito vetäessä että sai sen vewrran ylos että vetotraktoriin sai taas pitoja. pitänee käydä nappaamassa kuva siitä banaanivetarista niin ymmärtää helpommin
|
|
|||
No siinätapauksessa. Ihmetytti et mitenkä sitä ois lumiketjusta jouduttu vedättään. Ota iliman muuta ropellille taipuneesta vetarista kuva, jos se vielä löytyy. 455 oli siis vaihde päällä samalla kun vetoavuksi tullu isompi traktori nykäs lumiketjusta lisävoimaa renkaan kehälle.
|
|
|||
Noissa pidennetyissä cafeiro mallin vetareissa tuo on ihan normaalia, ovat todella kesyt nuo vetoakselit kun on kapeasta mallista "pakkopidennetty". Ei ole eka eikä vika mikä katkeaa/kieroutuu tai vääntyy.
|
|
|||
Toinen puoli on jo vaihdettu pari vuotta sitten ja tuokin ollut vähän aikaa mutkalla mutta rupesi pitämään meteliä niin piti vaihtaa ettei riko enempää. En tiedä miten etupainot auttaisi asiaa.
|
|
|||
Vetoakselin on tarkoitus ja hyvä toki toimiakkin " sulakkeena" silloin kun ulkoinen suuri kuormitus lähtee eteneen renkaasta vaihteistoa kohti huomattavana pyörimisnopeus erona ja todella suurena vääntömomenttina. Tällöin vaihteisto säilyy ehjänä kun se on vetari, joka taipuu propelliksi kuin, että se on vaihteistosta kytkettynä oleva hammaspyöräpari joka hajuaa..
|
Kommentti 1 - 10 10:n joukosta Sivu: 1 |