Galleria > Erikoiset > Vinkit
tappiterä lana
vanhaa pitkää tielanaa hieman rakennettu mm tappiterät,kallistus ja omalla sylinterillä pelaava kivihäntä

tappiterä lana

vanhaa pitkää tielanaa hieman rakennettu mm tappiterät,kallistus ja omalla sylinterillä pelaava kivihäntä

Xmenpipestand.jpg Zamaservice.jpg 12342748_1799533823607480_4397533676861929983_n.jpg etukuormaajaomillejaloilleen.jpg IMG00043.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1/5 2 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:12342748_1799533823607480_4397533676861929983_n.jpg
Albumin nimi:Sontakuski / Vinkit
Arvo (2 ääntä):11111
Kuvaajan nimi:sontakuski
Kuva otettu pvm:marraskuu
Paikkakunta:maaninka
Tiedostokoko:73 kt
Lisätty galleriaan:%11.%01.%2016
Tarkkuus:960 x 720 pikseliä
Katseltu:4500 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=56943
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 1 - 11 11:n joukosta
Sivu: 1

oppipoika   [%11.%01.%2016 kma2016 %12:%tammikuu]
Hyvin näkyy tavaraa kulkevan lanan mukana ja etummainen terä leikkaa montut auki kunnolla. Terien mataluus vaan näkyy olevan ongelma tuossakin, murske menee ylitse.
sampo3045..   [%11.%01.%2016 kma2016 %18:%tammikuu]
miksköhä mun kuvat ei tuu näkyviin?:i
Sontakuski   [%11.%01.%2016 kma2016 %19:%tammikuu]
hyvin tällä tuli tasasta jo ekalla ajolla ja montut lähti pohjaamyöten, eli sekottaa vähän tavaraa ei heti lajitu, iltapäivällä lanasin heti uusiks kun oli vähän painunut kun seuraanana päivänä oli jo pakkasta Nauru
vicon   [%12.%01.%2016 kti2016 %17:%tammikuu]
Jos jouduit uudestaan lanaamaan perään niin ei tainneet montut lähteä pohjia myöden ekalla ajolla Vink terien/terärunkojen mataluus aiheuttaa toisenkin ongelman lanatessa, lana tukkeaa jo pienistä määristä lehtiä, neulasia tai leikatun reunapaalteen turvepaakuista Huuto kerran vuodessa kun tiekunnat ym. Raaskisivat painavalla lanalla tai karhulla ajattaa tien muotoon ja paalteet pois niin tuollainen kuvanmukainen lana riittäisi täysin tienhoitoon loppukesäksi.
Sontakuski   [%13.%01.%2016 kke2016 %18:%tammikuu]
aina oon lananuun toiseen kertaan parinpäivän jälkeen silon tulee varmasti hyvä eikä tarvii olla heti uudelleen lanaamassa
vicon   [%13.%01.%2016 kke2016 %19:%tammikuu]
Se on kyllä totta ja pätee isompiin ja painavampiinkin lanoihin että kahteen kertaan ajamalla tulee parempi Huuto piti nyt kuitenkin hieman kyseenlaistaa Vink
oppipoika   [%14.%01.%2016 kto2016 %14:%tammikuu]
Vicon: millaisen lanan lasket raskaaksi lanaksi jolla tien saa muotoon? kahteen kerrtaa tulee kanssa tiekuntientiet ajettua eikä valittamista ole tullut vaikka hinta nousee. Harvoin ekalla kertaa saa riittävästi monttupaikat auki. .
vicon   [%15.%01.%2016 kpe2016 %19:%tammikuu]
Vaikka lanalla olisi painoa yli 5000kg ja terärungotkin liki puoli metriä korkeat jotta tavaralla on tilaa liikkua niin sellaisellakaan lanalla ei kerta ajolla reikäsarjoista sileitä saa. Itsekin kyllä kannatan kahden ajokerran taktiikkaa jos siihen vaan mahdollisuus annetaan. Paljon on tietä/lanauskertoja kun kerta ajolla pitäisi hyvä saada Suru
vicon   [%15.%01.%2016 kpe2016 %19:%tammikuu]
Ja ainahan tien muotoon saattamiseen ei riitä tielana, oli se kuinka painava ja massiivinen hyvänsä! Säännöllinen sorastus ja reunapaalteiden leikkaus edes kevyemmälläkin lanalla auttaa jo pitkälle. Joskus on pahoja paalteita leikattu ihan kaivurillakin.
Sontakuski   [%17.%01.%2016 ksu2016 %17:%tammikuu]
ainahan se semmosta kikkailua on tämä tienhoito Vink
oppipoika   [%17.%01.%2016 ksu2016 %21:%tammikuu]
JA aina joku keksii jotain mistä valittaa vaikka toinen olisi juuri kehunut samasta asiasta. Sorastus on tärkein tienhoito toimenpide. Kummasti tie pysyy muodossaan pienemmälläkin lanalla jos lanataan vaan riittävän usein, ainakin 4 kertaa kesässä.

Kommentti 1 - 11 11:n joukosta
Sivu: 1