Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 1091/14488 |
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 4/5 2 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | koivua2014.jpg |
Albumin nimi: | Kemopetrol / Traktorit ja koneet |
Arvo (2 ääntä): | |
Avainsanat: | Pölliä / 2014 |
Kuvaajan nimi: | Kemopetrol |
Kuva otettu pvm: | 2/2014 |
Tiedostokoko: | 607 kt |
Lisätty galleriaan: | %25.%10.%2015 |
Tarkkuus: | 1556 x 874 pikseliä |
Katseltu: | 2234 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=56657 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 9 9:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
Ihan kunnioitettava puumäärä ajaa noin ergonomisella vehkeellä Ja vielä kovempi heppu on ollut se joka nuo on tehnyt saha pelissä, jos on tehty sahalla.
|
|
|||
Joo silläpä ne tuli kuitenki ajettua ku tuommonen löyty pihan nurkalta automaattisesti eikä innostanu lähtä ostaan uuttakaan kärrypakettia vaan tuommosta harvinaista isomman hakkuumäärän avohakkuuta varten.. Sahalla pistettiin koivikko nurin, eipä niitä tarvinukko järkeillä vähä miten kannattaa kaataa jotta tavaran saa hyvin pois eikä niitä tarvinu käsin sitte naploa kasoihin.. Kunhan kaasi, karsi ja pätki. Sit jos johonki ei ajaes yltäny kourakuormaajalla nykiin kyytiin esim kivikon takia niin sitte piti tietty nykiä tukkisaksilla muutamia runkoja sillontällön vähä lähemmäksi että ylsi kahamareilla kiinni. Tuo rojekti oli oikeesti ihan hupaisa
|
|
|||
Saahan siellä lahoakin olla jonkin verran? Eikö ole ajaminen yhtä lipsumista ilman ketjuja?
|
|
|||
Saa toki pinossa lahoa olla jonnin verta mutta nehän menee mittauksessa raakkiin eli menee ilmaseksi ja kerran tässätapauksessa niille oli järkevää energiapuu käyttöä niin eipä niitä ois kannattanu lahajottaa paperitehtaan voimalaitokselle ilmaseksi raakin kautta.. Nuista kahesta pinosta laittoivat raakkiin summassa muistaakseni 3 kiintoa kuitenkin ku selityksenä oli " Ei voi olla semmosta pinoa jossa ei mene yhtään raakkiin.." Ostoasiamies ei löytäny kyll pinosta yhtään selkeesti hylkytavaraa mutta papereihin oli pakko laittaa kuitenki tuo prosentin raakki määrä kokonaismäärästä.. Nuo 903 Stomilit pitää yllättävän hyvin vaikka ne on kohta about 15v vanhat.
|
|
|||
Täällä on niin tasasta ja vain muutamia suuria mäkiä niin ketjut ei oo välttämättömät. Tosin mehtäkärryki on pienimmästä päästä mikä tietysti helpottaa etenemistä myös kun ei tuu aivan valtavia kuormia.. Toki nyt rankoja ajetaan reiluilla jatkotapeilla mutta rangatgan yleensä on pöllejä kevyempiä huomattavasti.. No ennen toki tuli tehtyä kokopuurankoja sillee kaikista mitkä mahtuu oman laikkahakkurin kitaan ja sitte tyvistäki tuli yleensä aina 4 metrisiä tai yliki niin semmoset jatkotappirankakuormat toki painoki jo suhteellisen reilusti..
|
|
|||
..`vaikka ovatkohta 15 v vanhat`.. Siks niissä onkin pitoa kun ovat riittävän vanhat..
|
|
|||
Aijjaa no en niin oo traktorin kaikkiin mahollisiin riparengasmerkkeihin niin perehtyny.. Mutta auton talvirenkaat ainaki kovettuu 5-vuodessa jo aivan paskoiksi vaikka ne ois kulutuspinnaltaan ja nastoiltaan jopa lähes uudenveroiset ja säilytetty asianmukaisesti. Asiaan ei oo vaikutusta vaikka koittaa ajaa sulalla asfaltilla pintakovuuden pois hyvissä ajoin, ei vaikka kyseessä olisi " huippumerkkeihin" kuuluva kitka tai nastarengas ne on kovettunu vanhetessaan ja pito on kaukana alkuperäisestä vaikka renkaan kyljessä lukee " ylistettyjä sanoja"..
|
|
|||
Sit ainaki meijän 705 alkuperäset taka Michelinit vuodelta 1989 oli tuosa 2003 jo niin liukkaat että ne oli pakko jo vaihtaa ku traktorilla oli vaikeeta lumiaikaan tehä jo ihan mitään.. Vaikka nostolaitteissa olisiki ollu perälevy niin maantietä pitkin piti ajaa jo tasamaalla neliveto päällä jos halus ajaa hetkenkään suoraa.. Saatikka sittekö laski etukuormaajan kauhan tai perälevyn terän maahan niin seurauksena oli näyttävää " traktori piaffea" eli renkaan rivoissa oli kyllä kehävauhtia mutta traktorin etenemä oli tyyliin 1/3 siitä..
|
|
|||
Jos joku miettii mitä on "piaffe" niin tätä paikallaan tapahtuvaa "taisteluravia" se meinaa joka tietty nykypäivänä on vaan showlaji.. https://www.youtube.com/watch?v=v75KftYOYZw
|
Kommentti 1 - 9 9:n joukosta Sivu: 1 |