Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 4409/14488 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3/5 2 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 2011-09-13_17_38_43.jpg |
Albumin nimi: | Traktorit ja koneet |
Arvo (2 ääntä): | |
Avainsanat: | case / caseih / am / am-teho |
Kuvaajan nimi: | casefreak |
Kuva otettu pvm: | joulukuussa |
Paikkakunta: | Hiisiö |
Tiedostokoko: | 496 kt |
Lisätty galleriaan: | %05.%12.%2011 |
Tarkkuus: | 2560 x 1920 pikseliä |
Katseltu: | 4852 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=46920 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 2 - 21 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Millä tiet sitten aurattaisiin jos AM-Tehon aurat kiellettäisiin???
|
|
|||
Vanhoilla Roten viritelmillä?
|
|
|||
Aurapuskuri kannattaa asentaa ajatuksella, jotta saadaan terälle optimaalinen kulma. Jos menee liian "selällään" niin polannetta syntyy , jos taas liikaa nokallaan niin vastaavasti kiharaa. Etujousituskin täytyy huomioida, nimim. mitattiin ja asennettiin ekan kerran T170:piin sammutettuna. Jousitus aktiivisena ei oikein pelannu.. Yhdestä Tehosta käänty emäterä kierteelle, vähä hypytti..
|
|
|||
am-teho on yksi parhaita maantie auroja ja puskurissa sen pitää olla kiinni ja kaupunkiin kyllä ottaisin jonkun auran missä on terän laukasu !!ja toi pyykkilauta ja kihara kyllä voi muodostua ihan muistakin syistä vaikka kone epätasapainossa esim linko tai hiekotin peräs tai vastaavaa naapurin 6850 muitaakseni . auratessa tikkaa kun aura aina samassa kulmassa ja ketjut kiinni
|
|
|||
komia yhdistelmä
|
|
|||
eikös se oo parhaita auroja nuo ? samaa mieltä casefreak : kanssa
|
|
|||
K-autoon asentaessa on paljon vähemmän muuttujia, esim. matalat tasakokoiset pyörät, runko tasapainossa/vaaterissa. Traktorissa vaikuttaa taas moni yllämainittukin tekijä auran kulkemiseen väärässä asennossa. Etujousettomaan NH 155:seen sattui traktoreista parhaiten.
|
|
|||
Tarkoitin kyllä yleisesti traktorilla aurausta, meillä on tuo tie hieman mutkikas ja joistain kohdista jopa hieman leveäkin. Ovat pari talvea (yrittäneet)aurata etuauralla ja seuraukset on ollu melko surkeat,ulkokurvit on pahoin ojan päällä ja sisäkurvit vastaavasti aurauskepeistä n.metrin verran kaukana sekä leveimmissä kohdin keskellä tietä n.metrin verran auraamatonta. Olen lingolla käynyt sitten sisäkurvit (levittämässä)että ei tarvitse kahden auton kohdatessa toisen pudota ojaan. Ennen aurattiin kuorma autolla ,moisia ongelmia ei ollut silloin.
|
|
|||
Sehän ei varsinaisesti ole sen traktorin vika, vaan sen kuljettajan, joka maatalouskoneessa yleensä kokemattomampi(valitettavasti) Hoitourakoiden kilpailuttaminen/yksityistäminen on tuonut monenlaista tekijää.. Urakoitsija jolle itte oon ajellu siirtyi traktorista autoon.
|
|
|||
Meinaatko luopua tuosta, kun näyttää edelleen olevan nettikoneessa? On kyllä vähillä tunneilla ja vielä etujousituksella hieno paketti.
|
|
|||
En sitä traktorin viaksi meinannutkaan, vaan traktorissa aura tulee liian etäälle etuakselista jolloin moiset ongelmat tulevat esiin. Myös paino ja vauhti vaikuttaa työn jälkeen, auraus vallit on kasvaneet huomattavasti kuorma autoon verrattuna koska traktorilla ei pysty pitämää yhtä suurta vauhtia ylämäessä jossa on mutkia riittävästi.
|
|
|||
Ei se sen kauemmaksi etuakselista tule. Puskuri pitää mitoittaa niin, että tuo oikeinpuolen etunen juuri mahtuu kääntymään. Traktorista myös näkee paremmin/hahmottaa tien reunan. Traktorin alamittaisuus on myös urakoitsijan oma häpeä, painon -jatehon puutteeseen pystyy kyllä vaikuttamaan. Jossei tarpeeksi järeää työntökonetta raaski hankkia, niin pitäis jättää hommat muille.
|
|
|||
Niinpä, kun urakoitsijat ymmärtäisivät sen.
|
|
|||
Kuinkahan suuri osuus kilpailuttamisella on tuohon laadun alenemiseen ja siihen millä kalustolla töitä tehdään? Siinä on huono parantaa kalustoa kun pitäis taksaa nostaa mutta joku toinen tekee sitten halvemmalla ja saa urakan.
|
|
|||
Vois kyllä väittää että työn tulokseen ja laatuun vaikuttaa paljolti se mitä sieltä ratin ja penkin välistä löytyy. Ei se siitä parane vaikka olisi uudenkarheat koneet käytössä.
|
|
|||
juu kylhän mie aattelin luopua tosta kun himottaa semmonen 1455xl tai 1255 ! sais semmosen et pääsis vähän laittelee ja kunnostaa ja hets sille tiedoks et traktorin puskurin on lähempänä etu akselia kun kuorma-autossa ja muutenkin jos jää sisä kurviin penkkaa ni sitä auraa pitää kääntyy jos on kääntyvä jos ei niin ostaa semmosen
|
|
|||
Jep niin varmaan on,paljonko tuollainen traktori aura on muuten kapeampi kun kuorma auton vastaava.Suurin syy taitaa olla sisäkurvin valleissa se,kun ei ole riittävästi vauhtia/painoa aura tekee korkean vallin ja seuraavalla kerralla traktorin etupää luistaa sivuttain joten valli vaan kasvaa.
|
|
|||
Ei voi olla kommentoimatta noita hets:in juttuja. Nuo kommentit kuulostaa just sellaselta mitä tuolta tien varsilta auraaja saa kuulla.Ei traktoei sovellu auraukseen ja diibadaaba!!! "pitäis kieltää lailla,kun ei tule ku pyykkilautaa jne" Ei kannattais yleistää.Traktori on täysin kilpailu kykyinen alemmilla tieverkoila kuorma-auton kanssa mutta kalusto ja kuskit pitää olla sen mukaiset.Itellä on kolme traktoria ja yksi auto aurauksessa ja voin todeta että mutkaisilla kolmosluokan teillä traktori on jopa parempi ku auto.
|
|
|||
Oliskoha siihen joku syy jos muutkin on maininnut asiasta?
|
|
|||
Kyllä traktorilla auraa siinä missä kuorma autolla. muutä isot tiet ovat ehkä liian leveä. että traktorin on tarkoitettu paikallisteitten ja ehkä kantatien auraukseen muuta paljon traktoreita näkee pihoja ja pyörä teitä auraamassa
|
Kommentti 2 - 21 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |