Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 4810/14488 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.5/5 2 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 004.jpg |
Albumin nimi: | valmet905 / Traktorit ja koneet |
Arvo (2 ääntä): | |
Avainsanat: | Valmet / 905 / maansiirtoa / maansiirtokärry / |
Kuvaajan nimi: | valmet905 |
Tiedostokoko: | 858 kt |
Lisätty galleriaan: | %18.%07.%2011 |
Tarkkuus: | 2048 x 1536 pikseliä |
Katseltu: | 4724 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=45422 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 13 - 32 32:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Varaosien saanti heikompaa kuin mm. Leylandiin.
|
|
|||
Aijaa????!!! 05 sarjaan saa kyllä kaikkea orkkis osaa niinku pitääkin, aivan yhtä hyvin kuin uusiinkiin valluihin, tai mitä ite olen noihin kahteen tarvinut, toki ei ole viimevuosilta kokemusta vaihteiston osista. Totta on että 02 sarjaan ei orkkis osaa taho enää saada, joka on minusta pirun outoa.
|
|
|||
Moottorin/kytkimen osat löytyy, mutta jo nelivedon, ohjaamon, vaihteiston ja perän osat sekä peltiosat tuntuvat olevan tiukassa tai hinnoiteltu niin, että esim. sorvaamo tekee halvemmalla. 2105 yms nollavitoset todella vaikeita tapauksia osien suhteen. Tämä muutos tuli, kun agco laajenti kapasiteettiä uusille koneille, ja niiden varaosia varten. Nyt mallisto on niin laaja, että vanhempiin ei varaosahyllytilaa tahdo löytyä. Kun hyllypaikka näiden osista tyhjentyy ei uutta tehdä.
|
|
|||
2105 ei olekkaan 05 vallu ku volvo. No ainut osa mitä itseltä on jäänyt paitsi on oven lukko, niillä ei ole valmistajaa joka niitä tekee, sanovat valmetilla että ikh:lla mikä lienee totuus. Itsellä ei kyllä ole remontti jäänyt ikinä tekemättä vaikka kahella 05 vallulla on yhteensä ajettu melkein 40000 tuntia että joskus on jotain pitänyt tehdäkkin. Mutta voihan siinä vähän totuuden perää ollakkin, ei se agco oikein tyydyttävästi toimi, esim ranskan pää varastolta tulee tavara ihan sairaan hitaasti suomeen jos sieltä jotain pitää tilata.
|
|
|||
onhan se 8000saria kestävämpi mutta kyllä se 05 on kova peli ku tiettää mitä se kesttää ja mitä ei
|
|
|||
Outoa että näihin ei löydy varaosia kun massikoihin löytyy harmaasta verkusta eteenpäin kaikkiin malleihin kaikki osat. Ja agcon omistuksessahan se on myös massikka
|
|
|||
SeKonemies on oikeilla jäljillä, näihin kyllä saa osia toisin kun keltuaisiin (02&03). Kaveri on tuossa naapurin valtrahuollossa töissä, häneltä siis kuulin samaa. Purkaamot tietysti palvelee noissa +30v. koneissa.
|
|
|||
Sanoppas massikka_mies mistä nykyiset ferguosat tulee? Ei montakaan 90 luvun konetta vanhempiin tule osat enää fergulta, vaan aivan muualta "tarvikeosina". Valmetia vain ei tehdä tarvikevaltuna juurikaan muualla, joten osia ei saa tarvikkeina. Ja fergujen osissa on sitä täyttä paskaakin joukossa tai hyvin lähelle alkuperäisen oloisia, mutta kuitenkin eivät ole samoja mutta tosin yleensä toimivia.
|
|
|||
En minä sitä tiedä mistä ne tulee mutta olen vain huomannut että esim huoltomiehiltä löytyy täydelliset räjäytyskuva muodossa olevat varaosakirjat kaikkiin malleihin joiden kaikki osat on tilattavissa.
|
|
|||
Onse jännä ku moni puhuu et 05 sarjas kiehuu perä öljyt, tolla koneella ajettu 8000h vähän pääle eikä kertaakaan kiehunut.
|
|
|||
eiks ne kiehuvat öljyt oo ollu jontikoitten ongelmia.... ja 05 sarjasta saa öljyt kiehahtamaan mutta silloin vika on tietämättömän kuskin. Nostoilaite vivun kun vetää ihan täysin ylös kova paino päällä niin siellä on jatkuva paine ja se kiehauttaa tieajossa öljyt
|
|
|||
Näinpä. 6830 Jönteere on ainut mikä ittellä keskeyttäny työt kuumien öljyjen takia.. TM:ssä tais olla lämpiäminen ominaisuus, muttei menoa haitannu.
|
|
|||
Äestäminen, kyntäminen ja (...) sekoitus on ainakin tuottattanut öljyn kiehumisen 05 sarjassa... Mutta yhtäkään noista toimista ei tartte enää 05 sarjalaisella tehdä se kun toimii lähinnä nurkkakoneena/metsässä johon se sopii vallan hyvin
|
|
|||
(...) hydrauliikka pumppu lämiittää öljyä. vaiha pumppu nii loppuu oireet
|
|
|||
kyllä hitekissä paljon parempi vaihteisto kuin -05 sarjassa. kokemusta 6550,8350 ja t140 ja 505 valmetista
|
|
|||
tehot vaikuttaa peräöljyjen läpiämiseen kummasti ku 705 (noin 140hv) ei lämpene vaikka mitä teet, mutta 905 198hv nii kyllä lämpiää vaikka siinä on tuliterä pumppu
|
|
|||
mitenhän se teho siihen vaikuttaa????!
|
|
|||
No eipä taida olla pumpussa vika vaan on ihan ominaisuus joka on ollut ainakin kolmessa tuollaisessa valmetissa Mutta kevyissä hommissa ei häiritse...
|
|
|||
Itellä 905 vallu ja 705 vallu, yhteensä ajettu liki 40000 tuntia. joskus ennen olivat töissäkin. totta on että öljyn lauhdutus on alimittainen, mutta mikäpä noissa sitä öljyä pahasti lämmittäisikään verrattuna nyky koneisiin. Joskus noillakin valluilla on tehty oikeasti töitä, kun ovat olleet ykkös koneina. 905 vallun kanssa joskus lämpesi öljyt, aina silloin on pumppu ollut väljä. toinen asia mikä vaikuttaa jos öljyä on aivan liikaa perässä. ja kolmas jos jarrut on saanut jotenkin ylikuumenemaan --> jarrulevyt menneet solmuun ja jarrut laahaavat --> öljyt lämpiää
|
|
|||
joutuuhan se perä kovemalle rasitukselle ku on tehoja enempi
|
Kommentti 13 - 32 32:n joukosta Sivu: 1 - 2 |