Galleria > Erikoiset > Haaverit |
TIEDOSTO 544/1687 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | ponsse.jpg |
Albumin nimi: | Aimpoint / Haaverit |
Avainsanat: | kaato / ponsse / rasvaus |
Kuvaajan nimi: | Aimpoint |
Kuva otettu pvm: | 16.9.2010 |
Paikkakunta: | rantasalmi |
Tiedostokoko: | 527 kt |
Lisätty galleriaan: | %19.%09.%2010 |
Tarkkuus: | 2048 x 1536 pikseliä |
Katseltu: | 15259 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=42194 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 19 19:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
siinä varmaan v*tt*tt**
|
|
|||
Onko näissä oikein lukko vai jarru? Kaikkia merkkejä ei saa noin, se on sit koko reteli kyljellään jos on mennäkseen.
|
|
|||
lukkohan se näissä taitaa olla?
|
|
|||
Millä pystyyn?
|
|
|||
Itse asiassa ei edes ottanu päähän kun ei sille itse mitään voinu. Ja tässä on vielä vanhan mallinen runkolukko, uudessa on sylinterit, että se kaatuu kokonaan jos on kaatuakseen. Ai niin millä pystyyn... Ajokone nosti nosturista ja sattu kaveri olemaan lähellä hakkaamassa ni tuli motolla vetämään. Hyvin saatiin pystyyn.
|
|
|||
Joku ilo nuistakin nosturin sisäsistä letkutuksista. Ei tarvihe rueta oikomaan telineitä.
|
|
|||
Se on kyllä ihan totta. Ei tullu paljoa vahinkoa, kaks metallista öljyputkea väänty valotelineen alta ja yks letku runkonivelen kohdalta.
|
|
|||
miten tässä tuo runkolukko on toteutettu?
|
|
|||
Aika vaikee selittää jos ei ole nähny sitä. Mutta siinä on kaks hammaslevyä vastakkain, toinen eturungossa kiinni tavallaan kiinteenä ja toinen takarungossa mikä pääsee liikkumaan kun kone kallistelee ajaessa. Ja kun pysähtyy ni eturungon levy puristuu hydraulisesti toista levyä vasten. En tiedä tajusitko siinä perus toiminta periaate.
|
|
|||
Samankaltainen systeemi siis mitä on vaikka john deeren koneissa. En tiedä sit voiko tuota sanoa lukoksi, jarru enempi mun mielestä.
|
|
|||
Oliko jontikassa hammaslevy?
|
|
|||
Missäspäin hommissa?
|
|
|||
Aimpoint: ei, siksi sanoinkin että samankaltainen. Hajosiko runkolukosta jokin vai miksi se petti? Mutta turha tästä on kinastella, se on se mikä on
|
|
|||
Juvan ja Rantasalmen rajalla ollaan. Niin siks kysyin kun en enää muista millanen se jontikan jarru on... Sitäkin olen joskus purkanu. Takarungon levyn vastatappi repes hitsauksesta ni sillä kaatu noin.
|
|
|||
timperin ajokonneissa semmonen hammastankotyyppinen runkolukko, ja toimiessaan ei anna yhtään periksi.
|
|
|||
ja timperi tanko purkautuu kärry kaatuessa hyvä systeemi sinäsä ku ei hajota mitää mut jos ojalinjoilla ristinilikussa pahasti tippuu tanko paikaltaa!!
|
|
|||
Tuohan on ominaisuus noissa vehkeissä ja saattaa se se levyki haleta joskus. Nim. vaihettu on.
|
|
|||
Tuttu tilanne se levyn halkeaminenkin, tuohonkin koneeseen on kerran vaihdettu. Tais kestää 7500tuntia.
|
|
|||
Tere. On jontikan ajukoneissa hammaslevy systemi ja motoissa on jarrulevy sydeemi. Minusta hammastanko systeemi on parempi ja pitävämpi kun jarru ja myös kestävämpi. Siksipä se jontikassa ajukoneessa onki koska motossa sillä ei olisi juuri mitään merkitystä kun jarrulevy systeemi ne kallistelut pitää mitä hakatessa tulee.
|
Kommentti 1 - 19 19:n joukosta Sivu: 1 |