Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 6653/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1.8/5 8 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | kuvia_010.jpg |
Albumin nimi: | väsynyt / Traktorit ja koneet |
Arvo (8 ääntä): | |
Kuvaajan nimi: | Väsynyt |
Kuva otettu pvm: | joskus -09 |
Paikkakunta: | Pöljä |
Tiedostokoko: | 35 kt |
Lisätty galleriaan: | %06.%12.%2009 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 5497 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=38857 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 28 - 47 47:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
Tänää tuli sitten käytyä kokeilemassa T202D. Perstuntumalta ei se JD 30-srj. autopoweria kummempi ollut. JD:ssä huomaa samalla lailla nopeusalueen muuttuvan. Töissä sitä oisi tietysti mieluinen testata, että saisi todellista kuvaa. Yhtä hiljainen ainakin kuin JD.
|
|
|||
Voiko sitä toisaalta sanoa, että on yhtä hiljainen jos et tosissaan oo töissä päässy testaamaan..
|
|
|||
Pystyy kuitenkin vertailemaan jonteereen "tyhjänä" ajettaessa. Aluevaihdon manuaaliseen valintaa olisi kyllä toivonut jotain viksumpaa ratkaisua-> ehkäpä tikku niinkun muissakin. Kait se kehityskelpoinen on noinkin pieneltä pajalta. Dyna-VT edelleen mukavin koetetuista raputtomista.
|
|
|||
Oliko nassikka hiljaisempi kuin muut portaattomat? Entäs dyna-6 ja dyna-vt:n ero? Omasta mielestä dyna6 vielä selvästi hiljaisempi kuin VT.
|
|
|||
Aika samaa kastia nuo desibelit tuntuu olevan, ja tosiaan vertailua pelkillä koeajokierroksilla, ei oikeissa töissä. Dyna-6:sta en ole kokeillutkaan, VeeTeetäkin jo jonkin aikaa sitten. Nekin kait päivittyneet, näiden uusien möhkönokka mallien myötä.
|
|
|||
Mitä välii niillä desipeleillä on kerran rokki, poppi, dance, trance, house, räppi tai humppa soi kokoajan täysillä..
|
|
|||
ääh.. ei sitä vanhana enää jaksa... kari tapion myrskyn jälkeen iskelmäradiosta...
|
|
|||
Kyllä seki menee Mut kyllä sitä voi kuunnella esim tämmöstä rentoo kruisailu musaa vanhanaki -> http://www.youtube.com/watch?v=lnRmwhaoDU8
|
|
|||
kattoikkuna/sivuikkuna on usein auki kun muuten ei tahdo enää korvakuulolta ajamaan
|
|
|||
Nyt kun vähän ollut pakkasia niin miten nää portaattomat on pelanneet? Ensimmäisiä kokemuksia varmaan on jo.
|
|
|||
Herää kysymys, että kuinka koeteltua tuo tekniikka on, kun kaksi vuotta sitten kukaan ei tienny Valtran portaattomasta
|
|
|||
Nii tuotekehittely tehdään salaisuudessa aina. Ja valmis tuote esitellään vasta sitten kun se on tarpeeksi hyvä sarjatuotantoon.. Valtra on suunnitellu portaatonta muistaakseni 02 lähtien ja prototyypit on ollu testauksen ja kehitystyön aikana oikeasti töissä naamioituna tavalliseksi sillähetkellä tuotannossa olevaksi T-sarjalaiseksi.. Ja salassa tehtävän kehitystyö toiminnan ideahan on "vetää matto alta" kilpailijoilta ja jos ei aivan onnistuiskaan niin tarkotus on kuitenkin että kilpailijoiden naama näyttää jonku aikaa tältä -> JA sillon Valtra puolelta tuntuu tältä -> http://www.youtube.com/watch?v=X2Xl3o355-0 "Nä nä nä nä nän nän nää AHAAA nää nänä nää nää"
|
|
|||
Niin PITÄIS näyttää, kaikki kuitenkin tietää että varauksella pitää suhtautua Valtran uusiin "mullistaviin" luomuksiin
|
|
|||
Niin esimerkiksi ei se ZF encconiin perustuva JD autopower EVO1: kään oo tainnu yllättää positiivisesti kestävyydellään.. Niitä on kuitenki saatu tässä maassa ja muuallakin toistaiseksi enemmän tähänasti hajalle mitä valtran directejä.. Ennustaan ei kannata ryhtyä, koska se perustuu arvaukseen.. Toki suurin syy hajoamisiin on ollu käyttäjässä.. Kaiken saa hajalle, jos haluaa.. JA kyllä se sikäli kilpailijoita haittaa että nyt Valtralla on portaaton, joka aiemmin saatto osalle traktorin ostajista olla syynä traktorimerkin karttamiseen vaikka merkki muuten olis tuntunukki ittestä hyvälle.. Sama juttu ku muilla merkeillä et jos käy niin ikävästi et portaaton porsii niin takuuseen se menee. Ei millään länsimaisella merkillä ole mahdollisuutta jättää paikkaamatta mahdollisia "valmistus tai suunnitteluvirheitä" se yksinkertasesti koituisi hetkessä koko Brändin tuhoksi.. Joka koneen kanssa kannattaa kuitenkin tutustua käyttäjänkäsikirjaan ja samalla pistää mieleensä mitä ohjeita valmistaja antaa koneen käyttöä varten. Siellä myös yleensä sanotaan "Mitä ei kannata tehdä", jos ei välttämättä halua huvikseen hajottaa konettaan.. Sit jokku innostuu väittään et koneen valmistajat kohtelee takuuasioissa asiakkaita eritaval ja se riippuu siitä et ostikko ensimmäisen vai kahennenkymmenennen.. tai oot muutenvaan "hyvä tyyppi" mutta se ei pidä paikkaansa sillä jokaisen koneen moitteeton toiminta virhevastuun nojalla on tasan tarkkaan yhtä tärkeää valmistajalle. Jokaisen vanhan asiakkaan menettäminen maksaa 5 kertaa enemmän kuin uuden asiakkaan hankkiminen= Jos koneenvalmistaja menettää yhden vanhan asiakkaan niin sit joutuu hankkimaan 5 uutta asiakasta tilalle..
|
|
|||
"Niitä on kuitenki saatu tässä maassa ja muuallakin toistaiseksi enemmän tähänasti hajalle mitä valtran directejä.." Niin.. mitenkähän ne valmistusmäärät on menny? Taitaa kuitenkin olla useampi JD:n portaaton myyty Suomessa/maailmalla kuin Valtran "portaatomia" Ei vielä tässä vaiheessa kannattais ruveta vertailemaan kestävyydellä. Toisaalta jännä homma että miksi Valtra vasta nyt julkaisi tämän Directin, kun oli vähä aika sitten Fendt siirtynyt saman katon alle.. hmm.
|
|
|||
Käsittääkseni Valtran portaattoman ensimmäinen kehitysvaihe lopetettiin juurikin tuon takia vuosituhannen alussa, elikkä fentin aski oli yhdistymisen jälkeen tarkoitus siihen laittaa. Mutta mutta..ominaisuudet ei ollutkaan riittävät mitä siltä vaadittiin ja siten oman vaihteiston kehitystyö sai agcolta luvan jatkua. Tähän kuvioon paloikin muutama vuosi aikaa..
|
|
|||
http://www.valtra.fi/news/2075.asp
|
|
|||
Ellen väärin muista, yli kymmenen vuotta sitten valtra kehitti portaatonta steyerin kanssa. Noh, ZF osti steyrin ja valtra meni agcolle. Fendt piti tulla, mutta ei sopinut ja lopputulos oli Direct. Pientä valmistajaa viety ku litran mittaa maailman myllerryksessä. Ei se kesken jääneen vaihteiston kehitys oo helppoo uudelleen aloittaa kun osa porukasta on vaihtaneet toisiin kehitysprojekteihin ja jotkut lähteneet koko talosta.
|
|
|||
Simppa: Ymmärsit nyt pikkusen väärin mutta tottakai oot oikeessa tuosta valmistusmäärästä. Tarkotus oli sanoo et eipä ne "isojenkaan talojen" uutuudet niin pommin varmoja aina oo ku jälkiviisaina tarkastellaan menneisyyttä.. Ja lauseella "Ennustaan ei kannata ryhtyä, koska se perustuu arvaukseen" tarkotin sitä et ennakolta on ihan turha rueta arvuutteleen ja kyseenalaistaan uutta pienemmän valmistajan tuotetta, jos tuotteen kehitykseen ja testaukseen on uhrattu kuitenkin aikaa kunnolla.
|
|
|||
valtra tosiaan kehitti steyerin kanssa portaatonta melkein 15 vuotta sitten.sitten kävi niin kuin maruko tuossa kertoikin
|
Kommentti 28 - 47 47:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |