Galleria > Erikoiset > Haaverit |
TIEDOSTO 715/1687 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 0/5 2 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Pikamadallus.jpg |
Albumin nimi: | Kemopetrol / Haaverit |
Arvo (2 ääntä): | |
Avainsanat: | jousikuppi / w202 |
Kuvaajan nimi: | Kemopetrol |
Kuva otettu pvm: | 19.8.2009 |
Paikkakunta: | Kerava |
Tiedostokoko: | 187 kt |
Lisätty galleriaan: | %21.%08.%2009 |
Tarkkuus: | 1200 x 1600 pikseliä |
Katseltu: | 13390 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=37363 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 12 12:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
Onneks on huomattu tossa vaiheessa! Itse hitsasin viikko sitten naapurin meseen jousikupin, kun se oli ajossa pamahtanut kokonaan irti ja vetänyt tietty pyörän jumiin. Onneks sattu pikkutiellä ja remonttiinki pääsi, kun pisti sopivan laudan pätkän vieterin korvikkeeks..
|
|
|||
Noo kyllä tuonki huomaaminen oli lopulta täpärällä. Omistaja hehkutti että "mukavasti on ruennu mersun keula madaltuun kuukauden aikana, varmaanki jouset on väsyny ku nuin tasapuolisesti laskee kummaltaki puolelta. Ei kyllä tunnu ajossa mitenkään ja kyll tästäkö painelee keulasta niin tuntuu viel timmit jouset olevan" Meikäläinen katto kuitenki että vänkärin puoli oli matalemmalla ja sanoin että nyt on aika ottaa rengas pois ja katella tarkemmin. No eipä sitä tarvinnukko vähä tunkata niin rupes renkaan takaa tilanne paljastuun Eipä silti oo kallis osa tuo kuppi. Ainoastaan 13 euroo
|
|
|||
samaa vikaa oli mullaki viime kesänä lähti molemmin puolin irti toki kuukauden välein.. eka kerral putos kerrasta toisel huomasin enneku repes kokonaan.. mäki moitiin et pehmonen on mut oli pitkää päivää ni ei jaksanu katella kummemmin.. sitte pitiki viedä hinurilla ku otti lokariin kii
|
|
|||
Tuommosen hetikerrasta pudonneen auton evakuointi on kyllä helppoo aivan ittekki. Niinkö JuiseP jo sanoki että lauta tai lankku tuonne iskarin taakse pystöön jousen tilalle niin matka jatkuu remonttiin vaivattomasti
|
|
|||
matkaa remonttipaikalle vain oli se 44km...
|
|
|||
Onnistuu silti. Timmi pönkä tuohon iskarin taakse, ettei pääse hyppäyttään ja sitte tuohon alatukivarren päälle rungon väliin lyödään kans timmi vaakasuuntanen pönkä joka sitte pitää tuon pystypönkän alapään tiukasti paikallaan. Se tuki systeemi vaan kasataan sillälailla että ensin se vaakapönkä ja sitte ujutetaan pystypönkä perään ja homma toimii varmasti Mutta sillä ei sitte kannata kuitenkaan rueta ryttyyttään kovalla vauhilla kaiken maailman rummakoista..
|
|
|||
taitaa olla oikee mesentyyppivika tämä, itekki meinaa hitsannu yhen tommosen kupin kasaan
|
|
|||
Eipä ole missään meseissä tarvinnu hitsailla näitä vaikka 3 eri mersua on ollu. mikäs mese sitte kuvassa?
|
|
|||
Se on eniten juuri W210 tyyppivika. Niisä se on poikkeus sääntöön, jos ei oo nasahtanu ennemminkö auto on tullu 10 vuotta vanhaks. Kuvassa on W202 elikkä C, joista näitä harvemmin nasahtelee. Toki on niin ohuesta värkistä tehty tuo kuppi, että on suunnittelijalla varmasti tapahtunu lujuuslaskujen varmuuskerroin vipa.. Ei tarvikko massauksen alle päästä vähä korroosiota pintaan nii se pintaruoste sitte jo aiheuttaaki sen että tuo kuppi repeää..
|
|
|||
Itse korjasin 124-korisesta tuon kupin. Ohutta peltiähän se on, mutta eiköhän syöpyminen lähde noista paksusti korikitillä peitetyistä saumakohdista. Kitin alla kun kosteus muhii aikansa, niin pommi on valmis. Toisen puolen jousikuppikin näytti ihan kovalta, mutta kittisauman takaa olikin pelti jo hävinnyt, kun piikillä alkoi koputella!
|
|
|||
No tuota kyllä meinasin
|
|
|||
no mun c justihin samalla lailla kuppi ehjä muuten mutta mädänty irti.. ei kans o muis tullu vastaan tota vaikka 2 muuta c:tä pihas ollu.. toki tuo on ollu vähä kovemmalla kulutuksella ja huonommilla teillä..
|
Kommentti 1 - 12 12:n joukosta Sivu: 1 |