Galleria > Yleinen > Trukit ja kurottajat |
TIEDOSTO 72/121 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.3/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Trukit_009.jpg |
Albumin nimi: | ARH / Trukit ja kurottajat |
Arvo (3 ääntä): | |
Kuvaajan nimi: | ARH |
Tiedostokoko: | 1258 kt |
Lisätty galleriaan: | %02.%07.%2009 |
Tarkkuus: | 2133 x 1600 pikseliä |
Katseltu: | 3761 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=36356 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 14 14:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
Näppärän kokonen tapuli.
|
|
|||
Kovin on onnettoman näköset takarenkaat talvikeliin
|
|
|||
Ei oikein kestä lamellipinnat tai nastat kääntyvissä kun suuri osa ajosta on hallissa hieromista ja asfaltti on paljaana talvellakin. Pidossa ei tietenkään ole kehumista.
|
|
|||
Nastat on lähinnä silmänlumetta! Katoppa miun lisäämistä kuvista scania vs kalmar. Nastat piirti viivaa jäiselle polanteelle n. 30m!!! Sillon oli muistaakseni palapyörä nastoilla, seuraava talvi lamellirenkaat nastoilla, sen jälkeen luovuttiin nastoista kun ne karis halliin asfaltille. Lamellirenkaat kesti 12 tn. koneessa aika hyvin ku koitti ahtaassa hallissa välttää paikallaan pyöritystä. Valtaosa työstä tosin tehtiin ulkona. Lastaukset oli pyöräkoneen heiniä, samaten pakettien "kaivaminen" hallissa.
|
|
|||
Eihän noissa vehkeissä mitään talvinakkeja tarvita Pakkasella menee kun kesällä ja lumella sekä vesijäällä mennään tuurilla.. (joskus tarttee tosin hiekkaa)
|
|
|||
Riippuu pikkusen siitä minkälaisella tontilla tehään töitä! Joku P-reikä pikkusaha, jossa joka paikkaan mennessä on mäki. Sittenku oikeen liukkaaks kävi ni se oli kyllä ihan mitkä jammit oli alla, kuten kuvista näkyy!
|
|
|||
Se aika moista urheilua talvella.. ite ajelin vuoden päivät ihan työkseni rannikolla (kaskinen) ja kyllä se aika saatanan tuskaista välillä oli.. joskus yritettiin monta kertaa että sai paketit pohjapuiden päältä piikeille.. Omalla tontilla ei ollu klu pieni räkäinen katos loput paljaan taivaan alla Noitten rimapakettien kans piti hetken jännittää että uskalsi alata viemään niitä naama eteenpäin...
|
|
|||
Juu, meillä ei rimotuskoneella voinu tehä noin korkeita paketteja, mut kuivaajaan mahtu 2 päällekkäin. Alkuun tuntu ettei niitä voi saaha sinne osumaan millään Renkaiden suhteen oli semmonen tyyli, et lamellirenkaat ajettin kesäaikaan loppuun ja sit heitetti palapyöräää alle ja syksyllä uudet talvipyörät alle, ne kun talven aikaan kulu ni sitä myöten sitä oppi ajeleen liukkaalla!
|
|
|||
Meillä oli vissiin silloin ekaa kertaa "talvi" pintoja testis kun olin töissä.. Tosin ei niitä kehumaan päässy Kahtena rimapakettina ajettiin tuollakin väliin pantiin sitten välipuut.. Yli-innokkaasta uunimiehestä johtuen niitä ajeltiin sitte pitkin markkia takaasi tasaamolle..
|
|
|||
En olis kyllä suostunu "kesäkuviolla" ajaan ku talvirenkaan makuun pääs! Se voi tosin olla hankala 16 tonniseen koneeseen löytää kunnollisia lamellirenkaita. 12 tonnisessa oli ihan perus kuorma-auton vetopyörät alla. Kyl korkeen paketin tai letkan kans, niinku meillä tavattiin sanoo ku ol 2 pakettia päällekkäin ni etupäässä kulkusuunta oli takaperin!
|
|
|||
Meillä ei onneksi kielletty etuperin ajoa.. Tuollainen rimapaketti vain vähä heiluu (ja on pirun korkealle) ku sen nostaa silmien yläpuolelle... Tasaamolta oli kaukaisimmalle varastolle kilometri, siinä kun vei 6 pakettia kerralla niin hyvin ehti.. (pitkien mäntypakettien kans meinas joskus tihkaista=)
|
|
|||
No jo on lääniä! Siinähän alkaa muuntimen lämmöt hellekelillä oleen kohallaan... Ainoot kerrat ku meno loppu sen takia oli kahville mennessä (urakoitsijan hallille matkaa n. 300m) Eihän tuota etuperinajoo ollu kielletty, mut eipä tuota mieli tehny etuperin ajella, ku peilitkin on keksitty. (eikä sit ainakaan tarvinnu kuunnella kenekään v****luja jos sattu yks lauta tipahtaan kydistä, ku ajeli pakilla, etuperin mennessä se olis luultavasti jääny alle)
|
|
|||
Eihän sillä väliä kummin päin menee jos on suht lyhyet siirtomatkat.. meillä siirreltiin noita rimapakettiakin puolen kilometrin matkaa.. Kyllähän niitä silti joskus tippuu =D sehän kuuluu homman luonteeseen..
|
|
|||
näkymät on aika hyvät (vai olisko kuski lipsunu ottamaan apukuskin
|
Kommentti 1 - 14 14:n joukosta Sivu: 1 |