Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 9236/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.3/5 8 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | jd~2.JPG |
Albumin nimi: | samu- / Traktorit ja koneet |
Arvo (8 ääntä): | |
Avainsanat: | jd / + / am / teho |
Kuvaajan nimi: | samu- |
Kuva otettu pvm: | 01.03.2008 |
Paikkakunta: | - |
Tiedostokoko: | 246 kt |
Lisätty galleriaan: | %16.%03.%2008 |
Tarkkuus: | 1143 x 857 pikseliä |
Katseltu: | 5016 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=27418 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 7 - 26 26:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
valoja ainakin on
|
|
|||
Saahan ne etukuormaajan aisat mutkalle pienemmälläkin auralla.
|
|
|||
auraus tuet on kato keksitty ;>
|
|
|||
piteleekös auraustuet mahdollista ylöspäin tulevaa kuormaa, eli ei tarvii kuin kerran tulla joku tilanne niin voi aisat olla mutkalla, siitähän tulis jo paljon lyhyempi paketti jos tuossakin ois aurapuskuri
|
|
|||
mutta jos on kerran ruennu laitamaan kunnon aurauskalustoa niin samahan se on laittaa se aurauspuskuri kun on jo sivu aura ja alaterä.
|
|
|||
no ihan puhtaasti lähestyn siltä kannalta että mielestäni etukuormaajat on täysin rihveleitä jotka on heti mutkalla jos sattuu vaikka kauhalla lumia tyrkkiessä tarttumaan kantoon, onhan nyt aurapuskuri tukevampi, kaikissa traktoreissa missä oon nähnyt kuorma-auton auran keulilla niin on järjestään ollut aurapuskuri ja se ei varmasti oo hinnan kirossa
|
|
|||
niin mutta ei se kuormaaja ihan niin heikko oo mutta ei kaukaa liippaa
|
|
|||
vasta viikolla tuli yks deere vastaan missä penkan puolella kauha kulkà melkein tietä myöten ja toinen puoli 20-30 cm ilmassa, edelleen tukevimman näköinen kuormaajan oon nähnyt mikä oli jameksen tekemä levyaisoilla varustettu
|
|
|||
mutta jos jären kanssa aatelee niin onhan tuo aura tuohon kuormaimeen aivan liian iso
|
|
|||
mitä tuommonen yhdistelmä syöpi ainetta kun kaikki terät alhaalla viiletetään menemään riittääkö 30l/h_
|
|
|||
Ei ole heikkohermoisten katottavaa kun talven jäleltä vähän suoristellaan quicken aisoja ennen harjauskauden alkua. Olkoon vaan auraustuet keksitty, mut etukuormaaja ei oo tuohon suunniteltu. Heinäpaaleja tms. kun kuormaa ni voi kestää. Onneksi länsinaapurissa tehdään pyöräkuormaajia.
|
|
|||
Kyllä se larvanto on siinä mielessä oikeassa että vaikka jokin lisälaite kuormaimeen sopii, ei se tarkoita että sitä siinä voisi käyttää. Mutta tässä tapauksessa luulisin että kyllä tolla puskee sen mitä tarvitsee. Varsinkin jos se olisi sillä taittuvalla terällä. Ei satu niin jos jostakin löytyy kivi tai kannonkulma. Tosin kun tapitus kuluu enemän niin kuormaimen lisääntynyt sivuttaisliikerata voi tuoda yllätyksiä. Pitää vaan aatella että kyllä se kestää, ja jos ei kestä nii sitte korjataan niin että kestää.
|
|
|||
Mutta kaikilla kun ei se kemppi hyppysissä pysy, niin äkkiä voi kone lähteä kiertämään maailmaa.
|
|
|||
saako etukuormaajaa korjattua silleen että siitä tulee soiva peli vielä, ei kai sitäkään kärsi vetää liian jäykäks jottei ala ratkeilemaan lisää, tuntus vaan että kun kerran vinksahtaa yhteen suuntaan niin seuraavan haaverin yhteydessä vielä herkemmin purkaantuu
|
|
|||
Joo, jos korjattavaa tulee niin se on tarkasti mietittävä miten sen yrittää koota uudelleen. Mulla paukahti jontikka aikanaan kunnolla kiville ja kuormain väänty niin että toinen nostupumppu hajos ja aisat jäi konepeittoon kiinni. Mehumaijalla painettiin se niin suoraks kun sai ja sitte hitsattiin ratkenneet kohdat uudelleen. Se jäi vinoks ja on edelleen sellanen löysä lerputin tossa nokalla. Se perusrunko siinä väänty pahiten, se pitäis vaihtaa jos sen haluais ihan suoraks. Eli ei siitä kovin hyvää saa varmasti ikinä.
|
|
|||
Toimivan voi saada kurttauksen jäliltä, mutta otappa aisat irti rungosta ja koita laittaa takasin ku on sopivasti kierossa. Taas on mehumaija tarpeen.
|
|
|||
kyllä tuommonen kuormaauton aura antaa jostai periks enneku kone katkee... ehkä, sit eriasia jos ei oo minkäänlaista apurunkoa! ja yleensähän noilla ajellaa tiellä eikä missää metissä
|
|
|||
meillä ainaki etukuormaimissa aurat kiinni ja on pökitty kantoihin ja kaivon kansii niin että aurat on palasina. itekki yks yö tölväsin am tehon nivelauralla 30senttiä korkiaan betoni valluun nii ei tienny ek mittää. nivelaurasta vaa lähti läskinee se toinen siipi irti ja sylinteri mutkalle ja pää tulilassii ja neljä tuntia hitsaamista nii pääsi takasi auraamaa en tiiä sitte miten se etukuormaaja pystyy vääntymää mutkalle jos on auraus tuet. ite en oo vielä onnistunu
|
|
|||
Kyllä ne euraustuet on hintansa veroset. Ja pitäis laittaa pakolliseks kuormaajan kanssa. Mulla niitä ei jontikassa ollu kun kolautin. Valtrassa on se ongelma että kun se siipikauha on pitkällä pohjalla, niin jos vähänkin joutuu käyttämään jyrkällä kulmalla, ja niin sitä joutuu kun siipien terät kuluu, niin ne aisat nousee korkeammalla kuin ne auraustukien haarukat. Vaikka tuet on ylimmässä asetuksessa. Sillon aina saa jännitellä että toivottavasti ei mihkään osu.
|
|
|||
Kyllähän aurauksessa kestävin ratkaisu on aurapuskuri. Mutta sen jälkeen traktori on aina riippuvainen esim hiekoituksessa erillisestä kuormauskoneesta jos esim hiekoitusvaunusta puhutaan. Kuormaaja kun on traktorissa niin voi tehdä itse kuormat. Että puolensa kaikella. Lisäksi jos aura on aurapuskurissa tai etunostolaitteessa, ei pysty lunta nostamaan kasalle juuri yhtään.
|
Kommentti 7 - 26 26:n joukosta Sivu: 1 - 2 |