Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 9928/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1.3/5 8 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | JD_6620_+_Livakka_kiinni.JPG |
Albumin nimi: | Maalaispoika / Traktorit ja koneet |
Arvo (8 ääntä): | |
Avainsanat: | JD / Livakka |
Kuvaajan nimi: | Maalaispoika |
Kuva otettu pvm: | 4.10.2007 |
Paikkakunta: | Jalasjärvi |
Tiedostokoko: | 40 kt |
Lisätty galleriaan: | %04.%10.%2007 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 5128 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=21765 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 19 - 38 38:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
ite pidän pimeällä tiellä työvaloja päällä mutta sammutan ne ennen vastaantulevia tai takaa tulevia
|
|
|||
ja ne työvalot sitten, niistä ei ole kuin haittaa liikenteessä, antavat sellaista hajavaloa vain ja valmetissa ne ainakin vain valaiseat nokkapellin, niin ettei näe sitäkään vähää
|
|
|||
me otettiin valtrasta hytin päältä työvalot pois ja pistettiin pienet nordicit nyt näkyy ja ainakin pomon 6320 pitäis vyötäröajovalot siirtää katonrajaan että näkis jotain kun (kuormaimenletkut pahasti eessä oikeella) jos on esim. kauhaharja tai nivelaura nokalla niin on pakko pitää työvaloja mutta ei ne tuolla kaupungi olosuhteissa haittaa juurikaan kun on katuvalot
|
|
|||
Renkaathan tekee paljon.. Ei tarkkaa tietoa pintapaineista, mutta nykyinen 14motin palmu menee paremmin kuin vanha 10motin palmu. 14mottisessa 800/26.5 ja 10 mottisessa 22 tuumaset ryssäläiset
|
|
|||
tais ruveta,tos kuvas "raputon" huutamaan"hoosiannaa"!"keppiaskilla",tuost olis viel menty.......,"raputon",huutaa "hoosiannaa".....,kone käy........,kierrokset nousee,......,mutta,mutta.......,vaan ei pyörä pyöri,......., :_:,julle kuitenki kommentoi...,koeajo......."raputon",nauku "hoosiannaa",harjun mäjes
|
|
|||
no sitten oli liian vähän tehoo jos pysähtyy minä en oo moista nähny
|
|
|||
Kylläpä on taas "asiantuntijoita" paikalla.. Veto ei loppunut missään vaiheessa, vaan pito loppui traktorista ja siihen pysähtyi. Mun mielestä tuon kokoiset kärryt ei ole vielä mitkään ylisuuret, taitaa olla yleisin koko tällä hetkellä. Renkaat on 800/50R34, eli pintapaineet pitäis olla ihan ok. Kiinnijääminen oli kyllä oma moka, kun ajoin märkään kohtaan. Onneksi oli naapurin pelto.
|
|
|||
Tuohon valoasiaan että tänään kun klo 5.10 am lähin kotao kohti työmaata. Synkkääkin synkemmässä syyskelissä pienen pienoisessa vesisateessa. Niin näpäsin vain surutta työvalot päälle. Joku kun tulee vastaan niin käännää valoja vähemmäksi. Tähän aikaan vuodesta tummamaasto imee kaiken valon iteensä eikä minlaista heijastetta tule
|
|
|||
kommentoi mitä_
|
|
|||
Mihnä päin Jalasjärvee :_:
|
|
|||
A-V:ssa
|
|
|||
"haataja : ei synny näitä tilanteita silloin kun on VOIMAA " ....joo ja voimahan auttaa niin p*rkeleesti kun pidot loppuu
|
|
|||
niinpä olkoot vaikka tuhat heppanen vehe nii kun pidot loppuu nii ei siitä sit mennä mihinkää... ei auta ees massikka
|
|
|||
Kyllä voimalla on suuri vaikutus mistä menee vaikka koneet muuten tismalleen samanlaiset.
|
|
|||
12 tonnin veturi kunnon renkailla, niin tuo kärry olisi tullut vaikka poikittain tuolla pellolla.
|
|
|||
niin, enkös minä jo samaa sanonut tuolla aiemmin eli nyt kun olis hyvä traktori normaalin paskakärryn eteen, niin sitten se hyöty ulosmitataan liian suurella paskakärryllä mikä siinä on, ettei ne alle 10m3 paskatykit enää riitä kenellekään ennen oli suurta, kun 12045 zetorin perässä oli 7 m3 paskatykki, nyt laitetaan 14 m3 kärryjä pienempien traktoreiden perään ja ihmetellään, kun paska ei liiku...
|
|
|||
Eikös tossa oo just passli yhdistelmä___ Järjetöntä kiskoa jotain 10m3 purkkia 150 heppaisella koneella. Kärryjen kokoon vaikuttaa aikapaljon ajettava määrä,ennen ei kenelläkään ollut ajettavaa tuhansia tai kymmeniä tuhansia kuutioita. Ja pskaa ajettiin pellolle talvellakin,mikäs kiire talviliukkailla pskan ajossa.
|
|
|||
Runsaanlaisesti ovat saaneet painua tuohon vaunuun (yli 5600kg), kevyemminki tekis...
|
|
|||
Aikaisemmin meilläkin ajettiin lietettä kahdella kärryllä, 10 m3 ja 12,5 m3, mutta yhteen kärryyn siirryttäessä piti vähän suurentaa. Raskashan tuo tosiaan on, taitaa 20 tonnia täyttyä kuorma päällä.
|
|
|||
ite tuli ajettuu 200hepan rattorilla ja 8kuution kärryllä ja hyvin kulki ei loppunu pito eikä voima. pysty pellollaki ajaa isoimmalla vaihteella jos ei viittiny tieltä tullessa pienentää vaihetta
|
Kommentti 19 - 38 38:n joukosta Sivu: 1 - 2 |