Galleria > Yleinen > Kuorma-autot, rekat
Volvo Fh12 kipillä
osoittautui tehokkaaksi viljan kuljetuskalustoksi.
Avainsanat: volvo

Volvo Fh12 kipillä

osoittautui tehokkaaksi viljan kuljetuskalustoksi.

630hv_x2.JPG 144_4435.JPG Rekka_viljan_ajos.jpg Rekka_viljan_ajos_2.jpg Kopio_Sisu_R.JPG
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1.5/5 4 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:Rekka_viljan_ajos.jpg
Albumin nimi:40046132 / Kuorma-autot, rekat
Arvo (4 ääntä):22222
Avainsanat:volvo
Kuvaajan nimi:40046132
Kuva otettu pvm:kameralla
Paikkakunta:etelä-suomi
Tiedostokoko:98 kt
Lisätty galleriaan:%09.%09.%2007
Tarkkuus:738 x 984 pikseliä
Katseltu:5141 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=21314
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 42 - 61 61:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3 - 4

Cattimies   [%10.%09.%2007 kma2007 %22:%syyskuu]
mutta soranajosta puhutaan, esim joku soratäytön ajo, kuten sanottu että ne hommat missä tulee odottelua niin menee tuntihommina
pillari jyrää   [%10.%09.%2007 kma2007 %23:%syyskuu]
kertokaa, paljon kasetti vie polttoainetta satasella kuorman kanssa_ äläkä Cattimies sano että sisu vie varmaan 150 litraa
Cattimies   [%11.%09.%2007 kti2007 %19:%syyskuu]
volvo menee tasasissa maisemissa 55:llä
MRJ   [%11.%09.%2007 kti2007 %20:%syyskuu]
sr sisu vie 47-50 asema-ajossa... ja ei noi 5-kseliset mitää hirmu kuormia aja. kantavuudet 20-23tn ku 4-akselisilla se on helposti 18tn ja jopa 20tn on mahdollisia. Kuitenkin tollanen 4-akselinen varmasti halvempi ostaa/ylläpitää...
Cattimies   [%11.%09.%2007 kti2007 %22:%syyskuu]
halvin ylläpitää ois 6*4 ja 4 aks kasetti, edullisin ostaa uutena, halvempi dieselvero, eikä tarvitse katsastukseen ikinä laitella lisä-akselien niveliä, miinuspuolena matonveto kaltevilla ja pehmeillä teillä
jupezku   [%11.%09.%2007 kti2007 %23:%syyskuu]
Ja isona miinuksena se, että jos ei aina kärryhommaa ole niin nuppiajossa tupataa noita 3 akselisia syrjimään. Lisäksi 3 akselisessa kun on laatikko päällä, niin ei kovin pehmeälle tarvi mennä. Hymy
Cattimies   [%11.%09.%2007 kti2007 %23:%syyskuu]
se on kyllä totta, lakikuorma tuommosessa nupissa 8-9 m3, mutta ylläpitokuluiltaan edullisin, aikanaanhan ne tais suosia noita 2-lavasia kasetteja mutta ei nykyään, aika pitkään ovat aina myytävänä
jupezku   [%12.%09.%2007 kke2007 %00:%syyskuu]
Mullan tms. kevyen tavaran ajoon 2-laatikkoiset kärryt on ihan omiaan.
nine   [%12.%09.%2007 kke2007 %00:%syyskuu]
tahtoo vaan olla monissa niin pienet laatikot ettei niihin saa mahtumaan oikein mitään, varskin jos vähän isommalla koneella lastaat.
Cattimies   [%13.%09.%2007 kto2007 %19:%syyskuu]
autoa ajatellen ajasin ennemmin kaikkea painavaa tuolla 2-laatikkoisella, koska eihän 4 -aks kärrissäkään ole kuin joku 18-20 m3 lava niin multaakin kukkurakuorma vasta jotain 22 tonnia niin onhan se paljon vähempi kuin että ottas kantavuuskuorman soraa ym.
Jäsen z   [%14.%09.%2007 kpe2007 %23:%syyskuu]
Etelässä on aika paljon 5-aksilaisia maa-autoja tullu. Hintaa ne ei saa älyttömästi enempää kuin 4- aksilaiset. Mutta säästöä tulee maakaatolapuissa ku menee samalla taksalla 4- aksilaisten kanssa. Ei oo ihan mulle kyllä valjennu miten se saa kannattamaan homman jos menee muitten lapuille ajamaan.. Oon ymmärtäny että jos 3- akselisessa on koukku niin diisselivero määräytyy silti 60tn mukaan mutta asia ei vissii oo niin :_: :_:
Cattimies   [%14.%09.%2007 kpe2007 %23:%syyskuu]
etelän villitys enempi tuo 5-akselisuus, sulkee melkeimpä pois nuo kasettihommat joita taas riittää muualla suomessa
Jäsen z   [%14.%09.%2007 kpe2007 %23:%syyskuu]
Sitte raahataan perässä jotain 3-akselista ämpäriä.. Ja noista rippeleistä kun mainittit ni 5-akselisissa kun se on takana niin on varmasti aina kiinni ku peruuttaa penkalle.
jupezku   [%14.%09.%2007 kpe2007 %23:%syyskuu]
Tosi paljon noi puimuripyörät on yleistynyt, en oo kuullut kuin hyvää niistä, esim penkalle työntäessä voi viimesen akselin työntää käytännössä kokonaan penkalta alas, ja perkeleen ketteräksi tekee auton.
Cattimies   [%15.%09.%2007 kla2007 %00:%syyskuu]
kyllä ne on niin lähtevällä paikalla kaikki roippeet siellä takana mitä tuossa maxpossakin kahtelin, jos ei oo ilmapussit niin toisessa merkissä joku vakaajatanko ym, oishan se kätevä 4 akselinenkin takaohjaavalla mutta entäs kun vetää kasetin laatikko kyydissä mattoa...viimenen akseli ilmapussien varassa, teli keskempänä, painopisteen luulis tuleva aika taakse mattoa vedettäessä
Jäsen z   [%15.%09.%2007 kla2007 %00:%syyskuu]
Se on kyllä totta että ketterämpi se on. No mä oon taas kuullu että se vika rippeli ei oikein tahtois kestää
Cattimies   [%15.%09.%2007 kla2007 %00:%syyskuu]
mukava semmosella on varmasti ajella kapeita teitä pitkin kun kärri tulee samoja jälkiä pitkin
mf 4270   [%03.%11.%2007 kla2007 %19:%marraskuu]
vaihtolavojen ajossa se kun lavaa vedetään päälle nii koko auton ja lavan paino tulee sinne takimmaiselle akselille nii siinä ei varmaankaa kestäs tollanen takaohjaava akseli Pyörivät silmät
jupezku   [%03.%11.%2007 kla2007 %19:%marraskuu]
Miksei kestäisi, onhan sellasia ollu tähänkin päivään asti. Eiköhän siel jonkuulaiset pohjausraudat ole.
Cattimies   [%03.%11.%2007 kla2007 %20:%marraskuu]
liekö semmosta ns telilukkoa tuolle ohjaavalle akselille

Kommentti 42 - 61 61:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3 - 4