Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 10945/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.3/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Vallu4.jpg |
Albumin nimi: | ZETOR8045 / Traktorit ja koneet |
Arvo (3 ääntä): | |
Avainsanat: | valmet / kipa |
Kuvaajan nimi: | ZETOR8045 |
Kuva otettu pvm: | 1.3.2007 nokia 5140 |
Paikkakunta: | aura |
Tiedostokoko: | 35 kt |
Lisätty galleriaan: | %02.%03.%2007 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 2912 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=17602 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 20:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
joo kyllä on tullu tutuksi että nuitten pikavaihetta kannattaa käyttää kytkimen kans
|
|
|||
No minkäslaenen on peli :_:
|
|
|||
Kerroppa vähän kokemuksia kipan kourasta. Onko vinssiä_ Onkos toi muuten ihan suomalainen vai virolaista tekoa_
|
|
|||
meillä kipan vinssillinen ollu about 7v, parempaa kouraa ei ookkaan. pirun järeää ainetta, ja kestävä. tukkia ajettu satoja runkoja, ja jokavuotiset poltinpuut tienvarteen. eikä oo mistään retkahtanu. mutta hytraulisen työntövarren tuo vaatii, että homma käy.
|
|
|||
Ainaki nuas on pirun piäni tua koura ku vertaa esim. tuahon Japaan jota ei myöskään oo tarttenu hitsaalla ja sillä on kyllä revitty kaikkia maharollista, ja itte on päriätty iliman hydrauli vartta mutta kääntö sylinteri on pakolline jos meinaa ajaa mualtaki ku lentokentältä niitä puita.
|
|
|||
juu eihän se pikavaihde kuormalla kauheasti rykäse mutta tyhjänä voi käytää kytkintä tai nostaa kaasua vaihtaessa.
|
|
|||
paljon "kovempaa" ainetta tuo kipa kuin esme kun kipaa joudutaan hitsaamaan niin esme on tehty monta kertaa uudestaan aikas mukava pikavaihde ainakin lumella kun luistaa pyörät sen verran ettei hyppää niin ja ei oo vinssii ja ei oo hydraulista työntövartta kun ei riitä rattorin ulosotot mutta jos ojan päältä ottaa ja ei tahdo laskea tarpeeksi alas niin nostaa etukuormaimella nokkaa vähän
|
|
|||
nimenomaan tuossa on se hydr. varsi oltava. ja jasu, osta ketterämpi kone
|
|
|||
Eipä tartte hydr.vartta ku on leuoos nii palio mittaa jotta saa roukattua vähä alempaaki ja kavahöylä en meinannu jotteikö masseri taittuusi mettäs, mutta jos ei oo kouras kääntöä nii puiren latvat huitoo nii kaukaa jotta piiskaa kaikki jätettäväksi tarkootetut puut piloollensa
|
|
|||
meillä on sellainen lukitus salpa siinä, minkä saa aukaistua ja on se silti, esim kasalle laitossa hyvä, jos haluaa korkeempia ku metrin kasoja :-_
|
|
|||
joo nii oli meilläki,revittihi pois ja sylinterihi lukkoventtiili nii ei tartte nyppiä narusta, ja silloo hyvä jos pitää saara korkeeta kasoja,itte ainaki pukkinu kasoja puiren välihi paremman uran vartehe josta saa sitte nostella kuarmaajalla.
|
|
|||
kun on hydraulinen varsi, niin varsi lyhyeks ja kasan päälle. saa n.2m korkeita kasoja. ja sen salvan saa sillai, että se on aina ylhäällä tosin eipä sitä oo ikinä tarvittu..
|
|
|||
oon kyllä tajunnu jo jotta haluat teherä isoja läjiä, enkä yhtää paa vastaha. kullaki tarpehensa ja mollaha torettu jotta paras ratkaasu kääntö lukkoventtiilillä sekä mekaanisella varrella.
|
|
|||
me ajettiin pomon hommissa tukkia sahaa varten läjään pisimmät oli 8m pitkiä mäntyjä joista tuli hirsiä niin nosteltiin ek:lla niin korkeelle ku sai pysymään tukkikasan
|
|
|||
Eikö nää *05- sarjan vallut oo aisallisia koneita metässä, koppikin mukavan tilava
|
|
|||
no tämä ainakin on asiallinen peli eikä vaihdu varmaan ikinä kun on uutena taloon tullut
|
|
|||
Tässähän on 3- mukinen puolimoottori_
|
|
|||
jep ruuvattuna tehtaalta lähtiessään 605 tehoihin eli ei paljoo niin ja turbo on vakiona niin ei oo tarvinnu urpottaa
|
|
|||
ei se vakioturpo jälkiasennusahdinta voita
|
|
|||
no ei tietenkään mutta cooleri olis kiva tuossakin
|
Kommentti 1 - 20 20:n joukosta Sivu: 1 |