Galleria > Erikoiset > Haaverit
Scania tauolla
otti ja kaatu
Avainsanat: scanialepiä

Scania tauolla

otti ja kaatu

case2.JPG case~2.JPG DSC00521~0.JPG hajos.jpg 25102006(001).jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.7/5 11 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:DSC00521~0.JPG
Albumin nimi:mökkiläinen84 / Haaverit
Arvo (11 ääntä):44444
Avainsanat:scanialepiä
Kuvaajan nimi:mökkiläinen84
Kuva otettu pvm:on
Paikkakunta:Pohjois-Pohjanmaa
Tiedostokoko:102 kt
Lisätty galleriaan:%01.%11.%2006
Tarkkuus:800 x 600 pikseliä
Katseltu:23027 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=15369
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 28 - 47 47:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3

AR   [%03.%11.%2006 kpe2006 %23:%marraskuu]
joo no ukon viimene auto oli scaania 112H moottori,kytkin,laatikko ja puikkoperä 850tkm kippiajos ja mitään ei avattu eikä särkyny ja oli hyvä ajaa.Riippuuhan noi kestämiset paljon käyttäjästä ja pelisilmästä.Itsellä tällä hetkellä Volvo N10 -79 soravehje eikä mitään vikaa eikä sanomista normaalissa päivätyössä Nauru
Kharju   [%04.%11.%2006 kla2006 %09:%marraskuu]
cattimies: Sitä minäkin aina ihmettelen Vink Mutta mikä tekee etukipistä huteramman, eikös rungon takapään pitäisi pitää lava suorassa riippumatta siitä nostetaanko lava yhdestä kohdasta etupäästä vai keskeltä. Ainut selitys vois olla että jos runko ei pysty pitämään lavaa suorassa käy kuten kuva osoittaa Suru
Cattimies   [%04.%11.%2006 kla2006 %21:%marraskuu]
voisivat kyllä ulkomailla ihmetellä että ajetaanko oikeasti jossain maassa näillä vehkeillä, no kyllähän sillä on merkitystä jos kipataan kaltevalla pinnalla, jos se kipin painopiste on keskellä niin ainahan se on matalammalla kuin ylhäällä, asiahan on niin järkeenkäypä että ei sitä oikein tarviais edes selittää, tiedän montakin jotka on sanonut että eivät edes lähde pehmeälle ajamaan etukipillisellä koska ovat herkempiä kaatumaan
Kharju   [%04.%11.%2006 kla2006 %23:%marraskuu]
cattimies: miten miljardit kärpäset voisivatkaan olla väärässä Pyörivät silmät Voit olla oikeassa tuossa tukevuus hommassa. Mulla ei oo kokemusta maan ajossa kuin m-sarjan jyry sisusta, sm sisusta ja f volvosta. niittikoppi oli yks tuubisella keskikipillä, sm on etukipillä ja f-volvo yks tuubinen keskikippi. Volvossa on samat lava ja kippi jotka olivat aikanaan nakkikioskissakin. Pitäis päästä kokeilemaan tuollaista kuvan kaltaista viritelmää, sitten vois olla ehkä omaakin kokemusta tosta huteruus asiasta. Mun järki kyllä väittää että jos tukipisteillä on enemmän painoa on kippaus tukevampi. Eikö kukaan osaa laskea asiaa_
auttomies   [%07.%11.%2006 kti2006 %22:%marraskuu]
jos se ois ollu sisu, kylellään koko resu! Erittäin iloinen
oho-hups   [%12.%11.%2006 ksu2006 %16:%marraskuu]
sai kolmen vartin tauvon piettyy..
Wallu kuski   [%19.%05.%2007 kla2007 %23:%toukokuu]
siis miten niin ei muka voi volovolla maata ajaa kun täällä vain sisua ylistetään :_: kerroppa kharju Pyörivät silmät vai puhutko sinä kenties (...) sisu miehenä Pyörivät silmät Vink Hullu
tdgolf   [%19.%05.%2007 kla2007 %23:%toukokuu]
Onkohan se ikinä ollu auton merkistä kiinni tuo kaatumisherkkyys_ Tekevälle sattuu ja jos ei tee mitään ei satu mitään
kölli   [%20.%05.%2007 ksu2007 %01:%toukokuu]
Siis mitä ihmettä tuo kattimies oikein höpöttää tuosta kipin paikasta :_: eihän se tuupin paikka muuta painopistettä mihinkään
Cattimies   [%20.%05.%2007 ksu2007 %17:%toukokuu]
ja ihan varmasti on merkitystä kippausvakavuuteen kipin paikalla, kyllä etukipilliset on tarkempia kippauspaikan suhteen kuin housukipillinen, ja mieti kumpi antaa enempi sivuittaistukea yks tuubi joka on edessä vaiko kaks jotka ovat keskellä_
Kharju   [%20.%05.%2007 ksu2007 %23:%toukokuu]
Edelleen housukippi on ehdottomasti paras, mutta miksi etukippi on parempi kuin palakippi eli yks putki keskellä_ Esim. Tielaitoksen fm volvot on yhdellä pukella vaikka keskikippi... Wallu kuski: Enempi nykyään ajan volvolla maata kuin sisulla. Oon vaan monta kertaa huomannu että jos ruotsalaiset olis jättäny kaikki harjoitustyönsä tekemättä niin mun elämä olis ollu huomattavasti helpompi ja vähempi ikäännyttävä.
rallakka   [%28.%01.%2008 kma2008 %18:%tammikuu]
Ainahan se puhetta ja hälyä nostaa jos Scania on pajalla tai sille sattunut jotain mutta jos Sisu olis tossa niin puolella vähenis kommentit. Erittäin iloinen
hemmo   [%28.%01.%2008 kma2008 %19:%tammikuu]
minäpä en noista tiä, mutta cattimies vois selventää miten se painopiste muuttaa paikkaansa sylinterin paikan mukaan_ eikai se kuorma mihinkään siirry ja tuubista nyt ei painoeroa ainakaan voi tulla__
musamasa   [%28.%01.%2008 kma2008 %20:%tammikuu]
Tunnostaa että etukipillinen rupeaa kaltolla pinnalla työntämään lavaa enemmän kieroon.
sisumiäs   [%06.%01.%2009 kti2009 %12:%tammikuu]
mitä mitä, hytti pystyssä ja lava kyljellään, ei kai vaan oo tapahtunut legendaarinen ruotsalaisjuttu, että runko pikkuisen mennyt puneille, pitää autossa sen verta olla runkoa, jos noin käy niin koko (...) kyljelleen.
hiltu86   [%13.%01.%2009 kti2009 %23:%tammikuu]
ei se kipin paikka muuta painopistettä minnekkään.. ainut mikä ero housu ja etukipillä on tulee siitä että housukippi tulee tukevammin lavanpohjaan kiinni kuin etukippi keulaan.. eli etukipillä lava pääsee enemmän taipumaan sivuille.. tästä se syy että voi olla kaatumaan herkempi.. itse ajan tällä hetkellä ilmajousista etukippi autoa ja voin sanoa että parempaa mattoonveto autoa saa hakea.. ei kestä ihmisellä luonto ajaa kaltompia mutkia kuin mitä se pysyy pystyssä Nauru
sisumiäs   [%15.%02.%2009 ksu2009 %18:%helmikuu]
ilmajouset tai ei, mutta miten toi on mahollista.
sputnikmies   [%01.%09.%2009 kti2009 %21:%syyskuu]
Housukippipellet, ei sillä kipillä oo merkitystä kaatuuko auto vai ei!!! Vai onko isot pojat essolla sanonu nii...?!?
Hukkasport   [%06.%03.%2010 kla2010 %00:%maaliskuu]
Jäykkä apurunko ja kipin sarana sen kaatuma taudin estää! Mutta on kipilläki jonkimoinen merkitys. Pitkä sylinterin putki joustaa enemmän lavan huojuessa (etukippi), kuin taas kaks lyhyttä sylinteriä ei jousta niin paljoa (housukippi). Vink Vink
raven   [%04.%12.%2011 ksu2011 %14:%joulukuu]
Ja näin käy kun scanian ajaa pois pikitieltä..

Kommentti 28 - 47 47:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3