Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 11571/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.6/5 14 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | DSC03038.JPG |
Albumin nimi: | JarJar / Traktorit ja koneet |
Arvo (14 ääntä): | |
Avainsanat: | JD / 6620 / Kverneland |
Kuvaajan nimi: | JarJar |
Kuva otettu pvm: | 26.9.2006 |
Paikkakunta: | Jaala |
Tiedostokoko: | 138 kt |
Lisätty galleriaan: | %26.%09.%2006 |
Tarkkuus: | 800 x 600 pikseliä |
Katseltu: | 4685 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=14762 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 11 - 30 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Ainakin kääntöauroissa on 5 siipisissä leveämpi runko kuin 4 siipisissä, en sano ihan 100% varmuudella!
|
|
|||
kysyin ab85 viidettä siipeä,sanottiin ettei saa suoraan sovitettua.sama homma oli 4 siiven kanssa että piti sovittaa
|
|
|||
Kaupoi: juuri siihen tokasiiven etupuolelle. DTT: Näin tuossa syksyllä vierekkäin orggis 5 siipiset ja sit semmoset 3 siipiset mihin oli pistetty 4 siipi. Ne ainakin samalaiset. Ja aika vahvaa tekoa noi kvernen rungot verrattuna esim. johonkin fiskarsseihin. Niihin en kyllä itsekkään pistäisi lisäsiipeä.
|
|
|||
onko AB mallia muuten koskaan ollu 5 siipisenä, AD mallissa runkonivel järeämpää tekoa.
|
|
|||
vanhemmissa auroissa tulee ainakin työntövarrelta tukivarsi viimeisen siiven rungon loppuun siihen tukipyörän viereen pulteilla kiinni
|
|
|||
JarJar: Meillä 5-siipisissä (AD85) tuo tukivarsi menee toisen ja kolmannen siiven välimaastoon. topker: Paikallisen akrikaupan pihalla on usiampia pistämättömiä AB 5-siipisiä.
|
|
|||
Mullakin oli vielä vuosi sitten tuollaiset aurat ja niistä katkesi monta kertaa se pultti, millä työntövarren kiinnityskohta on kiinni. Ihme juttu, kun koko auran paino tulee yhden pultin varaan. Laita JarJar hydraulisylinteri viilunleveyden vanttiruuvin tilalle, on muuten kätevä!
|
|
|||
Maalaispoika: Sopiva sylinteri jo hankittu. Pitäisi vielä ostaa lukkoventtiili sekä letkut. Meillä noista ei ole vielä hajonnut mitään (tulleet taloon -99). Edellisellä omistajalla on hajonnut tukipyörän säätöveivin kiinnitysrauta.
|
|
|||
se on niin paljo käyttäjästä kiinni....
|
|
|||
Kyllä pellon kivisyydelläkin on melkoinen vaikutus tuohon koneen kuntoon
|
|
|||
onhan silläkin...
|
|
|||
ja siittä minkä kokosella vehkeellä niitä vedetään. lähemmäs 200 heppasella tollasia vetäneenä voi todeta että paperia ovat, jos ei järkiä ole mukana..
|
|
|||
kaupoi tuskin on AB mallia ne 5 siipiset
|
|
|||
Voin toki muistaa väärinki
|
|
|||
nyt kun ollut auroista puhetta niin onko kellään kokemusta et miten siiven hitsaaminen onnistuu ja kestää, ku tuli viime syksynä töpättyä ja katkaistua yksi siipi...
|
|
|||
Yks "renki" otti kvernelandin kääntöauroilla kosketuksen isoon kiveen (peruutti)ja molemmat viimiset siivet män poikki. Ne kyl katkes niin nätisti suoraa ettei ollu hankala hitsata, kunnol seevas ja hitsas eikä kumpikaa siipi oo ees revenny mistää kohtaa ja hyvin ne on kestäny, aikaa kuitenkii on jo ainakii 10 vuotta...
|
|
|||
Kyllähän se kestää kun hyvin liimaa. Haljenneen leikkurin hitsaus onkin sitten hieman mielenkiintoisempaa hommaa kun meinaa ruveta venkoilemaan..
|
|
|||
mitens onkos niitä siipiä mitenkää takaa tuettu_ kaveri sano et niillä on auroissa kaksi jytkyä vaaksan mittaista "kiviporan" teränpätkää laitettu vahvikkeeksi
|
|
|||
Jönssi:ei ole mitenkää tuettu...välil on kyl käyny mieles et mitähän kävi ku joskus iso kivi nousee ylös.. mut toisaaltaa helpoiten ne sielt siiven takapäästä saa poikki vaan torppaamalla ne jonnee
|
|
|||
niin silleehän minäkin sen siiven katkaisin et ahtaassa tilassa pakitin ja se vaan hipas sitä puuta ja naps
|
Kommentti 11 - 30 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |