Galleria > Yleinen > Metsäkoneet
Romut yöksi parkkiin
Valmet 901.4/350.1 & Ponsse Wisent
Avainsanat: 901 901.4 valmet ponsse wisent

Romut yöksi parkkiin

Valmet 901.4/350.1 & Ponsse Wisent

10062010317.jpg Photo164~0.jpg Photo173.jpg Valmet.jpg 057.JPG
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:Photo173.jpg
Albumin nimi:Janttu / Metsäkoneet
Avainsanat:901 / 901.4 / valmet / ponsse / wisent
Kuvaajan nimi:Janttu
Kuva otettu pvm:28.06.2010
Paikkakunta:Kiuruvesi
Tiedostokoko:228 kt
Lisätty galleriaan:%01.%07.%2010
Tarkkuus:1426 x 1070 pikseliä
Katseltu:7231 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=41344
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 1 - 11 11:n joukosta
Sivu: 1

ERG0   [%04.%07.%2010 ksu2010 %17:%heinäkuu]
ite en jättäis ikinä ajokoneen nosturia tuolleen.. aina kuormatilaan kiepille..
sr5   [%04.%07.%2010 ksu2010 %19:%heinäkuu]
mitäs väliä sillä on, että missä se lepää?
Janttu   [%04.%07.%2010 ksu2010 %22:%heinäkuu]
tuossa asennossa on sylinterin varret ainakin suojassa. Jos illalla antaa vettä ja yöllä sen jäätää niin ei ole ensimmäisenä tiivisteet kärsimässä.
ERG0   [%05.%07.%2010 kma2010 %08:%heinäkuu]
niin mutta pakkasella tyven tiivisteet huutaa hoosiannaa kun kylymänä väntää kyytiin.. Häkeltynyt ja onko muuten tarvinnu vaihtaa turvan tiivisteitä jään takia.. Erittäin iloinen ei ainakaan meillä oo tarvinnu vaihella..
oppipoika   [%05.%07.%2010 kma2010 %17:%heinäkuu]
yhtä kylmä se sylinteri taitaa olla siinä vaiheessa kun nostaa nosturia pois kuormatilasta ja alkaa puita mättään kyytiin. Vai onko sille oma lämmitin? Pyörivät silmät
Janttu   [%05.%07.%2010 kma2010 %20:%heinäkuu]
Eihän ne yhdellä kertaa mene. Vuosi tolkulla kun sitä tekee niin on se aina jostain pois. Ymmärtääkseni ohjekirja neuvoo nosturin olemaan tuossa asennossa kun aamulla öljyn pinnan tarkistaa.
ERG0   [%06.%07.%2010 kti2010 %09:%heinäkuu]
no harvoin se kone on suoraan kasojen vierellä että heti joutuu kylmillä öljyillä ajamaan yleensä ainaki meillä on jonkun aikaa pitäny ajella että pääsee kasoille.. Vink katotteko muka joka perkeleen aamu hydr öljyt??
tumex   [%06.%07.%2010 kti2010 %10:%heinäkuu]
eikös ne kuulu kattoa joka aamu? ja ei se kovin iso vaiva ole käydä kurkkaamassa...
pk   [%06.%07.%2010 kti2010 %16:%heinäkuu]
Pakkasilla paras jättää koura takapankkoon tai vastaavaan. Jos on sivulla, joutuu tosiaan kylmät öljyt ajamaan kääntöön, nostoon jne.. Ja jos laittaa kuormatilaan kaksinkerroin, niin on kylmät taiton letkut kovilla. Mutta kun nosturi on valmiiks n. 90 asteen kulmassa on siitä hyvä ruveta rotaattorilla lämmittelemään tai lähtee ajamaan.
oppipoika   [%06.%07.%2010 kti2010 %17:%heinäkuu]
Ergo: kerro tällaiselle aloittelijalle(10 v työkseni ajanut ajokonetta/motoa) että miten se ajonaikana lämminnyt öljy menee sinne sylinteriin siinä matkan aikana? Sylinterissä oleva öljy on aivan yhtä kylmää oli koneella ajettu tai ei. Jos koneella on ajattu niin nopeammin sylinterissä oleva öljy lämpiää mutta yleensä se vahinko tapahtuu siinä kun ensimmäisen kerran sylinteriä liikuttaa. niin ja totta kai ne moottori/hydrauliöljyt katsotaan joka aamu, oli koneena mikä tahansa.
Janttu   [%06.%07.%2010 kti2010 %21:%heinäkuu]
yleensä ite nostan tuosta asennosta pakkasella vähän ilmaan ja kouralla ja rotaattorilla lämmitän ennen ajoa.Empä tuota enää ajokoneella paljo aja, mutta sillon joskus. Entisestä motosta halakas suodattimen jalan kun lähti liian kylmänä liikkeelle. Itse katon öljyt/nesteet aina aamulla. nehän näkyy suoraan mittalasista.

Kommentti 1 - 11 11:n joukosta
Sivu: 1