Galleria > Yleinen > Metsäkoneet |
TIEDOSTO 549/1019 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | pino1.jpg |
Albumin nimi: | JD1110D / Metsäkoneet |
Arvo (4 ääntä): | |
Kuvaajan nimi: | JD1110D |
Kuva otettu pvm: | kännykällä |
Paikkakunta: | Lieksa |
Tiedostokoko: | 300 kt |
Lisätty galleriaan: | %29.%02.%2008 |
Tarkkuus: | 1025 x 821 pikseliä |
Katseltu: | 9069 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=26810 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 4 - 23 23:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Alkaa olla jo hankala laittaa tuosta korkeammalle.. nopeampi purkaa matalampaan pinoon
|
|
|||
tumex:kohtuullisen iso harvennus,kaikkiaan n.4000m3 suoharvennuksia MH:n mailla
|
|
|||
"Alkaa olla jo hankala laittaa tuosta korkeammalle.. nopeampi purkaa matalampaan pinoon" Näin on ja nopeampi ottaa kuorma autoonkin kyytiin
|
|
|||
pikkasen tuossa kuva vääristää,tuohon korkeuteen ei tarvinnu vielä nosturilla urkitella.
|
|
|||
^Tukkimies^: juuri näin, konetta korkeampaa pinoa ei kannata tehdä jos tilaa on.
|
|
|||
oppipoika:Asia on juuri noin.Minua suoraan sanoen v*tuttaa sellaset kuskit ketkä tekee mahottoman korkeita ja epätasaisia pinoja..Takasisin koulun penkille sellaset.Tuo pino kyllä näyttää muuten siistiltä mutta sais olla hiukan matalampi..
|
|
|||
oppipoika:just sen tilanpuutteen takia pino tuon korkunen onkin.ja näkyy tuolla teiden varsilla vaikka minkälaisia harakanpesiä välillä,kyllä tuosta ammattitaitoinen automies saa kuorman tehtyä kohtuudella
|
|
|||
eikös tuota tien reunaa tuolla näy olevan ja MH:n työmaa niin puita nurin vaan.. vaikka ei tuo pahan korkea ole. Joskus kun automiehet ei hakeneet pois kun tuli ahdasta niin tehtiin sen verran korkea pino että jatkeella sai lykätä puita ylöspäin, sen jälkeen automiehet muisti tulla kun laanit alkoi täyttä ja ilmoitti asiasta
|
|
|||
oppipoika:ootkos koskaan kuullu että MH:n mailla jätetään aika paljon säästöryhmiä ja juuri tuolla pinon takana oli merkattu sellainen."puita nurin vaan" asenteella hyvin äkkiä voi urakanantaja vaihtua.
|
|
|||
kyllä ne niistä jättöpuista puhui kun ko. urakanantajalle töitä tehtiin. Laanit kuitenkin käskettiin tehdä kunnolliset.. mutta ei tästä kannata riiteleen alkaa, kaikki riippuu niin paikasta ja tilanteesta.
|
|
|||
Tosiaan jos tuota kuvaa tarkasti kahtoo niin ei se kyllä ihan HIRVEEN korkea ole.On noita isompiakin nähty.Oli muuten harvinainen vkl ei ollu ollenkaan ajoja eilen eikä tänään.
|
|
|||
just niin,tilannekohtasia juttujahan nämä on.on kuitenkin paljon "helpompaa" tehdä hommia MH:lle kuin metsäfirmoille,joskus laanit pitää tehdä navetan taakse koneiden ja muiden tarvikkeiden sekaan,ei ole mukavia konekuskeille eikä automiehille
|
|
|||
Juu, kyllä MH:lla oli laanit yms parempia. Nykyisin yritetään mahduttaa 1000 mottia 20 m rakoon puiden väliin puita kolhimatta
|
|
|||
On piru ollu iso harvennus jonkun viikon saanu viihtyä yhes paikkaa oliko suolla pehmyttä_ laiteltiin me vapon savotalla tukkia nii korkeesee ku sai.. ei olis mahtunu puut muuten. ja kun eivät ruvenneet automiehet ajamaan puuta etiä päin...
|
|
|||
joo,neljättä viikkoa ollaan tässä oltu jo.eikä muutenkaan neljään kuukauteen ole tarvinnut siirtoautoa käyttää kun on vain muutama kilometri siirrytty uudelle kuviolle.hyvin on suot kestänyt ja motomies oli ammattilainen ja hakkasi ekaks kokoojaurat kylmenemään.luntakin on jo 70-80cm,ihmeesti se avittaa pehmeellä
|
|
|||
miten teidän mielestä kannattaa ajaa pistot_ sekakuormana vai yhtä lajia.. :_: oli tuossa viikko sitte näyttö koe, ja tarkastajat valittivat ettei kannata ajaa montaa laija kerrallaan...
|
|
|||
eikö tuo oo ihan järkevää, jos peruuttaa pistoon nii kerää jotain lajia pohjalle ja takas tullessa toista lajia päälle_
|
|
|||
ainahan esim. harvennus kerätään nii että se mitä on vähiten, tulee pohjalle ja laanille pois tullessa se laji mitä on paljon. ei jää rippeitä metsään.
|
|
|||
hyvin on pino tehty. Minkälainen se on ajaa tuota 1110 jontikkaa_ ei mahda paljon olla eroja timberin 1110_
|
|
|||
oikeestaan tuo on vielä niitä siirtymävaiheen koneita,TJ:n nimellä ja JD:moottorilla.ei noissa isoja eroja ajossa huomaa,saattaa tuo olla sitkeempi vetämään ja kuitenkin vähemmän ahne polttoaineelle,ohjaamo on hiljasempi kun vertaa perkinsin moottorilla olevaan
|
Kommentti 4 - 23 23:n joukosta Sivu: 1 - 2 |