Galleria > Yleinen > Kaivurit, maansiirto |
TIEDOSTO 1020/1480 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.6/5 7 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kuvia15_1_06_014.jpg |
Albumin nimi: | KJL / Kaivurit, maansiirto |
Arvo (7 ääntä): | |
Kuvaajan nimi: | KJL |
Kuva otettu pvm: | 19.9.2006 |
Paikkakunta: | Kauhajoki |
Tiedostokoko: | 87 kt |
Lisätty galleriaan: | %08.%10.%2006 |
Tarkkuus: | 954 x 716 pikseliä |
Katseltu: | 5918 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=14963 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 19 19:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
meneehän se kun on konees hyvä moottori
|
|
|||
nimen omaan.. eli perkins!
|
|
|||
no jaa a... kyllä se sisu kiisseli kuitessii pitäs olla
|
|
|||
no joopa joo. Mittää sisukiisselin louskuttajia. perkinssi sentään vääntää
|
|
|||
perkinssi vääntää jaa ku en oo sellasta nähny
|
|
|||
Vääntää ainakin enemmän kuin vastaavan tehoinen Zetor.
|
|
|||
ei muuten väännä
|
|
|||
ee varmana(alakas tästä nyt kunnon väittely)
|
|
|||
katoitko pelekän vääntömomentin, etkä kierroksia ottanu mukaan :_: minäkin katoin kyseisten raktoreiden vääntömonentit traktoridatan sivuilta ja laskin niitten tehot niin zetkalle tul tehoa 92.20 kilowatin tehot ja massikalla ol 91.62 kilowattia pieni ero, mutta ero kummiskin , ihmettelen kyllä vähän kun koneviestissä oli kerran deutzi koeajussa(pienempi oli kun Massikka) niin sillä testattiin paenavammalla kärryllä kun Massikata
|
|
|||
itte oon sitämieltä että perkins ja sisu-diesel on ainuita traktorin moottoria joissa on oikeasti ajateltu voimaa ja sitkeyttä jota rattoris tarvitaan
|
|
|||
jonnikan moottori on kyllä pirteä ja vääntävä omasta mielestäni mutta nämä on nyt näitä omia tuntemuksia jota kaikilla on mutta kyllä jonnikan moottorit on sitkeimpiä kun en montaakaan 87hv (jd 6200) traktoria tiedä millä vedetään yli 18tn kärryjä ja 3m hanhenjalkakultivaattoria mutta vaihteistot tietenkin vaikuttavat asiaan ja mf 3125 ja 5470 tapista n.140hv kummallakin niin hävisivät väännössä 111hv (tapista ja nykyään vielä enemmän) case mxu100:lle :_: ja setorit kestää viritystä toisunkuin perkinssit
|
|
|||
juu olen zetorin kanssa samoilla linjoilla jd kone on kyllä pirteä ja voimakas kun ei oteta huomioon talvi ominaisuuksia
|
|
|||
aina on käynnistynyt mutta tietenkin johdon päästä niinkuin kuuluukin
|
|
|||
MF 5470:ssa Sisu4 moottori. Ja toiset osaa suhteuttaa kärryt traktorin kokoon, voi olla että yli 18tn kärry vie pikku jonnia miten huvittaa, jos sikseen tulee.
|
|
|||
hyvin se menee vedetään niitä välillä mf165mp ja mä tiiän että massikassa on sisu mutta ei se pärjänny mutta ihan en oo edes sen massikan mallista muutenkuin että 5400sarjalainen
|
|
|||
Minun mielipide on tämä, että itäkoneissa on sitä raakaa voemaa ja Massikkamies:On se silti kumma kun Zetor7745 ilimotetaan väännöks 247/1600 ja Vamet702(uudempi malli) niin sen väännöksi ilimotetaan 284/1180, silti Valmet 702 häviää Zetorille väännössä(kokemusta on) elikkä vääntämiseen pitää huomioida muitakin asioita eikä pelkästään vääntömomenttia esim. vaihtestokin ratkaisee aika pitkälle en tiiä oonko sanonu jotakin väärin tässä asiasssa, mutta näen oon minä homman käsittäny(mukava väitellä ja seurata tätä)
|
|
|||
Miksiköhän noita vääntöjä yleensä mitataan ja ilmoitetaan, jos niillä ei oo mitään merkitystä. Pääasia näyttää olevan se mitä kuski tuntee eikä tosiasioilla ole mitään väliä. No en mä tota ferkua silti ala Zeettoriin vaihtamaan. On se niin paljon mukavampi ajaa.
|
|
|||
On se ehkä parempi että arvioi raktorin väännön kokemuksella eikä tilastojen mukaan
|
|
|||
No ee oo kokemusta siitä, mutta sanoin vaen että kokemuksesta taetaa saaha sen koneen väännön paremmin esille esille esim. tuossakin Valmet 702 ilimotetaan 284Nm ja Zetor 7745 247Nm, mutta silti zetkasta vääntöö löötyy vaen enemmän
|
Kommentti 1 - 19 19:n joukosta Sivu: 1 |