Galleria > Erikoiset > Projektit |
TIEDOSTO 104/740 |
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3/5 2 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | shoulderaxelrepair.jpg |
Albumin nimi: | Kemopetrol / Projektit |
Arvo (2 ääntä): | |
Avainsanat: | Valmet / 605 / olkalaakerointi |
Kuvaajan nimi: | Kemopetrol |
Kuva otettu pvm: | 12/2014 |
Tiedostokoko: | 636 kt |
Lisätty galleriaan: | %14.%12.%2014 |
Tarkkuus: | 1944 x 1092 pikseliä |
Katseltu: | 3980 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=55444 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 7 7:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
Mikä akseli tässä on, Carraro? Liekköhän sigen akselissa vastaavanlaista shimmi säätöä? Melko huonosti löytyy tietoa netistä näistä...
|
|
|||
Tuosa ei lue sitä kohokirjaimilla niinkuin Sigessä. Sitte varsinainen meistetty infolappu akselin kyljessä sisältää vaan järkyttävän määrän numerosarjoja sarjanumeron lisäksi eikä siinäkään lue etuakselin merkkiä.. Mutta tässä on nyt kuitenki se isompi / vahvempi etuakseli mitä näihin pikkusiin oli sillon saatavilla vuonna 1986. Kyllä ne shimmausluiskat/ levyt pitäis löytyä aikalailla jokaisen etuakselin olkatappien pulttauskorvakkeen alta, jos niitä ei ole joku jo aiemmin heittänyt vekeen säätösyystä / "turhina muovitiivisteinä / ihme muoviliuskoina " niillä ohuilla shimmausliuskilla säädetään siis olkatapin painumaa kartiolaakeria vasten.
|
|
|||
näyttäs olevan se heikompi akseli, eli carraro, akselin planeetta pyörästön ulkokuoresta päätellen kun ei tuu tuon enempää vanteesta ulos.
|
|
|||
Siis joo eihän tuo Sige oo, joka tuli muistaakseni 1988-> näihin kolmisylinterisiinkin mutta tuossa on vuosina 85-86 saatavilla olleista etuakseleista se vahvempi jonka huomaa ulkoisesti silmällä sekä myös etuakseliin öljymäärästä. Naapurilla oli aikoja sitten vuotta vanhempi 85 mallinen 505 Volvo Bm ja siinä oli se aikakauden pienempi etuakseli. Mutta tuo vissiin on se Carraro mutta mikäs se tuosta pienempi etuakseli on.. Tämä on siis se " keskikokoinen"
|
|
|||
Eikö pienimmissä (ainakin 405) ollyt ZF;n akseli? Liekkö ollut vielä 505;ssa. mutta 605 eteenpäin carraro/dana/sige. Ettei Kemopetrolilla ole se danan akseli?
|
|
|||
ihan normaali carraro tuo on ja samanlainen on ollu naapurisi 505:kin. ei ole olemassa kuin tämä 8 pulttinen carraro ja sitten se 6 pulttinen teollisuusmalli jota sai 805-905. näiden 505-705 on joko 8 pultti carrarolla tai 8 pultti sigellä. muutama "proto" 05 sarjalainen on valmistettuy zf:n akselilla.
|
|
|||
Hetkinen, selitys muuten saattaa olla yksinkertainen ja yllättävä. Kyseessä oli kyllä Carraron etuakseli myös niissä 85 puolella tehdyissä mutta etuakselin malli oli vanhempi ja heiveröisempi mutta näihin uudempiin 86 mallisiin tuli hieman vahvempi uudempi malli samasta etuakselista. Pyörännavat ovat samat mutta ite etuakselin runko-osa näissä on vähän vahvempi. Naapurin 505 etuakselin öljytilavuus oli 4-litraa ja tuossa se on 6,5 litraa vaikka ohjeiden mukaan sen oikein täyttääkin ohjekirjan mukaisesti.. Toisaalta naapuri oli Hankkian asentajia ja kyseinen 505 oli ollut Hankkian myyntivarastossa muistaakseni jonnin verta kauan kun siinä ei ollu pikavaihetta mutta
|
Kommentti 1 - 7 7:n joukosta Sivu: 1 |