Galleria > Erikoiset > Projektit |
TIEDOSTO 618/740 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.7/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | hx40super.JPG |
Albumin nimi: | Kyntäjä / Projektit |
Arvo (3 ääntä): | |
Avainsanat: | HX / 40 / super |
Kuvaajan nimi: | kyntäjä |
Kuva otettu pvm: | 31.5.07 |
Paikkakunta: | Vieremä |
Tiedostokoko: | 189 kt |
Lisätty galleriaan: | %31.%05.%2007 |
Tarkkuus: | 1106 x 829 pikseliä |
Katseltu: | 8894 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=19286 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 31 - 50 50:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
Saa säädettyä. Korkein kohta pumpussa..siinä on n.15mm peltilätkä ruuvin päällä, sillä voi säätää paineenvaikutuksen herkkyyttä. Ottakaa kokeeksi vähemmäksi koko ruokintaa..
|
|
|||
Teitkö ton äänenvaimentimen alkuperäisestä, vai kokonaan alusta alkaen uudestaan_ Montakohan metriä on mutkia vakio änärin sisällä.
|
|
|||
Vakio änäristä ja yks mutka on.Tai reikä putket tulpattuina vierekkäin.155 pc tg ja viljatilan töissä,kesät menee suolla(mek 55) ja syksyt kalkkivaunun edessä.Teho arvio vakio ahtimella yli 200 tällä ruetaan ahdistelemaan 250 hp tietämiä.Mut suuttimet ahdistaa eka ja pitäs kayttää hino säätämässä pumpua vieskassa
|
|
|||
eipä tässä kuumetta oo konetta vaihtaa. hakkurin eteen pitäs n.vuoden päästä joku "perus karahka" hommata, semmonen missä on mahd.paljon mekaanisia keppejä kopissa ja perinteistä moottoritekniikkaa. 8750 olis ekana listalla... vähän ajettu liikennekone ehd perällä aikas vaikea löytää... tm120classikki olis vaihtoehto...kunhan kulkis johonki, mutta ei :-_ tm190 classikkia odotellessa
|
|
|||
Auto-kymissäkö mika3 käit hollantia kokeilemassa, sitä raussin vanhaa_ että antaako ne ihan jopa koeajaa vaihtokoneitaan...
|
|
|||
joo, tuli ihan 110-90 mieleen, ei mihinkään kulkenu täytyypi kytätä sopivaa valmettia. 8550:kin tuli traktori pumpun vaiholla, löpönkulutus laski ja teho nousi. vielä ku8n saisi tehopenkkiin sen.
|
|
|||
Kerroppas kyntäjä miltä kierrosluvulta lähtee kunnolla pukkaamaan painetta tuolla 16 pesällä TM-hollannikkaassa_ Sopiva "numero" itelle hakusessa
|
|
|||
laita 16. mulla 8400:ssa nytte 8950:n vanha ahdin. sekin on yllättävän iso, vastaa hx40 holsteenia 15 pesällä, hyvin toimii. sulla pikkusen enemmän kiristetty kone eli numeroa isompi sattuu sulle nätisti.
|
|
|||
Hippailen tuon 15 ja 16 välillä, meinaan kun kiekat max 2500 niin saattais 15 riittää ihan hyvin. 1500rpm lähtee 8050 vastaavalla virityksellä ja 16 pesällä, mites 8400:ssa_ Sais sinne 1300-1400 väliin liikettä, paljo noita pikkukierroshommia. Tm:ssä kuitenki 7.5 lohko joten ilmaa likkuu pikkukierroksillakin enempi.
|
|
|||
ei siinä oikeen potkua huomaa,eli suht tasasesti toimii. siellä 1500 alkaa suunnilleen ahtamaan.1500->0.5bar, 2000->1.0bar. 2400-1.3bar. 1.3-1.4se ahtaa. savua ei tule kiihdytyksessä yhtään, hakkurin edessä hyytymällä savuttaa 1500r/min alapuolella. lämmöt pysyy kurissa ja moottori pääsee helpommalla kun omalla ahtimella. 192hv tapista. eli ahdot on vakiotraktorin luokkaa, toisin sanoen 15pesä riittäää sunkin tehoille. 16 pesällä voimansiirto ja moottori kestää paremmin.
|
|
|||
No joo, ei hx35 kestäny määräänsä kauempaa 2.0bar ahtoja, millähän pesällä hx40super olis passeli 5.9 cumminssiin_ 2700 max kierrokset eli joku 16 vois olla
|
|
|||
Taitaa yleishyvät mitat olla nuo 16-65-60. Todettu toimivaksi niin otin samoilla mitoilla.
|
|
|||
menikos se suoraa pakosarjaan vai pitikö teherä välilaippa_ mistä hommasit ja mihnä hinnois pyöri_
|
|
|||
Pikkulaipalla, käy suoraan entisen tilalle..en ole ehtiny vielä ropeltaa paikoilleen. Paikalliselta turbohuollolta, nimiähän täällä ei saa mainostaa Alle tontun verollisena tarjosivat useammastakin paikasta.
|
|
|||
tuli ruuvailtua normi hx40 16 pesällä maksumiin, ahdot tippu 2.0 -> 1.4bar, savuaminen väheni huomattavasti ja metkat pakoäänet, nyt vain tuli kiusaus kääntää pikkasen lisää ruokaa
|
|
|||
Sitähän se teettää Hyvin otti sisukiisseliki superin omakseen. Ahtojen kans kävi hieman toisin, loppuu nimittäin mittarista kehä kesken ( > 2bar). Voimaa on "riittävästi" joten joutuu ehkä ottamaan ruokaa vähemmäksi, pitää käyttää viikolla jarrussa niin tietää missä mennään. Savutus loppu olemattomiin. Onhan sitä metka kuunnellakki..vaikka pistinkin vaimentimen solmun ja rosteriputken väliin
|
|
|||
kannatta varoa ettei pakosarja lämpene liikaa mulla on tm 150 laitettu mynalla 200 hv ja suuttimet vaihdettu scanian olikos ne nyt 6 vai 8 reikäset suuttimet isommat kuitenkin ja ajoitus säädetty hyvin toimi kesän vai kaks ja sitten poikkesi pakosarjasta 3 pulttia no ei siinä mitää päätin viedä huolto miehelle kun oliovat niin ittumaisessa paikkaa no kun laitettiin pakosarjaa takaisin niin ilmeni että vanha oli kutistunut puoli senttiä että oli saanut vähän lämpöä no tilattiin uus pakosarja ja siinä sivussa vielä uus turbo vanhalla ajettu 6400 tuntia ja oli vähän klappia niin vaihdetaan nyt sittyen ettei tule vahinkoa ennen tehoja oli noin 250 joten nyt varmaan lähemmäs 300 hv taitaa saada sunttia jo vähän pienentää
|
|
|||
Tuhannen tunnin huolto tulossa pian niin pitää samalla laittaa roppu pakosarjaan, joutuu holsetin irrottaan koska niin niukasti tilaa ettei venttiilikoppa lähe muuten irti. Voi mittailla pakopainetta ja lämpöä mahdollisten tuhojen välttämiseksi..
|
|
|||
mitä teit tolle änärille. mikä siellä eniten ahistaa
|
|
|||
joo ja nuo klemmarit saa heti vaihtaa 3 kertaa isompiin on mulla jo vanhalla turbollakin räjähtänyt irti muutaman kerran
|
Kommentti 31 - 50 50:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |