Galleria > Erikoiset > Projektit |
TIEDOSTO 670/740 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | mfholset1.JPG |
Albumin nimi: | Lennu / Projektit |
Avainsanat: | turbo, / holset / hx40s, / mf8160, / pakokaasujarru |
Kuvaajan nimi: | lennu |
Kuva otettu pvm: | Pentax |
Tiedostokoko: | 139 kt |
Lisätty galleriaan: | %21.%11.%2006 |
Tarkkuus: | 768 x 576 pikseliä |
Katseltu: | 9175 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=15604 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 4 - 23 23:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Pilattu valmetin pakokaasujarrulla
|
|
|||
Moottori varmaan kestää painetta mut kompura voi tykätä pskaa
|
|
|||
Niin,vakioahtimella liikaa,tutulla oli noin 3bar 8950:ssä. 330hv Tais olla vakioahtimella kun noin kovat paineet,luulis noihin hevosvoimiin päästävän pienemmilläkin paineilla. Ahtopaineet ei käytönnä kovin paljoa merkkaa,tai sen verran että mikäli paineet korkealla niin aika vaihtaa isompaa turboa ja ehkä laskea syöttöäkin,saattaa tehot vain kasvaa vaikka syöttö ja ahtopaine putoaa...
|
|
|||
Oliko siinä vakioahdin_
|
|
|||
siin on 1.5 bar portti ,mitattu teho 292 hv .ahtop tippui ahtimen vaihdon jälkeen syöttöihin ei koskettu tehoa tuli n 60 hv lisää ,ahdin kyllä suureni vakiosta
|
|
|||
Dirty: kyllä holsetti kestää paineita garrett sitten taas leviää jo pienemmistäkin paineista mullakin on se holsetin hx 40 super, sillä luvataan ahtoja yli 3.7 bar...
|
|
|||
Mähän oon täys noviisi näissä hommissa, mutta eikös se kuiteki ilmamäärä oo ratkasevampi ku ahtopaine_ :_:
|
|
|||
on ne kuitenkin sidoksissa toisiinsa, eli koneeseen ei kuitenkaan mene sitä ilmaa, jos ahdin ei pysty painetta tekemään ja sama toisin päin... tuo mun superi pystyy tuottamaan tuolla 3.7 bar. ahtopaineella vielä suuremman ilmamäärän, kuin normaali hx 40 1.5 bar. ahtopaineella ja kun aletaan laskea paljonko sinne koneeseen saadaan 1.5 bar. ahdoilla ilmaa tungettua (n. 1.5 kertaa se normaali määrä ) kun tuo superi pystyy tunkemaan sinne 3.7 kertaisen ilmamäärän... (jos vain tuotto muuten riittää)
|
|
|||
ja männät sulaa
|
|
|||
mistä porukat on tavannu mitata noita ahtopaineita, siis mihin mittari kytketty_ Suoraan tuosta turbon ja imusarjan välisestä putkesta_ jos cuuleri niin mittaus vasta sen jälkeen_ valaiskaa tietämätöntä
|
|
|||
jos cooler, niin sen jälkeen vasta, ei siinä suuria eroja tule, mutta lähempänä totuutta kuitenkin... (ennen cooleria mitattuna näyttäis liian suurta)
|
|
|||
kannattaa varmaan vaihtaa taotuihin turbo mäntiin ja metallinen kannentiiviste jos paineet 3.7bar
|
|
|||
totta kai, tuo oli vain esimerkki, mihin se superi kykenee
|
|
|||
eli 230hv tapista 1.6bar_ vakio ahtimella. mä luulen että tuo massikka on pienellä pumpulla, sekin vaikuttaa aikas paljon tehoihin. jii, oliko sillä antilla muka 3bar ne ahdot_ ei se 8950:n vakioahdinkaan mikään pieni ole. 65/60mm.
|
|
|||
Muistankohan ihan väärin :-_ Muistikuvaksi jäi että hullun korkeat paineet, 2bar tuntuu nössöpaineilta ko. omistajan koneeseen Lähtihän se kuin kuppa töölöstä...
|
|
|||
niin, voimaahan siinä kuulemma oli. 20m3 pasakärryn edes vaan innostu mutta joku 2.5bar ehkä kuitenki max_ eihän sievin koneesskaan ole "hirveesti"ahtoja vaikka vakio ahdin...
|
|
|||
mika3.lle on siinä pes6a95(_) säädin on erittäin herkkä/ nopea reakoimaan kuormitukseen..
|
|
|||
kiitos paljon tiedosta. eli näköjään massikka pienellä pumpulla, sama pumppu 8400 ja 8750 valmetissa. 8950:ssä on pes6p120. eli isompi pumppu isommilla elementeillä (9.5mm vs 12mm) onkos laatikko miten kestäny massikassa_ onko tietoa miten ne pitemmän päälle tehoa kestää_
|
|
|||
mika3: tuli kans vihroonki kattottua tuosta meirän 8250 se pumpun tyyppi niin se on kans pes6p120.
|
|
|||
mikä kokonen HX:xä :_:
|
Kommentti 4 - 23 23:n joukosta Sivu: 1 - 2 |