Galleria > Erikoiset > Haaverit |
TIEDOSTO 1057/1687 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kivienkeruu.jpg |
Albumin nimi: | Simppa / Haaverit |
Arvo (4 ääntä): | |
Avainsanat: | Valmet / 805 |
Kuvaajan nimi: | Simppa |
Kuva otettu pvm: | 2006 Nokia 6230i |
Paikkakunta: | Pirkanmaa |
Tiedostokoko: | 38 kt |
Lisätty galleriaan: | %19.%11.%2007 |
Tarkkuus: | 400 x 320 pikseliä |
Katseltu: | 15450 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=23081 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 17 17:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
Kulutus tavaraa... Vika löytyy penkin ja ratin välistä, jumalaton lumikauha hommatkaa sorakauha...
|
|
|||
meillä vaihettiin kans justii takapotkuun 705 raidetangonpää ku oli hiukan klappia 22 vuoren jälkee
|
|
|||
khi: Kuva valehtelee kauhan koon jos nyt vähän osaisit verrata sitä noihin kiviin. Olipa tuokin raidetangonpää jo useamman vuoden ollut, ei kuitenkaan alkuperäinen.
|
|
|||
ja mitäpä se kauhan koko vaikuttaa kun eihän se kuvassakaan täynnä ole..
|
|
|||
kauhia määrä kiviä.... Lienee jotain takapainona, kun takapää pysyy maassa_ nuo etuakselittomat valametit on vähä sukkelia ek. koneita.. 65-sarjalaiset pesee 100-0 -05 ja mezzo sarjan ek koneena..
|
|
|||
Niissä 65-sarjalaisissa vaan ei ole vaihteita.. Onneton 8+4 ek käyttö ajatellen.
|
|
|||
nii.. onha se suunnanmuutto laatikko monessa paikkaa kätevä.. ek.koneessa_ riippuu mitä tekeekin.. kuormauskäytössä varmasti hyvä, karjatilan yleiskoneena 8+4 askikin pärjää ihan hyvin, hyvä vain että pakki on hidas.. nii ja 65 sarjan kuitujarrut ei oo mikkää kestävimmät, keraamiset ne levyt pitää olla. tiietään, kalliit ovat.. muuten; ketterä kone ja etuakseli oikeassa paikassa ja hyttiin pääsee suht helposti..
|
|
|||
Eipä siellä perässä muuta ollu kuin jyrä. Ja korostan edelleen että ei tossa paljon kiviä ole vaikka valmettien perät on tunnetusti kevyitä.. Näitten 8+4 oikein ole osuva, kun eteen ja taaksepäin välitykset ei mene yksiin.. eikös 65 sarjassa ole vaan takapäähän vaikuttavat jarrut.. saattais jännittää jossakin tilanteissa.
|
|
|||
65-sarja on vielä vähän liian lähellä 502:sta.. Yksi ainut kone on meidän talossa ollut, missä tuo 8+4(16+8 ) loota. Se ei käteen tahtonut sattua millään. Verkun 3+1kertojat ja loikkarit päälle on tuntunut aina viksummalta kun pakki on päävaihteessa. Aina tuntuu löytyvän se sopiva pakki, vaikka niitä vähän onkin..
|
|
|||
neliveto päällä polkimet lukittu yhteen, nii eikö se silloin jarruta voimansiirron kautta etupyörilläkin_ Ja mallisarjan päivittäminen on valmetin tavaramerkki, uusia ratkaisuja 15 -20 vuoden välein... volvolta -05 sarja, sitte steyrin mezzot, ny nää tulevat MF sukupolven uudistukset.
|
|
|||
Niinhän sitä luulis mutta ei se ole toteutettu niin 65- sarjassa, vaikka neliveto olisikin päällä.
|
|
|||
ööh, nii kuinka se sitte on tehty se 65 sarjan voimansiirto_ Ku molemmat takajarrut muuttaa liike-energiaa lämmöksi, jakolaatikossa on vedetty vivulla hammaspyörät semooseen asentoon että etupää vetää, niin kun ei se sitten jarruta_ jossain räikkä_ mutta sit ei peruutettaesa etupää vetäisi ollenkaa.. itel ei oo 65 sarjalaasta, ainakaa vielä, mutta nuon tuppaa muut kolmi/ristivedot toimimaan..
|
|
|||
Sellasta ainakin konedata väittää ja itsekin tuli sellanen "ominaisuus" huomattua viime kesänä 865:lla ajellessa.
|
|
|||
Nii, eikös nuo mettoot ja megat kytke nelivedon päälle ihan ite jarrutustilanteessa_ -65 sarjassa se "neliveto" kytketään vivulla mekaanisesti, ei sähkösesti. Et eikait siellä etupäässä jarruja ole, voimansiirron kautta se jarruttelee_ Ja yleesä se "neliveto" on kytketty kun etukuormaajalla jotain tehään..
|
|
|||
Näin tekevät. Hitech versiot kytkevät myös suunnanvaihdolla liikkeelle lähdettäessä sekä pienimpiä vaihteita vaihtettaessa "nelivedon päälle". Ei valtrassa ole muuta ollutkaan kuin "kardaanijarru". Tuli aina edesmenneellä 900 valmetilla ajettua talvet neliveto päällä, että olis jonkinlaista jarrua. Kone kun kulki ajo-ominaisuuksiin nähden melko haipakkaa..
|
|
|||
olettekos huomannut et vasen etu-pyörä ei käänny
|
|
|||
kyllä se on nii että etukuormain hommassa menee raidetangonpäitä oli merkki mikä tahansa.
|
Kommentti 1 - 17 17:n joukosta Sivu: 1 |