Galleria > Erikoiset > Haaverit |
TIEDOSTO 1139/1687 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kehä_1_onnettomuus.jpg |
Albumin nimi: | 40046132 / Haaverit |
Arvo (4 ääntä): | |
Avainsanat: | kaivinkone |
Kuvaajan nimi: | 40046132 |
Kuva otettu pvm: | kameralla |
Paikkakunta: | helsinki |
Tiedostokoko: | 218 kt |
Lisätty galleriaan: | %23.%07.%2007 |
Tarkkuus: | 819 x 614 pikseliä |
Katseltu: | 18597 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=20293 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 40 - 59 59:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
luulisi tilannenopeuden kanssa vaikuttavan lopputulokseen!
|
|
|||
jos joku paise tullut renkaan kupeeseen ja ei oo huomannut niin se räjähtää ihan milloin vaan
|
|
|||
me sidotaan pomon 2.5t yanmar 3 liinalla ja yhdellä ketjulla kyllä meinaan pysyy
|
|
|||
olis kyllä tosi hauska nähä se lavetti...
|
|
|||
montako pyörää lavetissa oli per puoli_ja oliko paripyöriä vai yksittäisiä_meinaan luulis niidenkin hiukan kannattelevan jos muita pyöriä oli ettei niin pahasti pääse kallistumaan et kuorma ottaa maahan kiinni!Tuliko muuten sakkoa_terv.kyselyiän juuri saavuttanut
|
|
|||
laittakaa nyt kuva siitä lavetista, joka ikinen kysymys koskee lavetin mallia ja renkaitten määrää
|
|
|||
No oletko itse nähnyt koskaan sellasta lavettia, missä kallistuessaan ottaa 24tn koneessa laput maahan kiinni. Kyllä perus 320 leveään lavettiin tollainen kone menee kokonaan laitojen sisään. Ja jos 3 akselisesta lavetista pari rengasta menee, ei se vielä paljoa kallistu, vaikka samalta akselilta menisikin.
|
|
|||
Cattimies puhuu asiaa tiedon jano on kauhea
|
|
|||
minua ei oo ikää tullu vastaa ykkös pyörä lavetti auto.että jos o teli ja se vielä parikkailla ni taatustu ei käy noi vaikka meniski muutama ratas kerralla.eikö kellää oo tietoa tästä kyseisestä lavetista_
|
|
|||
lain mukaanhan kuorma tulee olla sidottuna siten että se kestää eteenpäin 2kertaa kuorman painon, sivuille kerran ja taakseppäin 0.5kertaa ja sitoessa saa ottaa kitkan huomioon eli vaikka on laillisesti sidottu niin kyllä se ihan varmasti lähtee kyydistä jos kaatuu. Ja semmonen määrä todella kestäviä ketjuja on harvassa jotka kestäisi ja jos ketjut kestää niin sidontalenkit lavetista lähtee.
|
|
|||
Jos nyt en ihan väärin nähny,ku ohitse ajoin ni helaakosken nosturin takana oli jokin punainen lavetti (goldhofer_)parirenkaillaki viel. Sitä en nähny oli pp lavetti vai varsinaisesta perävaunusta tehty lavetti.
|
|
|||
lavetti oli 3-akselinen paripyörillä ja siitä väänty runko.40046132: kone ei tippunu sen goldhoferin päältä.
|
|
|||
Jos tää on se mitä veti "punanen volvo" niin lavetti oli 3- akselinen ja ymmärtääkseni eturengas räjähtänyt. Hevosmiehet jutteli että olis tullu melkosta loikkaa tohon ramppiin..
|
|
|||
kyl sillä isomman montun saa aikasiks ku se teloilla liikku ennemmin kaivaisin kauhalla ku puomin kyljellä
|
|
|||
Ei siitä paripyöräst ain apuu ol. Monta kertaa se toinen pyörä jysähtää sen takia, kun se toinen on jo valmiiks tyhjä tai vähintään tosi löysä, ei siit sit enää paljoo tukee oteta, varsinkin, jos se on sisämmäinen.
|
|
|||
olikos kone pudonnu kyydiltä
|
|
|||
mitä olen lavettimiehiä kuunnellut ja kysellyt niin kone pitää olla neljästä pisteestä sidottu. ite kyllä laitan aina beaverin neljästä kohtaa kiinni lavettiin niin ei ole kellään sitten mitään mutinoita.
|
|
|||
kupotalla varsin viisas kysymys, minu mielestä tuo on ajanu tuonne, ei se ny mitenkää oo voinu pudota kyydistä..
|
|
|||
Mitä 1270 timberiä kulettelin jossaki välissä lavetilla aika paljon, niin takaa yhdellä ketjulla kiinni, keskinivelestä toisella, ja molemmista teleistä vielä ketjut ristiin. Siinä olis jo vaikka suonu poliisiherrojen tarkistavan kuorman sidonnan.
|
|
|||
Dumpperit sidotaan poikkeuksetta etu ja takapäästä kiinni lavettiin ja esim koneen runkonivelenlukitusta en ole ikinä nähnyt käytettävän kuljetuksissa.
|
Kommentti 40 - 59 59:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |