Galleria > Erikoiset > Muut |
TIEDOSTO 276/464 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 5/5 1 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 8560_mittari.jpg |
Albumin nimi: | justus / Muut |
Arvo (1 ääntä): | |
Avainsanat: | äijä |
Kuvaajan nimi: | justus |
Kuva otettu pvm: | 17.11.2008 |
Paikkakunta: | Yli-ii |
Tiedostokoko: | 66 kt |
Lisätty galleriaan: | %18.%11.%2008 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 5862 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=31739 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 3 - 22 22:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
eihän tuo mitenkään pikkuvauhti oo,, kärryssä olis pian laakerit sököt
|
|
|||
vetihän ne 20 vuotta si majoreilla 90km/h ku oli vetävä kärry peräsä ja ulos otto päälle ja isoin vaihde silmään
|
|
|||
tuohan oli entisessä ajpkissa normaali näytön lukema
|
|
|||
Ja todellista nopeutta alta 45 km/h. Meil aikanaan hollanti men mittarin mukaan liki 100km/h ku siitä tutka meni sököksi ja vähä sotki tuloksia. FIAT voihan se olla että ne on pikkuisen ne tarinat suurentunut vuosien saatossa. Ei oo tainnu tosipuheessa saaha majorista niin paljo potkuu että yleensä jaksas sellaisia kuormia mitä tarinat kertoo vetää likikään moisia nopeuksia, vaikka kyl se hatun noston arvoinen homma on jos niillä tiellä on pysyny 40 vauhdissa kuorman kans liukkaalla tiellä.
|
|
|||
ennen "naapuri" ajeli 165 massikalla urakkana kalkkia viljakärreillä melko vauhikkaasti ulosoton kanssa. vauhti oli varmaankin 40-50 mutta sehän oli 60-70 luvun traktoreille ihan tarpeeksi
|
|
|||
no ei tosiaan majorit menneet 90:ä muistan minä tuon aikaiset konstit, 50-60 olivat kertojanuffeillekkin kova sana.
|
|
|||
no jos kärri on kuorma-autosta nii saahan sen kulkemaan kovasti jos koneessa riittää voima pyörittää sitä rottelloo joskus kerto maito auto kuski et ol ollunna kuorma autosta tehty kärri nii ol ollunna siinä ja siinä olko päässy maito autolla ohitte
|
|
|||
Majorin ja tyhjän kärryn painot huomioon ottaen ei mikään mahottomuus saaha niitä kulkeen 80+ majurista vaan saattaa loppua ajo-ominaisuudet ehkä hiukan kesken...
|
|
|||
Kertoja nuhvi vakio koneella ja isoilla renkailla ei kyl kule oikeesti ku sen pikkusen rapiat 40. et taatusti se 60 on ihan maksimi mitä sen saa kulkemaan kierrkoksia lisäämällä. Ja ei tarvi nyky mittapuun mukaan kaksinen kärry olla perässä että ei 460 nuhvissa tarvi kertojaa päälle edes laittaa ku ei jaksa kulkia. että en kyl usko että edes vetävän kärryn kans todellisuudessa sen nopeuden yli päästään, Mut on siinä sompaamista siinäkin että pysyy omalla kaistalla
|
|
|||
joopatijoo, samaa mieltä SeKonemiehen kans.
|
|
|||
Ei se pikku nuhuvi tai majuri kyllä palio paina. Ja ei ne kärrytkää 20 vuotta sitte palio kottikärryjä isompia oo ollu.... Diiäppä sitte
|
|
|||
kyllä kärrytkin olivat 60-70 luvuilla jo monesti kuorma-auton rungoista tehtyjä. en muunlaisia nähnytkään rahtiajureilla.
|
|
|||
leukku: 165 multipower menee ihan tehtaan jäljiltäkin liki 50km/h.
|
|
|||
viriviri tööttööt
|
|
|||
vieläkös jatketaan inttelyä?
|
|
|||
Kertojanuhvi kulki 2000 kierroksella 30 km ja ruuvattuna esim. 3000 niin vauhti nousee 45 km. Kertojan välitys lisää vauhtia 50% joten nuhvi kulkee 3000 kirroksella 67,5 km tunnissa.
|
|
|||
tosi lujaa kulki minunkin 4/65 14,9-38 renkailla. kone otti järettömästi ylikierroksia ja tärinä oli mahotonta, säädin kierroksia vähemmäksi ja sitten mentiinkin vain jotakin 45ttä.
|
|
|||
mikäs tässä mättää kun aluevaihdekkin vapaalla mutta kierroksia 2300? onkohan vähän mittari sekasin
|
|
|||
Mistäpä niin päättelit että vaihe vapaalla?
|
|
|||
no ei tuota näytön alareunaa muuten saa tyhjäksi. ja aatelkaapa muuten sillä kärryllä työnnättämistä, normaaliraktorin ulosoton (540) saa pyörimään ronttonen pohjassa ehkä n. 700r/min ja jos kärryn suunnanvaihtaja on n. 1:1 tilanne on sama kuin kuorma-aato kävis tyhjäkäyntiä ja sillä ei isoimmallakaan vaihteella pääse kun max 50km/h (tosin majurin sakari pyörii enemmän kun 540 mutta kummiskin)
|
Kommentti 3 - 22 22:n joukosta Sivu: 1 - 2 |