Galleria > Yleinen > Turvekoneet |
TIEDOSTO 374/1488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2/5 1 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | sisu_ja_raise.jpg |
Albumin nimi: | Tuomas K / Turvekoneet |
Arvo (1 ääntä): | |
Avainsanat: | sisuvalmet / 8550 / mekki |
Kuvaajan nimi: | Tuomas K |
Kuva otettu pvm: | 3.7.2009 |
Paikkakunta: | Valkeasuo , Tohmajärvi, Pohjois-Karjala |
Tiedostokoko: | 170 kt |
Lisätty galleriaan: | %04.%07.%2009 |
Tarkkuus: | 1024 x 768 pikseliä |
Katseltu: | 5957 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=36425 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 5 - 24 24:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
itellä tuosta pohjapurku kärrystä kokemukset vähä huonoja. nihkeän tavaran saa käydä tämän tästä tyhjäämäs lapiolla. reunojen teko aumalla mielenkiintoista. kai tuolla ajaa jos ei muuta vaunua oo saatavilla..
|
|
|||
Siinäpä on sellainen yhdistelmä että ei tarte selitellä.. Reunan täyttö on tekniikka laji
|
|
|||
Perhana ku sato vettä en piässy kokkeilemmaan tuota lauantaina....Juu suapihan sitä aika tarkkana olla ku reunoihin laskoo tavarroo...aumat ku on hyvässä kondiksessa ni ei hätiä mitiä....
|
|
|||
Suoepe tekniikkalajihan se reunan teko on mutta jostain kumman syystä sinne nevalle eksyy aina niitäkin kuskia jotka purkaa kuorman minne sattuu ja kuinka sattuu.. sivukipillä reunat ja tuolla keskelle/nousuihin niin tulee komea auma ilman turhia kikkailuja.
|
|
|||
Vakiot 160 ponia.
|
|
|||
onko 40? tehokkain mekki mitä itte vetäny.. nousut sopivan loivia ni on nopia ajaa aumasta ja riippuu se reuna vähä tavaran laadustaki ei se jauho taharo hyvin pysyä mutta pitkäkuituusesta on heleppo tehä toki se reuna on hitaampaa ja tarkempaa tehä ku sivukipillä mutta luonnaa.. hepoja saa olla minimis 200 ja hyvät vanteet ku tuolla ajelee tosissaan.
|
|
|||
On 40:pinen, joo on hyvä vetää nousee aumaan vaikka ilman vetoa, paitsi meilläkin sellaisia puuterialueita että mennään aumassa lukot päällä mahoja myöten kuovittaen. Kuvassa olevaan valluun laitettiin taakse sisun kuorma-auton pyörän pultit ja tuki laipat vanteen ja navan väliin, niin pitäs kestää. Ja hyvin se kulkee tuolla 160:llä hevosellakin.
|
|
|||
Niillä kahdellasadalla juurikin saadaan pultit, navat ja vanteet rikki kun yritetään päästä kovaa täydellä kuormalla.
|
|
|||
ei tuon kans lujaa tartte ajaa ku on muutenki tehokasta kerätä.. max 15km/h tasaasella, auman nousus ja pehmeis paikois niitä sit tarvitaan ni ei tarvi kierroksilla ruovittaa paikkoja pilalle.. toki näis on parempilaatusia hevosia ku uuremmis jotta voi mennä samoohin
|
|
|||
Kyllä tuolla kuormapäällä aumalle mentiin 20 km/h tai jopa enemmän
|
|
|||
Liian kovaa. Näistä uusista ei leviä akseli tai napa, mutta vanteet menee
|
|
|||
Tuomas k. Aika lujaa pitää päästä aumalle jos 20 pitää olla mittaris..
|
|
|||
no ei sillä nyt aina noin lujaa menty kokeilumielssä vain
|
|
|||
voi tulla kalliiksi tuollaiset kokeilut.. etu-aksila, vetopuomi ym ym voi hajota..
|
|
|||
En tiiä aina valmetin kokemuksista, mutta ei ne vehkeet tietämäti hajoo, tietysti eri asia jos hyppyytetään kannokossa.
|
|
|||
sitä vain meinasin että jos siihen auman nousuun pommitetaan 20km/h jatkuvasti niin käy aksilan päälle ja puomille yms.. ei se toki ensimmäisestä laakista hajoa..
|
|
|||
Niin tarkotin jotta kentällä (tasasella) kuorma päällä, auman juurella kyllä pysähdytään ja laitetaan m1 tai m2 vaihde ja veto päälle.
|
|
|||
jaahas tulkittin sitte pikkuusen väärin.. no mutta näitäkin on nähty jokka päästää auman nousuun sen mitä kone kulkee..
|
|
|||
yks oli polttanu kytkimen ku oli ajanu nopian 1 aumaa ylähä.. järkeä vai ei.................... aika pälli pitää olla..
|
|
|||
oma mielipide on jotta konetta pitää käskyttää ja antaa hanaa, mutta ei repiä.
|
Kommentti 5 - 24 24:n joukosta Sivu: 1 - 2 |