Galleria > Yleinen > Turvekoneet
Valtra 8950 ja FK EX165
Hetkeä aikaisemmin Valtra suoritti ohituksen hitaammastaan.
"Olen ehkä hidas, mutta minä sentään liikun" :)
Avainsanat: Valtra 8950 Fiat-Kobelco EX165

Valtra 8950 ja FK EX165

Hetkeä aikaisemmin Valtra suoritti ohituksen hitaammastaan.
"Olen ehkä hidas, mutta minä sentään liikun" :)

fiiu.jpg Kuva(353).jpg pieleenman.jpg PICT3142.JPG palontorjunta.jpg
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.5/5 6 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:pieleenman.jpg
Albumin nimi:Maruko / Turvekoneet
Arvo (6 ääntä):33333
Avainsanat:Valtra / 8950 / Fiat-Kobelco / EX165
Kuvaajan nimi:Marko"Maruko"Jussila
Kuva otettu pvm:29.10.2006 Haukkasuo
Paikkakunta:Anjalankoski
Tiedostokoko:125 kt
Lisätty galleriaan:%08.%11.%2006
Tarkkuus:1506 x 532 pikseliä
Katseltu:12179 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=15463
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 81 - 100 100:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Maruko   [%15.%11.%2006 kke2006 %13:%marraskuu]
Etelassa kun kohta enaa tarvi junakarreja niin osta pohjoisen poika kaksi karria yhen hinnalla ja vetele erikseen. Etukarrista voi vedon purkaa pois niin ei tule kelleen paha mieli
Riquui   [%15.%11.%2006 kke2006 %18:%marraskuu]
minäki aattelin että ei niillä kärryillä nii hirveenä väliä, kuhan saapi ne turpeet karheelle, nouseehan se turva vaikka kottikärryillä.. eikä ois kova kulutuskaan Pyörivät silmät
Maruko   [%15.%11.%2006 kke2006 %18:%marraskuu]
Kikka onkin siina, minkalaisella karrylla ja aumaustavalla rapa saadaan aumaan kustannustehokkaimmin. Kuski on kallis, raktori viela kalliimpi.
PJ   [%15.%11.%2006 kke2006 %21:%marraskuu]
Johtaja näkyy olevan ulkomailla katsastamassa uusia työmaita, kun puuttuu ää-pilkut.Well , million dollars for cash.
HK75   [%15.%11.%2006 kke2006 %21:%marraskuu]
Ei vaan kikka onkin siinä että kuinka rapa saadaan kustannustehokkaimmin kentältä kattilaan, eikä pelkästään aumaan, mutta ylempänä tarkoitinkin lähinnä sitä että kyllä ne ajettua saa kunhan saa kuivaksi. Ja kuski on 3-4 kertaa suurempi kuluerä kuin traktori.
PJ   [%15.%11.%2006 kke2006 %21:%marraskuu]
Tarkoitin sen toisen firman johtajaa, joka toimii myös ulkomailla.
H_yl   [%15.%11.%2006 kke2006 %22:%marraskuu]
eiköhän traktorin kuluihin lasketa myös polttoaineet, huollot, remontit ja pikkuisen sitä pääomaakin Pyörivät silmät harva kuski sitä kuitenkaan yli 25-30 €/h kaikkine kuluineen maksaa... eli aika tasan menee nuo traktorin ja kuskin kustannukset Pyörivät silmät ja mistä HK75 tuon 3-4 kertaa repäisi Järkyttynyt pitää olla melko aneeminen kalusto, jos noin pääsee käymään...
HK75   [%15.%11.%2006 kke2006 %22:%marraskuu]
Hankintakustannusta tarkoitin, käyttökustannukset tietysti erikseen.
H_yl   [%15.%11.%2006 kke2006 %22:%marraskuu]
eikö kuskin nyt kuitenkin hanki paljon edellisemmin, kuin itse traktorin Häiritsevä no joo, tämä menee taas tähän , ....
haataja   [%16.%11.%2006 kto2006 %00:%marraskuu]
ootte kovia poikia laskemaan Cool
HK75   [%16.%11.%2006 kto2006 %18:%marraskuu]
Riippuu tietysti kuskin taksasta ja traktorin hinnasta/arvon alenemisesta, mutta jos kuski maksaa sivukuluineen esim. 16 e/h, ja jos traktorin hankinta maksaisi yhtä paljon niin n.65000eur alv 0% hintaisen traktorin arvo olisi 0 rapian 4000 tunnin ajon jälkeen 2-3 vuoden päästä Pyörivät silmät mahtaakohan kuitenkaan olla, toivottavasti ei :-_
H_yl   [%16.%11.%2006 kto2006 %19:%marraskuu]
polttoaine kulut esim. 5000 tunnin aikana on n. 100 000 € (kulutus 20 ltr/h) kuskin palkka kulut samassa ajassa 80 000 €... ja eikö nuo polttoaine kulut ole traktorin kuluja Pyörivät silmät ai niin sä puhuit noista hankintakustannuksista... kuskin hankintakustannus ei kuitenkaan ole mitenkään verrattavissa traktorin hankintakustannuksiin Vink (kuskin saat puhumalla ja traktorin osto vaatii rahaa...) ja kyllähän traktorin saa "kuolettettua" oikeastaan tuos 4-5 vuoden aikana, jos vaoin on niitä tuloja, joista vähentää...
HK75   [%16.%11.%2006 kto2006 %20:%marraskuu]
On ne traktorin kuluja, mutta ei hankinta kuluja vaan käyttö kuluja. no oli miten oli suurin osa koneyrittäjien rahoista lähtee nopeasti kiertoon Vink
H_yl   [%16.%11.%2006 kto2006 %20:%marraskuu]
niinhän se tahtoo olla Suru
Maruko   [%16.%11.%2006 kto2006 %23:%marraskuu]
Kikka onkin siina, etta annetaan toisten miettia miten se rapa saadaan kustannustehokkaimmin eteenpain siita hetkesta lahtien kun se irtoaa lastauskauhasta Vink
H_yl   [%16.%11.%2006 kto2006 %23:%marraskuu]
meillä onneksi nuo murheet loppuu siihen, kun on saatu se rapa sinne aumaan...
haataja   [%17.%11.%2006 kpe2006 %00:%marraskuu]
onpa teillä murheet Vink
HK75   [%17.%11.%2006 kpe2006 %09:%marraskuu]
Ei se mitään murheita tuota, kun tietää mitä tekee..
yleiskoneenkuljettaja   [%17.%12.%2006 ksu2006 %20:%joulukuu]
kuinkas keruksella aumat painuu suohon_ Laineksen 4 sen aumat painuu paljo enempi ku esim linnus puolen aumat :-_ olis mielenkiintoonen pistää punaanen neljön kokoonen rautalevy auman pohjaan keväällä ku aletaan ajamaan ja sitte ku talvella aumat vierään poijes nii kattoo kuinka syvällä se levy sielä auman pohjas on.
H_yl   [%18.%12.%2006 kma2006 %09:%joulukuu]
vaikuttais painuneen noin 2-3 metriä... tai ne auman reunat nousi jo kesällä aivan perkeleesti Hullu

Kommentti 81 - 100 100:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5