Galleria > Yleinen > Kuorma-autot, rekat |
TIEDOSTO 7975/8910 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 0/5 1 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Sisu_7535.JPG |
Albumin nimi: | mjk79 / Kuorma-autot, rekat |
Arvo (1 ääntä): | |
Avainsanat: | Puolustusvoimat / PV / Sisu / Rasi / SA-240 / ABC / Hirvaskangas |
Kuvaajan nimi: | mjk79 |
Kuva otettu pvm: | 28.9.2010 |
Paikkakunta: | Äänekoski, ABC Hirvaskangas |
Tiedostokoko: | 243 kt |
Lisätty galleriaan: | %28.%09.%2010 |
Tarkkuus: | 1024 x 768 pikseliä |
Katseltu: | 5219 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=42259 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 11 - 30 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Juu noista "moduuleista" sen verran että ne on käytössä vaan rauhanajan touhuissa ja RASIIN mahtuu nykyään 16henkeä lavalle mutta tavaratilaa ei ole ollenkaan. MASIIN mahtuu 12 ja siihen jää sentään joukkueen muulle roinalle tilaa lavan etuosaan. Vittumaisia noi on nostella paikoilleen ja pois jos kapellit on päällä kun sen verta korkea toi runko noissa virityksissä
|
|
|||
Miten muilla autoilla, onko samanlaiset "häkit" niissäkin? Vai onko kokonaan kielletty miehistön kuljetus niissä, esim. zil, maantiekuorma-autot..?
|
|
|||
Idän ihmeistä en tiedä mutta tuskin niissäkään saa kuljettaa kun MASI-150 eli vanhoissa maseissa ei ole lavassa paikkoja moduulien kiinnitystä varten ja toinen uus laki kieltää kuljettamasta esim. Vaihtolava Eemelien ja scanioiden kyydissä ihmisiä koska lavarakenteiden pitää nykyään olla kiinteät :-/
|
|
|||
2004 oli onneksi vielä A-45 ja 30 jamppaa lavalla. Taisi olla ihan viimeisiä aikoja ainakin kajaanissa kun a-45 oli kenelläkään kuittipelinä. Turvallisuuttahan tuo on mutta näyttää lähinnä joltain huvipuiston vehkeen osalta tuo lavahässäkkä.
|
|
|||
Eikös "protossa" ollut alle 30 se sallittu määrä. Jotain 27 tai 28 muistelen. Huvipuiston härpäke mulleki tost tulee mieleen.
|
|
|||
juu sitä luokkaa.. ahdasta oli jos koko satsi mukana sitte oli amerikkaa ku joskus harvoon pääsi eemelillä.. muttei oo uazin voittanutta
|
|
|||
Kyllä pornokopilliset rellut oli sitä luksusta...
|
|
|||
Joo enpä muista että protoa olisi koskaan ahdettu täyteen kuin harjoituksissa pihalla. En enää muista mikä se aika oli mihin piti porukan päästä sisälle istumaan / pois.
|
|
|||
Olen ajanut protoa, jossa oli kyydissä 32 henkilöä ja tykin kalusto sekä 122 millin haupitsi koukussa. Protossa oli tietenkin myös laiskin mahdollinen moottori, eli Leylandin vapari. *off topic*
|
|
|||
Ehkä oli leukun kone... muttei kaikissa. Yhdessä yksilös oli 80-luvun lopulla valmetin turbokutonen. Vajaa vuosikymmen sitten osui silmään YK-valkoinen proto V-8 koneella. Proton seuraajaksi suunnitellusta "sammakosta" ei kai koskaan tullut mitään. 802:n kone, portaaliakselistot ja kiilamainen nokka.
|
|
|||
Kaikki Protot oli alkujaan Leylandin koneella, joihin osaan asennettiin myöhemmin Valmetin 611. Tuo V8 oli joku proton proto eikä niitä muistini mukaan ole kuin yksi.
|
|
|||
Niinisalossa oli protoja neljällä eri koneella. Vanhimmat oli Leylandin vaparilla ja uudemmat Valmetin vaparilla. Harvinaisuuksina oli siten Leylandin turbokoneella ja Roverin V8:lla (YK) varustettuja yksilöitä. Turbo Leukun perässä ei Masilla metsässä pysynyt.
|
|
|||
pitää ens viikol yrittää ehtiä ottaa pojille kuva ns. uudesta protosta joka on samaa kokoluokkaa kun ne aidot ja alkuperäiset protot. näissä uusissa on sisun logojen takana mannin tekniikka...
|
|
|||
Niin... siis Niksulan protoista suurin osa oli mun aikana leukun vapareita, yks oli vallun turbokutonen. Eräs yksilö oli proton proto KB-45, kun muut oli A-45. Protosta teki erittäin maastokelpoisen lähinnäkin kulkineen tolkuttoman/riittävän vetelä runko. Jos tiheään metsään oli pakko mennä, silloin paras oli proto. Huiput 102 mittarin mukaan... ja silloin Lada-kuskikin löysi kaasupolkimen. Liekö tämä se uusi "proto"? http://www.sisuauto.com/ap-pics/trucks/tupu_4x4_1.jpg
|
|
|||
sama vehje. automaatti laatikolla ja ilmastoinnilla kelpaa rymytä mettäs.
|
|
|||
Kyllä niissä viimesissäoli se 611 turbo kuutonen alkujaan, olivat uusimpia ja siten myös yleensä 40 cm lyhyempiä, koska olivat peruskorjaamattomia. Ja Ptoto oli just se KB-45 oli eri akselit alla ja muuta pientä eroa A-45 malliin, joka oli A-45 ei proto.
|
|
|||
onks toi säkylän armeijan
|
|
|||
Kainuunprikaatin auto, ittekin tullut kuvassa olevalla autolla ajettua
|
|
|||
Kappas, tää oli mullaki kuitilla jonkinaikaa 97-98.
|
|
|||
tässä kuvassa oltiin poikain kans tuomasa rasit tikkakoskelta penkityksestä.
|
Kommentti 11 - 30 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |