Galleria > Yleinen > Kuorma-autot, rekat
Scania T420 8x2 -05
Pesulla käyneenä =D
Avainsanat: scania

Scania T420 8x2 -05

Pesulla käyneenä =D

Img_2824.jpg Img_2823.jpg scania~1.jpg 26012008.jpg volvo_5.JPG
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 4.2/5 6 äänellä)
Tiedoston tiedot
Tiedostonimi:scania~1.jpg
Albumin nimi:rallakka / Kuorma-autot, rekat
Arvo (6 ääntä):44444
Avainsanat:scania
Kuvaajan nimi:rallakka
Kuva otettu pvm:8.9.2007
Paikkakunta:Karttula
Tiedostokoko:388 kt
Lisätty galleriaan:%27.%01.%2008
Tarkkuus:1597 x 1351 pikseliä
Katseltu:5870 kertaa
URL:https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=25573
Suosikit:Lisää suosikkeihin

Kommentti 40 - 59 59:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3

rallakka   [%29.%01.%2008 kti2008 %22:%tammikuu]
Juu kyllähän se minunkin mielipide on että nokkamalli on yks ja ainut sora/maa-auto. Paljon parempi ajaa tuolla epätasaisilla pinnoilla ja olen kans sitä mieltä että nokkamallilla pääsekin paremmin pehmeellä etuakselille kohdistuvan painojakauman ansiosta. Ei ne etuset uppuu aina ensimmäisenä (älkääkä sanoko et pitää olla leveet etuset) Taas sitten tylppänokassakin omat hyvät puolensa jolla nykyisin itsekin ajan enimmäkseen Nolo Niin pitäs melkein laittaa ja cdltä kasikoneen ääntä kuulumaan Erittäin iloinen
HK75   [%29.%01.%2008 kti2008 %22:%tammikuu]
No tuo etuakselipaino teoria on ainakin ihan huttua.. Samanlaiset akselipainot ne on oli minkä muotonen hytti tahansa.
rallakka   [%29.%01.%2008 kti2008 %23:%tammikuu]
No en rupea väittelee. Tais juttua olla ajolinjassakin vähän aikaa sitten missä oli jotain jenkki soravehkeitä. Kyllä se on ainakin täällä päin todettu moneen kertaan. Saattaa tietysti johtu siitä että esim täydellä aurausvarustuksella olevassa pillari sisussa jää reilun tonnin akselipainoo etuakselille kun on tyhjiltään. Aina on akselipaino yli jos täydellä kuormalla ajaa. Ei tartte ihmetellä miks ne eturenkaat kuluu silmissä.
HK75   [%29.%01.%2008 kti2008 %23:%tammikuu]
En väitä mitään, mutta kuvitteleppa jos tuohon rungon päälle nostetaan normaali hytti tuon nokallisen sijaan, paljonko muuttuu akselipainot ja mihin suuntaan, jos muuta ei muuteta.._
rallakka   [%29.%01.%2008 kti2008 %23:%tammikuu]
Juu tajuan sen et ei samaa akselia ne kilot painaa maahan molemmissa tapauksissa. Tarkotan sillä jakaumalla vaan sitä että paino jakautuu eri tavalla etu- ja taka-akseleille tylpässä ja nokkamallissa. Eli varmaan yksinkertasesti olisko kevyemmät keulat nokkiksissa.
HK75   [%29.%01.%2008 kti2008 %23:%tammikuu]
eli paljonko tulee sit lisää etuakseli painoa lisää kuvan autoon jos tuohon rungon päälle vain vaihdetaan tylppä hytti_
rallakka   [%29.%01.%2008 kti2008 %23:%tammikuu]
No enemmän tulee koska tylpässä koppi on etuakselin etupuolella/suoraan päällä
HK75   [%29.%01.%2008 kti2008 %23:%tammikuu]
Niin sen hytinpainon verran eikä siitäkään kaikki.
rallakka   [%29.%01.%2008 kti2008 %23:%tammikuu]
No eikös se just sillon painojakauma ole erillainen. Toisessa etuakselille ei mene niin paljon painoa koska osa painosta on lähempänä taka-akselia etuakselin takapuolella eikä etupuolella. Jotenkin noin se menee. En väitä että siinä iso ero on.
HK75   [%29.%01.%2008 kti2008 %23:%tammikuu]
No aka pienoi ero on jos puolet hytinpainosta on se mikä nyt vaikuttaa paino jakautumaan.. isompi ero tulee siinä kuinka kaukana lava on etuakselista ja kuoinka paljon on peräylitystä ja/tai miten kuorma on lastattu. esim kuvan autossa ei kuorman suhde akselihin nähden muutu kiloakaan oli sitten hytti minkälainen hyvänsä jos ei mitään muuta muuteta. ja se siitä tällä kertaa.
rallakka   [%29.%01.%2008 kti2008 %23:%tammikuu]
Jeps. Se siitä. Tästäkin vois melkein väitöskirjan tehdä Erittäin iloinen
valtra t190   [%29.%01.%2008 kti2008 %23:%tammikuu]
Ainaki Sr260 sisu hyti takaa katkaistuna on rankasti takapainoinen vielä. JA siitä alaterästä, ainaki täällä "pohjoisessa" vedetään alaterällä kolmosluokan tietki aina, Myös traktoreilla auratessa ja siitä saa eri taksan ku pelkällä auralla työnnettäessä
Cattimies   [%02.%02.%2008 kla2008 %16:%helmikuu]
juuri tuota tarkoitan kun ihmettelen sitä että missä voi vielä aurata ilman alusterää.Kyllä melkein sora-autossa oltava 385:set edessä, ei sitten oikein puske millään, kyllä ero on iso 315:siin verrattuna. Tuosta alusterähommasta vielä sen verran että enitenhän oikeastaan on tarvetta simmakille just niillä kolmosluokan teillä kun niillä käydään viimeisenä ja sitä ennen kerkiää olla liikennettä niin sinne muodostuu aina polannetta jo ennenkuin on aurattú
vammas major   [%08.%02.%2008 kpe2008 %21:%helmikuu]
tuttu on ku on samalla kylällä
joutomies   [%15.%02.%2008 kpe2008 %19:%helmikuu]
Komia peli Nauru
scania R143   [%13.%05.%2008 kti2008 %20:%toukokuu]
onko teillä vielä se vanha Torpedo_
rallakka   [%14.%05.%2008 kke2008 %22:%toukokuu]
Ei ole enää jos tarkotat vanhaa poikaa sitä sinivalkeeta R143 8x2. Palvelee Sodankylässä nykyisin ja hyvin on palvellutkin, oikein harmittaa kun myyty pois
sisumiäs   [%06.%09.%2008 kla2008 %23:%syyskuu]
kyllähän nokkamallissa paino tulee tasasemmin, joskus nuorna miesnä ajoin 141sellä buldokilla soraa, pellolle takaperin mennessä keula painu ennen ku perä.
sisuverane   [%13.%11.%2008 kto2008 %15:%marraskuu]
Komee on kaniaki..! Erittäin iloinen
kubota b6000   [%02.%03.%2010 kti2010 %23:%maaliskuu]
nyt on tosi hieno kania kuvas Cool

Kommentti 40 - 59 59:n joukosta
Sivu: 1 - 2 - 3