Galleria > Yleinen > Kuorma-autot, rekat |
TIEDOSTO 8528/8910 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 4.2/5 6 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | scania~1.jpg |
Albumin nimi: | rallakka / Kuorma-autot, rekat |
Arvo (6 ääntä): | |
Avainsanat: | scania |
Kuvaajan nimi: | rallakka |
Kuva otettu pvm: | 8.9.2007 |
Paikkakunta: | Karttula |
Tiedostokoko: | 388 kt |
Lisätty galleriaan: | %27.%01.%2008 |
Tarkkuus: | 1597 x 1351 pikseliä |
Katseltu: | 5870 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=25573 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 40 - 59 59:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
Juu kyllähän se minunkin mielipide on että nokkamalli on yks ja ainut sora/maa-auto. Paljon parempi ajaa tuolla epätasaisilla pinnoilla ja olen kans sitä mieltä että nokkamallilla pääsekin paremmin pehmeellä etuakselille kohdistuvan painojakauman ansiosta. Ei ne etuset uppuu aina ensimmäisenä (älkääkä sanoko et pitää olla leveet etuset) Taas sitten tylppänokassakin omat hyvät puolensa jolla nykyisin itsekin ajan enimmäkseen Niin pitäs melkein laittaa ja cdltä kasikoneen ääntä kuulumaan
|
|
|||
No tuo etuakselipaino teoria on ainakin ihan huttua.. Samanlaiset akselipainot ne on oli minkä muotonen hytti tahansa.
|
|
|||
No en rupea väittelee. Tais juttua olla ajolinjassakin vähän aikaa sitten missä oli jotain jenkki soravehkeitä. Kyllä se on ainakin täällä päin todettu moneen kertaan. Saattaa tietysti johtu siitä että esim täydellä aurausvarustuksella olevassa pillari sisussa jää reilun tonnin akselipainoo etuakselille kun on tyhjiltään. Aina on akselipaino yli jos täydellä kuormalla ajaa. Ei tartte ihmetellä miks ne eturenkaat kuluu silmissä.
|
|
|||
En väitä mitään, mutta kuvitteleppa jos tuohon rungon päälle nostetaan normaali hytti tuon nokallisen sijaan, paljonko muuttuu akselipainot ja mihin suuntaan, jos muuta ei muuteta.._
|
|
|||
Juu tajuan sen et ei samaa akselia ne kilot painaa maahan molemmissa tapauksissa. Tarkotan sillä jakaumalla vaan sitä että paino jakautuu eri tavalla etu- ja taka-akseleille tylpässä ja nokkamallissa. Eli varmaan yksinkertasesti olisko kevyemmät keulat nokkiksissa.
|
|
|||
eli paljonko tulee sit lisää etuakseli painoa lisää kuvan autoon jos tuohon rungon päälle vain vaihdetaan tylppä hytti_
|
|
|||
No enemmän tulee koska tylpässä koppi on etuakselin etupuolella/suoraan päällä
|
|
|||
Niin sen hytinpainon verran eikä siitäkään kaikki.
|
|
|||
No eikös se just sillon painojakauma ole erillainen. Toisessa etuakselille ei mene niin paljon painoa koska osa painosta on lähempänä taka-akselia etuakselin takapuolella eikä etupuolella. Jotenkin noin se menee. En väitä että siinä iso ero on.
|
|
|||
No aka pienoi ero on jos puolet hytinpainosta on se mikä nyt vaikuttaa paino jakautumaan.. isompi ero tulee siinä kuinka kaukana lava on etuakselista ja kuoinka paljon on peräylitystä ja/tai miten kuorma on lastattu. esim kuvan autossa ei kuorman suhde akselihin nähden muutu kiloakaan oli sitten hytti minkälainen hyvänsä jos ei mitään muuta muuteta. ja se siitä tällä kertaa.
|
|
|||
Jeps. Se siitä. Tästäkin vois melkein väitöskirjan tehdä
|
|
|||
Ainaki Sr260 sisu hyti takaa katkaistuna on rankasti takapainoinen vielä. JA siitä alaterästä, ainaki täällä "pohjoisessa" vedetään alaterällä kolmosluokan tietki aina, Myös traktoreilla auratessa ja siitä saa eri taksan ku pelkällä auralla työnnettäessä
|
|
|||
juuri tuota tarkoitan kun ihmettelen sitä että missä voi vielä aurata ilman alusterää.Kyllä melkein sora-autossa oltava 385:set edessä, ei sitten oikein puske millään, kyllä ero on iso 315:siin verrattuna. Tuosta alusterähommasta vielä sen verran että enitenhän oikeastaan on tarvetta simmakille just niillä kolmosluokan teillä kun niillä käydään viimeisenä ja sitä ennen kerkiää olla liikennettä niin sinne muodostuu aina polannetta jo ennenkuin on aurattú
|
|
|||
tuttu on ku on samalla kylällä
|
|
|||
Komia peli
|
|
|||
onko teillä vielä se vanha Torpedo_
|
|
|||
Ei ole enää jos tarkotat vanhaa poikaa sitä sinivalkeeta R143 8x2. Palvelee Sodankylässä nykyisin ja hyvin on palvellutkin, oikein harmittaa kun myyty pois
|
|
|||
kyllähän nokkamallissa paino tulee tasasemmin, joskus nuorna miesnä ajoin 141sellä buldokilla soraa, pellolle takaperin mennessä keula painu ennen ku perä.
|
|
|||
Komee on kaniaki..!
|
|
|||
nyt on tosi hieno kania kuvas
|
Kommentti 40 - 59 59:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |