Galleria > Yleinen > Kuorma-autot, rekat |
TIEDOSTO 8698/8910 |
|
||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.5/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kuva_002~1.jpg |
Albumin nimi: | peura2 / Kuorma-autot, rekat |
Arvo (4 ääntä): | |
Avainsanat: | Scania / kasetti |
Kuvaajan nimi: | Peura2 |
Kuva otettu pvm: | 17.12.2006 |
Paikkakunta: | somero |
Tiedostokoko: | 136 kt |
Lisätty galleriaan: | %17.%12.%2006 |
Tarkkuus: | 1021 x 765 pikseliä |
Katseltu: | 7244 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=16023 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 86 - 105 105:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 |
|
|||
onko automaatissa semmosta ohjausta että se ei anna ajaa lavaa kyytiin jos ei oo nalkkilukko mennyt kiinni_ Se on hienoa jos jää sopivan jyrkkään mäkeen kiinni kärrinkin kanssa kun ei enää käsijarru päälläkään pysy aloillaan vaan lähtee valumaan
|
|
|||
cattimies: Jos on oikein kylmäpäinen ja tietää että ketjut saa koukuistaan irti niin oon nähny kun yks kuski kaikessa rauhassa kävi nakkelemas ketjut pyörien alle kun yhdistelmä pikkuhiljaa valu alamäkeen...
|
|
|||
ei vaan meinasin kesäkelissäkin lähtee valumaan jos on vain mäessää jyrkkyyttä
|
|
|||
mikki: Kyllähän sitä pärjättäis vaikka olis vielä kippaavat kärryt käytössä, kunhan vain ammattinsa osaavia kuskeja löytyisi, mutta kehitys kehittyy, hyötysuhde ja työteho kasvaa ja niitä myös vaaditaan enemmän. Verotusteknisistä syistä auto kannattaa myös vaihtaa 5 vuoden ikäisenä, mistä johtuen ongelmat olisivat vasta 2 tai 3 omistajalla... Nalkkilukko on ihan ok, mutta ei kovin pätevä. Cattimies: Letkukasetti kärryihin on kehitetty mekaaninen venttiili rakenne mikä ottaa liikkeensä kärryn kasettilukon "työntötangosta" ja täten käyttää kärryn jarruja ja aisan nostinta puoliautomaattisesti, vipua pitää kääntää vaan kasetoinnin yhteydessä kerran, kuskin jo ulkona ollessaan.
|
|
|||
nousee jo aisa nytkin tuolla periaatteella mutta jarrut ei, kerropas muuten lisää tuosta systeemistä, nyt ois takoitus tehdä tuo magneettiventtiilillä jotenkin mutta helpompi ois jos ei tarviis sähköjä rakennella enää, koska eihän se pelkällä tuolla vivulla voi toimia nuo jarrut koska nehän laukaistaan vasta sitten pois päältä kun kärri on kiinni, ennemmin sen pitäis silleen että aisannosto+jarrut yhdessä päälle tai siis samasta venttiilistä.. meni vaikeeks
|
|
|||
Mistäköhän valumisesta nyt puhutaan_ Siis jos kesäkelillä on niin jyrkässä mäessä nottei 7 akselin jarruteho pirä vehjettä paikoillaan niin pieni kartanlukukurssi vois olla paikoillaan
|
|
|||
freddie:kyllähän se jarruilla pysyy mutta ei pelkällä käsijarrulla, eihän kuorma-autossakaan ole käsijarrulliset kellot kuin etusissa ja vetävässä, viimeks viime kesänä yhdeltä montulta ajaessa kasetin kanssa niin vaihto meni pieleen niin pysähty melkein mäen päälle ja kun vedin käsijarrun päälle ekana jotta lyön koneen käyntiin niin läks valumaan alaspäin siinä ei auttanut hyvin isoa liikettä ratilla tehdä jottei mennyt linkkuun
|
|
|||
Cattimies: Nyt en kyllä ole ihan varma onko siinä jarruja samassa. Pitää perehtyä siihen tekniikkan paremmin ensi viikolla, kun on sen vehkeen kanssa liikkunut vähemmän samoilla työmailla.
|
|
|||
Eikös kaikissa autoissa jääkkään kärryyn jarrut päällee kun käsijarrun vetää Ittelle kävi vähän samalla tavalla eksyttyäni 113 360 kanialla eräälle todella mäkiselle ja mutkaiselle tielle. Ei kai muuten mutta sokeria ja jukurttia oli likimain kantavuuskuorma ja aika oli vähän ennen joulua. Onneksi mäissä oli hietaa kyllä kuorma kaupalla mutta oli aika jännää pysähtyä joka mäkeen puoleenväliin seisomaan jarrulle ja starttaamaan. Jonkin verran haisi kytkin ja vihdekepistä lähti pää irti ennenkuin uskoin että scanialla ei paljoa mäkeen kepitetä...
|
|
|||
kharju:jäähän nyt kärrissä jarrut päälle mutta mäki oli aika jyrkkä, eikä jarrut oo nyt voinut hyvin kaukana olla koska katsastettu 3-4 kuukautta ennen tuota, ite kyllä olin kanssa vähän äimän käkenä kun kanssa oon luullut että kun käsijarrun vetää kuorma-autossa niin se kyllä yleensä pysyyy aloillaan.Se on kyllä aika mielenkiintoinen tilanne lähtee tuommosesta mäestä kun vauhti loppuu, se on aika raakaa peliä kun pistää ryöminnän ja kun jarrulta päästää niin menohaluja ois alaspäin hyvin äkkiä, nykysin tulee noihin mäkiin mentyä kärrin kanssa suosiolta jo ykkösellä ja kun lyö rissat vielä väliin niin ei lopu pitokaan, se on kyllä semmonen monttu että sieltä ajaa jo mielellään pitemmällekin nupilla ihan jo polttoaineen syönnin kannalta
|
|
|||
otto.koivisto:mä en kyllä nyt ymmärrä mistä sä puhut sä et vissiin oo nähäny muuta automaattia kun sen KHT:n eihän sun siitä nalkki lukosta mitään tarvi piitata kun sä kasetoit sä peruutat kikkiin ja painat nappia nii samalla painalluksella nalkki lukko nappaa kiinni ja kasetti lähtee kyytiin ja kun kasetti on kyytis päästät napista nii nalkki lukko laukee pois kaikki pelaa yhestä napista näin toimii RKP eikä KHT:n käyttäjä kerkee kattoa kun takavaloja ja mitä kaluston vaihtoon tulee nii max 5 vuotta tai 500000km
|
|
|||
kyllähän se on hyvä vaihtaa auto tuon ikäsenä jos siihen on kerinnyt kelata soran ajossa noin paljon, onnistuukin varmaan jossain etelässä missä paljon ajoa ympäri vuoden
|
|
|||
cattimies: Ei ainakaan volvoissa ja scanioissa jää kärryyn jarrut päälle kun vedät käsijarrun. Sen varajarruliikkeen aikana kyllä kärry jarruttaa mutta kun vedät vivun lukkoon niin kärrystä vapautuu jarrut...
|
|
|||
tuntuu jottei klopit palioa tiärä koneista. Emmä mistään mitään tiärä, mä vaan ajan ja kehun omaani on aina pitkälle kantava lähtökohta näissä hommissa. Haukutaan sitte muita merkkejä ja vertaillaan siihen omaan vaikkei oo nähny muutaku kuvan toisen merkkisestä. Ai nii ja esson paarin tietotoimisto kans on hyvä paikka keräillä kokemuksia rahtihommista.
|
|
|||
freddie:vanha virsi käännä levyä
|
|
|||
kharju:no ilmanko ei pysynyt sitten rinteessä,ei oo kyllä koskaan tullut katottua moista asiaa, sehän on selvää että ei kaks akselia riitä pitämään paikallaan 65tonnia
|
|
|||
Eikö siinä ole vertauskohtaa jos on 2 autoo kht kasetilla 3 rkp ja yks letku_ En tiä paljonko niitä sitten pitäis kasetoida rinnakkain samalla kentällä että tietäis paremmus järjestyksen. Vetoteho on kht ihan omaa luokkaansa, sillä meinaan voi (ihan käytännössä) vetää kasetin perseen maahan kiinni ja vetää takas kyytiin, onnistuuko rkp:llä_ (ja seuraavaksi joku rupee urputtaan että miksi pitäisi saada kasetin perä maahan, no eihän sitä tartekkaan saada, mutta hyvästä vetotehosta voi olla hyötyä vaikka mäessä kasetoidessa.)
|
|
|||
letkukasetti vetää yhdelläkin moottorilla aika hyvin, viime kesänä sattu yks semmonen paikka että ainut suora jossa pysty kasetoimaan niin oli mäessä, vähän ihteäkin arvelutti että jaksaako vetää lavan kyyttiin vaan hyvin tuo tuli, ja ei se ainakaan huonommin vedä mikä on kahdella ajomoottorilla
|
|
|||
kenes peli tämmöne o_
|
|
|||
kuuleppa cattimies jos laitat käsijarrun päälle niin sama mitä teet ratin kanssa niin suttina menee.
|
Kommentti 86 - 105 105:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 |