Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 3251/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Kuva0060.jpg |
Albumin nimi: | t151ea / Traktorit ja koneet |
Arvo (3 ääntä): | |
Avainsanat: | kyntö / hommia |
Kuvaajan nimi: | t151ea |
Kuva otettu pvm: | 20.10.2012 |
Paikkakunta: | siilinjärvi |
Tiedostokoko: | 1139 kt |
Lisätty galleriaan: | %14.%11.%2012 |
Tarkkuus: | 2048 x 1536 pikseliä |
Katseltu: | 3926 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=50502 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 3 - 22 22:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Ala-kierroksille ei saa vääntöä ennenkuin ottaa nokka-akselin irti ja hiotuttaa ne keskimmäiset nystyrät pois... Mutta uusi ohjelma koneeseen niin sekin auttaa jo paljon... M640 on taas se ongelma että alakierroksilla puhtia mutta ylhäällä jotenkin loppuu... Ohjelmaa vaatii sekin joskus.. Kivoja nää päästökoneet
|
|
|||
Itse asiassa tähän koneeseen tuli pari viikkoa sitten uusi ohjelma mikä vähän auttoi asiaa
|
|
|||
lähtiks joku vaihtoon? ts100?
|
|
|||
Hohoo mullakin on iha samanlainen reutsi ja vielä quicken etukuormaajalla, tosin pari vuotta ollu meikäläisellä se jo
|
|
|||
sampo 3045: Tämä on toisen talon kone,vaihoin työpaikkoo mikebirdie : onko paljon tuntia kertyny ja miten on kone pelittäny ?
|
|
|||
Kahteen vuoteen oon ajanu 1000 h ja eipä oo mitää vikoja ollu, kaikki toimii niinkui pitääkin.
|
|
|||
3111h napsahti just ja ei oo vikoja ollut muutakuin etulokasuojissa Ja ilmastointiin vaihdettiin uusi säädin...
|
|
|||
Tähän tuli justiissa 650h täyteen ja pieniä vikoja on ollut jonkin verran ilmeisesti sähköpuolella lähinnä.Nyt viimeks kyntöjen aikana nostolaitteen käyttikytkin oikosulussa jonka seurauksena nostolaitteet toimi miten sattuu..esim tienpäällä löi 50km/h vauhista aurat maahan
|
|
|||
Onkos tää muuten normimalli vai profiline? Jos on oikosulussa nii ei nostolaite toimi kylläkää mihinkää suuntaan ja sitäpaitsi jos nostolaite on lukittu vaikka olisi vikaa nii se ei yli 19 km/h nopeudessa laske konetta maahan.
|
|
|||
Sen saa muuten säädettyä ja työpaikan koneissa on raja nykyään neljässäkympissä... Ja taitaa olla naakerimalli kun ei näy profiline merkkiä ikkunan alareunassa ainakaan minä en näe..
|
|
|||
Karvalakki malli tämä on.Lukitsin nostolaitteen pellolta lähtiessä ja tien päällä kone ilmoitti että nostolaitteen kytkin oikosulussa ja aurat samantien maahan.. Pihaan asti pääsin ilman ongelmia ja siellä taas alkoi tuo että nostolaitteet laskeutuu omia aikojaan.
|
|
|||
No joo en kyllä sitte yhtää ihmettele miksi perseilee ku on ns halvempi malli, siitä karsittu aika paljo kaikkii toimintoja verattuna profilineen.
|
|
|||
Siinä neekerimallissa on kyll toi nostolaitteen ohjausjärjestelmä aikas pitkälti samaa... Ainoastaan sen nappula on erilainen
|
|
|||
Muistelisin että näistä ei löydy toiminnoista luistonestojärjestelmää eikä vastaavia tutkia ja eikö se lukitus toimintoki oo vaa sellanen et se vipu jolla käytetä nostolaitetta laiteta vaan yläasentoon kuin taas profilinessa painetaa stop nappulaa pitkää että se lukittuu taikka sitten aukeaa
|
|
|||
Eipä löydy profilinestakaan vakiona luistonestoa vaikka nappula moista varten onkin... Ei niissä ole muuta eroa kuin nappulassa ja sen käytössä... Neekerimallissa nappula käytetään alhaalla ja ylhäällä ja sitten pidetään melkein yläasennossa hetken... Vaikea selittää...
|
|
|||
Mun koneeseen luistonesto tuli ainaki ilman eri tilausta mukaan joo mutta mun mielestä se on aika omituinen systeemi siin normimallissa se lukitus hommeli
|
|
|||
En ole tutkinut profilinen ja tämän karvalakki mallin välisiä eroja Ja mikäs siinä lukituksen ja muutenkin nostolaitteen nappulan käytössä on niin kummallista.Mielestäni hyvinkin looginen käyttää,Nostaa napin ihan ylä asentoon niin lukitsee nostolaitteen,kuin myös silloin kun ajetaan riittävää vauhtia riittävän pitkään
|
|
|||
mikebirdie: Vissiin vahingossa tullut kun pari muutakin profilinea tiedän ja yhdessäkään ei ole luistonestoa eikä tutkaa kun ei oo ruksittu ostotilanteessa... Nappula on kyllä sitä varten.. Niin ja mites se toimii se luistonesto eli rajoittaako jotenkin tehoa vai mitä se tekee? Ja toimiva tuo nkmallin nappula on kunhan siihen tottuu ja hoksaa kuinka se toimii Tosin profilinella ajan silti mielummin kun saa välillä valita
|
|
|||
Se toimii vähä samalla periaatteella kuin autoissa yms. mutta sitten se myös muuttaa nostolaitteen asentoa jos on esim aurat tai kultivaattori perässä eli se samalla haistelee sitä vetovastusta. Oikeastaan käytännössä aivan turha ainoo hyöty siitä on se että kojetaulussa näkyy se luistoprosentti nii tietää mitä on tavallaan se hyötysuhde että kuinka paljo tehosta menee harakoille kun pyörä ei pidä.
|
|
|||
Heh ompas hyödyllinen
|
Kommentti 3 - 22 22:n joukosta Sivu: 1 - 2 |