Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 6360/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.5/5 2 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | PC040695.JPG |
Albumin nimi: | Jokapaikanhöylät Oy / Traktorit ja koneet |
Arvo (2 ääntä): | |
Avainsanat: | vallu |
Kuvaajan nimi: | 500 |
Kuva otettu pvm: | talvella |
Paikkakunta: | Muhos |
Tiedostokoko: | 66 kt |
Lisätty galleriaan: | %15.%03.%2010 |
Tarkkuus: | 584 x 438 pikseliä |
Katseltu: | 4893 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=39926 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 16 - 35 35:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
no en kyllä sanos että näitä valmetteja ois tehty kestämään ainakin oman kokemuksen puolesta..
|
|
|||
Eikai tompan nimimerkki kerro syntymävuotta Silloin ei ainakaan voi puhua kokemuksesta. Täällä tuntuu jokaisella nassikalla (en nyt tomppaa tarkoita henk.koht) olevan suuret kokemukset, vaikkei ikää ole edes sen vertaa, että olisi edesvastuullinen toiminnastaan
|
|
|||
Kokemusta ei ole itsellä kuin 10 vuotta valmeteista ja ikääkin vasta 15. Valmetteja on ollut talossa jo 30 vuotta eikä merkkiä vaihdeta
|
|
|||
raktoreitten ulkonäöstä ja muotoilusta voijjaan olla niin monta mieltä kuin miestäki. viiatit eivät ole koskaan minun silimääni miellyttäneet vähhääkää. valmetittien 02 ja05 sarjat ovat joiltakin osin aika karkeasti tehtyjä viimeistelyltään. Foortit ja ferkut ovat minusta aina onnistuneet muotoilemmaan nättejä raktoreita. Ite pidin raktoreissa tärkeimpinä ominaisuuksina kestävyyttä ja käytännöllisyyttä, koneen ulkonäöllä ei niinkään ollut väliä.
|
|
|||
andy hei. vertaa sitä sun fiiguas ennemmin 83 julkaistuun 05 valmet sarjaan, meinaan paremmin vertailu kelpoinen, vai eihän sitä fiiatin mies taida tohtia ruveta enää vertaamaan ku toiseksi jää . Tottahan on ettei 02 sarjan valmetti kaikilta osin ole vielä valmis, eikä se nyt ole niin saatanan lujakaan, paitsi voiman otto linjaltaan.
|
|
|||
Entäs kun siellä 05 sarjan Valmetin hytis pitäs viihtyä pitempikin päivä, aikoinaan turvetuotannos tehtiin tollasia 12 tuntisia päiviä joskus hyvillä keleillä kuukausi yhteen putkeen, ei paljon valmetteja näkyny noilla työmailla, Fiatagri oli ainut eniten edustettu merkki pienimmästä mallista lähtien, lähes täysin varustettuja jo vakiona, ohjauspyrän korkeuksista ja kaltevuuksista lähtien ja hallintalaitteet oli sillo jotain muuta kuin rauhtakepin päähä lyöty kovamuovipallo, niin ku Valmetilla oli tapana "viimeistellä" Toki nykyään noilla työmailla Valmetti on ykkös merkki, kehitys on mennyt aimoharppauksen eteenpäin
|
|
|||
joo kyllä mää meinaan että jo tässä vajaa 18vn iässä oon monen näkösillä koneilla ajellu ja kaiken näköstä nähny mut tää on vaan mun mielipide ettei oo noi 02-03 sarjan valmetit kovin häävejä.
|
|
|||
Eikös ne valmetit valloittanu turvesuot tuossa ennen -90 luvun puoltaväliä, kun fiiattien maahantuonnissa oli jotain hämminkiä..? Siitä lähtien sitten kaikki onkin menny päin persettä, kiitos EU:n..
|
|
|||
Andy;02/03-sarjan valmettien hyttien muotoilu ei ole sattuman tuomaa,aikoinaan nimenomaan hytistä tehtiin kiilamainen jotta metsäajossa (jossa käytettiin paljon) kiilamainen muoto ohjaa risut ohi ohjaamon eikä hytin kulmat ota niin helposti puihin kiinni koska hytti kapenee ylöspäin.Eli metsäominaisuudet ratkaiseet enemmän kuin esim fiiatin pinnifirinan hyttimuotoilu.
|
|
|||
Andyn mainitsema kovamuovi pallo rautakepin päähän pitää kyllä uudemmissakin paikkansa. Itse olen jonkin verran rattoria ajellut ja ihan vain urakoitsijalla vanha 110 ja sen jälkeen hollantilaista. Olin kaverille joskus ajamassa t-sarjan valtraa ja on se vaihdekeppi aika karmea möltti, kun oli tottunu nappivaihteisiin.
|
|
|||
Metsäominaisuudet on ollu aina kiitettävästi mukana valmetin suunnittelussa. Runkotankit, -05 sarjasta lähtien ohjaamo, sileä pohja, painojakauma yms. Soveltunut aina sellaisenaan maatilan metsäajoihin. Nyt ännän myötä tullut hiukan takapakkia, itse olisin toivonu että 6000-sarjasta pari mallia olisi jatkanut niitten rinnalla.
|
|
|||
hienoo
|
|
|||
Kyllä minun mielestä Oliver toi muotoilun traktoreihin. Eivät sitä aloittaneet 80-luvulla italialaiset.
|
|
|||
Kyllä valmettikin sai muotoja raktoreihin. Ensimmäinen kunnon muotoilu oli 361 vallussa
|
|
|||
tämäkin on vähän makuasi, kukin tykkää oman laisesta muotoilusta.. minusta ehkä eniten on ottanut tämän muotohomman ykkös ehdoksi Dutzi vaikka Deutzin muodot eivät kyllä kaikkia silmäpareja mielytäkkään
|
|
|||
eikös tämä kone ostettu viime talvena kärsämäeltä utajärven sanginkylälle?
|
|
|||
sievistä matkasi kärsämäelle.
|
|
|||
Pulkkilasta tämä ostettiin. Sanginkylällä ollaan paljon tällä koneella mutta kesän ja syksyn se on täällä muhoksella. Entinen nimimerkki oli 500 tämä tunnus on kaverin jota käyttelen kun entinen ei toimi. Tämä kone luultavasti nähdään Oulaisten Weteraanikonepäivillä kesällä jos saadaan kuljettettua.
|
|
|||
minä tiijä nuista rattoreitten muotoilusta niinkään mutta viiatti oli saman näkönen mölöhö alusta loppuun asti nyykkärit toi sitten vähän jotain muotoilun makua niihin valtran on aina ollunna vähän työ kirveellä tehtyjä mutta toimivia ädvänse malliin asti pilas vallun maineen totaalisesti... niikun joku sano että oisivat voineet pittee nuita metso/meka ymm malleja rinnalla pienillä parannuksilla.. ompahan ne tietenkin vähän leluja joka vehe nykyään..
|
|
|||
missäs päin muhosta tämmönen vallu majailee?
|
Kommentti 16 - 35 35:n joukosta Sivu: 1 - 2 |