Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 7049/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 43 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | IMGP6031.JPG |
Albumin nimi: | Jaakkoo_ / Traktorit ja koneet |
Arvo (43 ääntä): | |
Avainsanat: | Valmet / 1203 / Junkkari / Simulta |
Kuvaajan nimi: | Jaakkoo |
Kuva otettu pvm: | 1.5.2008 |
Paikkakunta: | Lapua |
Tiedostokoko: | 51 kt |
Lisätty galleriaan: | %07.%08.%2009 |
Tarkkuus: | 640 x 480 pikseliä |
Katseltu: | 6685 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=37151 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 14 14:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
luulis olevan aika paljon ketterämpi kuin nelivedot tuossa kylvökoneen edessä ja muute on sit nii piru komee valu mötti sul
|
|
|||
samaa aattelin itekki että on varmaan ketterä kylvö raktori ja tavattoman siistin näkönen
|
|
|||
Huippupeli Vie Simultaa ihan yhtälailla kuin jokin uudempikin kone. Ja suht isona ja raskaana traktorina on takavetoisenakin mukava pyöriteltävä; ei tarvi kääntöjarrujen avulla pelata. Polttoainetalous on remmiahdetussa omaa luokkaansa.
|
|
|||
Ja komiasti vonkuu remmiturpo
|
|
|||
johan on löydetty muhkea putki velmuttiin
|
|
|||
remmiahdin? Ettei kuitenkin olisi vain comprex ahdin
|
|
|||
mitenkä se comprexi toimii normi pakokaasuahtimeen verrattuna?
|
|
|||
kuten sanottu, comprex ei ole remmiahdin. ja zetorimies, mikä on remmiturbo ? kaks eri ahdinta samassa? Suora kopiointi eräältä foorumilta: Hihna toki on, mutta sillä pyöritetään siivikkoa, jolla siivikon "solat" osuu imu ja pakopuolen aukkojen kohdalle. Siis pakokaasun paineaalto työntää imupuolelle tullutta ilmaa kasaan. Siitä nimitys paineaaltoahdin, mikä olikin aikanaan ylivoimaisesti paras tapa dieselmoottorin ahtamiseen ennen nykyisiä hukkaporttiturboja. Aikalaisiinsa normaaleihin turboihin verrattuna siinä ei ollut "turboviivettä" juuri lainkaan.
|
|
|||
eipä juuri noissa orkkis turboja ole enää, vaihtunut ihan normi turboihin comprex ahtimet 1203 valmeteista, mitä katellu vaihokkeja. oisko vähä heikko.
|
|
|||
Taisi olla hieman kestävyys ongelmiakin ja syötön lisäämisestä ei kannattanut haaveillakkaan tai muuten pakokaasua pääsi imusarjaan.
|
|
|||
Edelläkävijä kun kerran egr tuossa. Euro 3 päästönormit täyttävä?
|
|
|||
Niin, paineaaltoahdinhan se. Ihan on alkuperäiseksi entisöity kaikkineen. Myös putki on alkuperäinen, mutka vain hitsattu yläpäähän. http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-13244 Paineaaltoahdin antaa hyvän väännön jo alhaalta, tämä osin korvaa pikavaihteen puuttumista Tässä lähistöllä on kuusi 1203:a, niissä kaikissa Comprex paikallaan. En tiedä yhtään turbotettua...
|
|
|||
Voesko juakolta saaha vilmiä kunnon äänistä kun compreksi ahtaa? Esm. Juutuubbiin
|
|
|||
Olis tosi kiva jos sais tästä filmiä
|
Kommentti 1 - 14 14:n joukosta Sivu: 1 |