Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 8046/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.7/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | mf390+väderi.JPG |
Albumin nimi: | 6350 / Traktorit ja koneet |
Arvo (3 ääntä): | |
Avainsanat: | mf / 390 / väderstad |
Kuvaajan nimi: | 6350 |
Kuva otettu pvm: | 2.2.2009 |
Paikkakunta: | Virolahti |
Tiedostokoko: | 305 kt |
Lisätty galleriaan: | %02.%02.%2009 |
Tarkkuus: | 1424 x 1068 pikseliä |
Katseltu: | 3742 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=33253 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 6 - 25 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
aivan kun tää ei oo vakio
|
|
|||
Ei kyllä kauheen kovaa vauhtia tota vie pellolla, ainaakaan jos hiukankin märkää. 399 vetää 4.2metrin Tumea kakkosella oikeen kuivalla, mut ykkösellä menee huomattavasti paremmin, jos vähänkin märkää. Siis oletan että tässä on turbo, eikä sen enempää, mutta mitäs tälle on sitten tehty?
|
|
|||
Jep maahantuojan turbottama ja hieman syöttöä käännetty.
|
|
|||
kyl 390 vie 4,2 metristä viel H1 vaihteella ongelmitta
|
|
|||
todella raskas äes vetää jollei se tolla liiku kun 2850 jonnikka vie potilan yli 5m (tarkkaa mallia en muista) äestä keposesti tosin nykyään keulilla on 6620 jd ja latoja saa käyttää ihan tosissaankin
|
|
|||
Ei varmaan paljon raskaampi kuin entinen pyörätön 4m Patu. Onhan tossa tuo hydraulinen crossboard, millä saa jarruttaa jos tuppaa viemään liian kovaa. Tossa askissa on H1 on hieman nopempi kuin 12/12 versiossa. M3 nopeudet sopii paremmin, mäkiin voi puolittaa pikavaihteella. Sillä on tullu kylvettyäkin 10km/h kahta puolin.
|
|
|||
Mein 399 onkin sillä Speedshift(?) vaihteistolla.
|
|
|||
Meil oli ennen tollanen äes, vaihettii viime talven potila master 600:een.
|
|
|||
Kerroppa sit vähän kokemuksia? Heikkoja paikkoja yms.? Vetolaitehan näissä nostolaitekoneissa hajoaa useimmmiten. Varpajyrien kiinnityskin tuntuu vähän huteralta.. Tuokin vaihtui masteriin en muista oliko 5 vai 6 metriseen.
|
|
|||
Jos tossa on sama saranasysteemi kun siinä vanhemmassa mallissa, niin se ei kestä. Meillä tehtiin kokonaan uusiksi ne nivelet. Myös runkoa jouduttiin vahvistamaan siitä vetolaitteen takaa.
|
|
|||
Niin ne HJ(tai joku sellanen) mallit? En oo niihin tutustunut, joten ei tietoa onko sama. Tiedostettu kyllä on, että saattaa joutua korjailemaan/parantelemaan.. Jos ois halunnu hyvän ja halvan, niin ois pitäny ostaa se hyvä erikseen.
|
|
|||
Vetolaite jouduttiin vahvistaan, siitä kääntönivelest katkesi ne pitkät pultit, mut 12,9 kestää. Varpajyrät ei kyl hajonnu, mut saattaa ehkä jauhaa maata liikaa, aika painava juntti se on. jotenkin tuntuu et massikka ei kyl jaksais ton kanssa paljo hyökätä
|
|
|||
Hyvä olisikin jos selviäisi yhdellä ajokerralla savimaillakin, mikäli hienontaa tarpeeksi. Tuolla on äestettykin aikaisemmin kaalimaita yms. 3-kertaan=tomuksi. Ei tuolla varmaan tule verkkua kiusattua, Valtran pariksi joutuu.
|
|
|||
onko tuo äes myynnis nettikonees
|
|
|||
on se ainakin nimen ja paikkakunnan perusteella et sitten 6350 ollut tuohon tyytyväinen vai mikä on vikana
|
|
|||
Ettei vaan olisi hinattavaa hankkimassa?
|
|
|||
Meillä otettiin joskus 390stä 115 pollea irti, oli olovanansa pikkuusen pirtiä nuan pieneksi raktoriksi...
|
|
|||
Juu. Tuo oli turbotettuna vakiosäädöissäkin melko sähäkkä vehje. Ihme juttu sillon aikanaan, kun A-marketti jätti mallin 398 pois tuontiohjelmasta. Tehdas turbo kone isommalla kytkimellä yms. Näitä pikkusia ois sitte tarvinnu piristellä.
|
|
|||
eikös siin tehdas turbollisessa 390T mallissa ollu myös isompi kytkin
|
|
|||
Minä en ainakaan ole asiasta varma, voihan tuo olla... Periaatteessahan se on silloin vähän niinku 398.
|
Kommentti 6 - 25 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |