Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 9454/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Lumenaurausyksikkö_Valtra_X120+_siipikauha+ruuvilinko_pieni.jpg |
Albumin nimi: | Jaahu / Traktorit ja koneet |
Arvo (4 ääntä): | |
Avainsanat: | Valtra, / Rote, / lumi, / linko, / siipikauha |
Kuvaajan nimi: | Jaahu |
Kuva otettu pvm: | 1/08 |
Tiedostokoko: | 37 kt |
Lisätty galleriaan: | %05.%02.%2008 |
Tarkkuus: | 369 x 276 pikseliä |
Katseltu: | 4767 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=25866 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 6 - 25 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Kyllä kait huki on ainoo mettäteille_ Ei maha kovin kiviä ja kantoja kestää. Eikä varsinkaan tökätä mihinkään, vääntyy helposti toi käännettävä osa. kokemusta jo kahesta kaivonkannesta Onkos Marco paikallisia_
|
|
|||
No en oikeen tiedä mikä lasketaan paikalliseksi ja mikä ei, mutta en taida kyllä olla. Hyvinkäällähän minä. Eli vähän niinkun etelän vetelä.
|
|
|||
kuinkas siellä lumihommia riittäny, meillä aivan surkiaa, lumilähöt normaalista puolessa, hiekotuslähöt otettu ajat sit yli ja lumenajokuutioita murto-osa siitä mitä pitäs....
|
|
|||
Ei niitä lumihommia kovin kummosesti oo tässä ollut. Vielä muutama talvi takaperin oli ihan hyvin ajoa, muttei oikein enää. Vähän pelastaa tilannetta noi teollisuushallit, missä trukeilla liikutaan. Ne pitää putsailla jo ihan muutaman sentin lumentulon jälkeen, muuten trukit ei siellä pysty kulkemaan. Hiekotukset toimii tuntihommina, joten ne vähän tuottaa paremmin. Lunta en oo kuormannut kuutiotakaan tänä talvena, eikä varmasti tarvii sitä tehdäkään. Sulaa poies niin äkkiä. Kyllä se tuottavuus aika olematonta alkaa olemaan. Isot koneet seisoo päivästä toiseen mutta laskut juoksee kumminkin.
|
|
|||
Näihän se on. lumitöissä laskut juoksee ja rahaa ei tuu. Itellä onneks vähän urakkaa mikä pitää pankin tyytväisenä. Ja sit tuntityöasiakkaiden kans kuukauden minimilaskutusjärjestelmä käytös. Maksavat vähän vaikkei lunta tuliskaan. Valitettavasti maksavat vain liian vähän...
|
|
|||
Siihen se monessa paikass on mennyt että on se minimilaskutus systeemi. Ja sitte näkee paljon näitä könttälaskutuksia että tietty summa koko talvelta, tuli lunta taikka ei. On se tietenkin aina että siinä on yks mies,kone ja auravarustus valmiina töihin 24h vuorokaudessa. Ei siinä asiakkaalle tuu mieleen että mikä se "päivystysraha" on tunnilta oikeasti. Ei taida olla euroakaan. Miten sulla siellä muuten terät kestää_ Täällä kun menee siivistä 1-2 paria teriä talven aikana. Pääterä menee koko talven jos se on kahdesta palasta että ne palat saa moneen kertaan ympäri. Ja ämpärillinen teränpultteja siihen päälle.
|
|
|||
siiven teriähän se kuluu. yks pari talves. emäterää ku kääntelee niin menee kakspuoleiset pari talvee, nyt kulunu paljon ku 4 kertaa sulas pohjat pois ja joutu asfaltilta rappaan.... Niin meillä kaks konetta ja kaks miestä kiinni ja lunta ei tuu. Ja budjetit kusee. Syö miestä
|
|
|||
Puhutte asiaa tosta laskutus jutussa. kaikkien jotka tekevät lumihommia pitäis ottaa jokin "kuukausiraha" vaikka ei lunta tuliskaa. Ei ole mitää järkeä päivystää 24h ilman minkää laista korvausta. Ei tavallinen palkansaajakaa päivystä ilmatteeksi. Moni vaan kuvittelee et "jyväjemmari" tekee lumityöt kun se on kumminkin kotona.
|
|
|||
mutta lingossa pitäis kuitenkin olla hydr. torvi kun siellä teiden päässä on aina joku asunto tai muu kiinteistö minkä pihassa tarttee vähän sijoittaa sitä lunta jonnekkin suuntaan
|
|
|||
pumaki puhuu asiaa mut ku sais kaikki vain sen tajuun Yleensä käy joku maataloustuettu kone kuskina poika 15 wee pari vuotta sotkemassa välissä... Mut jos tekee päätyökseen niinku mie, alkaa menee varmasti mökkiläisille liian kalliiks. Meilläki viel semmonen 40 okt:tä aurattavana, pikkuhiljaa yrittää niistä eroon. Mikäs pumasta semmonen sopiva taksa_ jos pelkästä tuntiliksasta puhutaan_
|
|
|||
Juu, täällä se on ollu melkeen toisinpäin, eli viimeset 3-4 kertaa on oikeestaan päässy ajamaan jäisillä pohjilla. Muuten on menny ihan sulaks paikat aina aurausten välissä ja sitte taas kipinät lentää kun ajetaan seuraavat nuoskat pois pihoilta.
|
|
|||
nää taksat on yläänsä ollut "salaisia". Eihän kukaan halua et kilpailia tietää. 140hv traktori niin kyllä tuntihinta pitäis olla jossain 45e paikkeilla ainakin jos ei mitää takuurahaa ole. Mitä olen kuullu niin hintahaarukka on laaja.
|
|
|||
Puma puhuu asiaa. Hinnat on jostain syystä sellaisia mistä ei oikein kahvipöydissäkään puhuta. Syyhän on se perisuomalainen kateus. 45€ tunnissa on vähän enemmän kuin 10€ tunnista jostain paskaduunista jossain muussa työpaikassa. Tietty se unohdetaan että näistä koneista, polttoaineista vakuutuksista, yms. on pikkuisen kulujakin...ja pitäis sitä saada jotain pientä korvausta ittelleenkin yötöistä. Mutta sen verran sanon että täällä päin ei tuo 100 kaakkinen valtteri vielä lähde liikkeelle tuolla 45€/h.
|
|
|||
Niin täytyymuistaa et lumihommat tehdään yleensä yöllä ja siitä pitää saa da erikorvaus. . Monillahan urakka lasketaa hinta/kerta-auraus. Kuten sanoin hintahaarukka on laaja ja miten kukin laskee todellisen tuntihinnan. MARCO sä aurailet siel Hyvinkäällä :_: Onko hissitehtaan pihat tuttuja :_: Joskus itse hinkannut niintä.
|
|
|||
Totta totta. Kaikki sen oman hintansa määrittelee omien tarpeidensa ja kulujensa mukaan. Karvas totuus vaan on että joka vuosi polttoaineet ja öljyt kallistuu, raudan hinta nousee, kauhat ja aurat on 10-15% kalliimpia kun edellistalvena. Sitä sais joka vuosi rassata hintaa ylöspäin jos meinaa että ei enää omaa tilipussiansa ala laihduttamaan entisestään. Kyllä nytkin tosiasiassa mennään jo kannattavuusrajan tuntumassa. Ei se tietenkään asiakkaasta tunnu hyvältä jos aina lumilaskut pysyy samana tai kasvaa vaikka ajotuntimäärät on laskuun päin. Eipä sille yrittäjä itse paljoa voi kun on vaan välikädessä tässä.
|
|
|||
Laskeskelin tos et meillä 665 ainoa jolla voi ajaa alle 40 veroton tunti, Linkku ja tötterö tarvis semmosen 50e/h alv 0% liikkuakseen. palkkakuskin kulu jo 20 tunnilta kaikkineen, pääoma n.15 egua, löpö n. 10, huollot 3, ja siihen vähän katetta et voi joskus uusia koneita ja vakuutukset ja kosrjausrahoja jos tulee aksidenttejä. Linkussaki pelkkä liikenne+kasko vuodes 1600 egua.... :-_ Elämä On
|
|
|||
Toi on hyvä et laskee kun on palkkakuski. Moni joka ajaa itse ei laske itselleen kunnon palkkaa. vaikka kulut on samat onko renki vai isäntä ratissa. Mutta ei valiteta vaan nostetaa taksoja. Indeksikorotus pitäis olla 4-8% joka vuosi.
|
|
|||
näin se on. Ite syssyllä istuin liikennelupakurssilla ja laskettiin hintoja. Kyllä alko salissa iso mutina ku laskut alko oleen valmiita.... itekki siel lopullisesti heräsin tähän hinnotteluun. ja käyttötuntimäärähän meinaa kans paljon, jos 24/7 ajaa niin pääomakustannus lievempi jos 500 vuoten. No tosin sillo joutuu useemmin vaihtaan koneen, vaikkaki vuodet vaihtokoneen hintaa laskee enempi ku käyttötunnit. Pöljähän sitä on jos ei omaa palkkaa laske palkkakuskin mukaan, jos esim sairastuu ja sopparit sitoo niin sillohan on pakko ottaa palkkarenki ajaan.... l
|
|
|||
kone myytävänä taisit lopettaa kone hommat _
|
|
|||
siitä lähtis komia paketti sopuhintaan
|
Kommentti 6 - 25 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |