Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 9819/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.3/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 27102007(001).jpg |
Albumin nimi: | 690 / Traktorit ja koneet |
Arvo (4 ääntä): | |
Avainsanat: | ts / tem-tuote |
Kuvaajan nimi: | 690 |
Kuva otettu pvm: | tänään |
Paikkakunta: | pohjoispohjanmaa |
Tiedostokoko: | 277 kt |
Lisätty galleriaan: | %27.%10.%2007 |
Tarkkuus: | 1600 x 1200 pikseliä |
Katseltu: | 4565 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=22336 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 12 - 31 31:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
jos tuolle yhistelmälle sattu jyrkkä alamäki niin kyllä kärry vie traktoria hui hui
|
|
|||
koukkua ei saannu lukohon muutako nostamalla kuormaajalla keula ilimahan ja sitte nostolaite ylös. eikä oo kiinni ajamalla pois. tuosa oli semmonen vajaa sata metriä semmosta lillinkiä minkä läpi piti mennä nii siihenhän oli heleppo ripotella hietaa samalla ko ajo läpi kö iski kuorman vain täyteen nii ylimääräset jäi siihen lillinkihin ja tielle ei tippunnu sitte mittään...
|
|
|||
No ei sekään ole oikein reilua asiakkaalle että laskutetaan 15 kuutiosta ja kuormassa on vähän päälle 10 kuutiota. Minulle ei ainakaan ole suurta merkitystä tuleeko murskekuorma paikanpäälle traktorilla vai kuorma-autolla kunhan tavara on luvatun kaltaista ja sitä on kuormassaan sovittu määrä. Mikä tuossa kuormassa on niin ihmeellistä _ Tuommoista ohutta santaa pitää joka kärrin kestää viedä niinpaljon kuin vain ikinä saa lavalle mahtumaan. Suht kepeästihän tuon vielä pitäisi tulla perässä kovilla maisemilla.
|
|
|||
totta asiakkaallle viedään se määrä mikä on luvattu näin ainakin meillä. mutta jos tossa ajetaan itelle hiekkaa
|
|
|||
Mutta jos asiakas tilaa 15 mottia karkeata soraa, niin ei sitä todellakaan ruveta ahtamaan samaan kärrylliseen! (kärryn kokonaispaino ois silloin lähes 25tn.) Koneethan sen kyllä kestäisi. Lain puitteissa toimitaan, niikuin muutkin. Kuvan tavara on kyllä kevyttä, mutta niin on traktorikin. Kaikin puolin..
|
|
|||
Tollasellaki kuormalla ku pitäs tehdä ns. hätäjarrutus ni kyl on tekemistä. Ite ainaki tulee asiakkaille ajettuu tasalaidallisia, paljo helpompi laskuttaa oikeesta määrästä ko ruveta arpomaa tommosestaki kuormasta että onko siinä ny 12 vai 15 kuutioo
|
|
|||
nii ja ei oo laillista tommonen. rattori painaa jonku viistonnia ja ei semmosella viiä tommosii kuormii. minä ainakaa aja yleisellä tiellä ylikuormalla vaikka maksettas. ajattas poliisi vaakalle nii aivan oikee
|
|
|||
sakothan saa periaatteessa jo siitä jos tavara ihan laitaa vasten vaikkei olis ylikuormaakaan, eli meinaan sitä että heitossa tavaraa pääsee valumaan yli laidan
|
|
|||
no tää janteri ajaaki tätä hietaa keskellä ei mitään ja hyvinhän tuo näytti liikkuvan ku vastaan päästeli
|
|
|||
täytynee olla kuivaa hiekkaa muuten ei kyllä kippi nouse. on märkänä aika raskasta tuo lentohiekka. hyvän kokonen kuorma
|
|
|||
http://www.pottupellossa.fi/galleria/displayimage.php_pos=-20793 Tuommoisia ajetaan. Lavan koko 10.5 m3. kärryn kokonaispaino n. 17 tn. Tuon veturin paino riittää juuri siihen..
|
|
|||
Tossa on kyl puolet liikaa kuormaa.Olisit ny koettanu tehä ees vaneriset lisälaidat.Kokonaispainohan saa olla jarrullisessa kärrissä 4 kertaa vetokoneenpaino jos vetämässä liikennetraktori.Itelläni on 12kuution lava ja vetokoneena 7000kg painava Valmetti.Kärrinpaino täydelläkuormalla 28tonnia ja ihan laillinen.
|
|
|||
joo liika suuri on kuorma siitä ei pääse mihinkää ja tuolla veturilla en etes yrittäisi kiskoa tuota. tuo kärry nuolla 600mm renkailla kyllä pysyy pinnalla ja on helppo vedettävä huonossakin paikassa mutta lava on varsin pehmoinen jotta vieläkö se on ehjä kun tuo oli kipattu_ ajan itte maata samoilla ryssän kärryillä ja en ole huonompaa lavaa nähnyt.
|
|
|||
tämmösiähän niitten kuormien pitää olla jos vaan tiet ja muut ajopohjat kestää. eihän sitä terveisiä ruukata ajaa Valtterifani: mistä lähtien kärrynpaino on saanut olla 4 kertaa raktorin painon :_:
|
|
|||
verkutsooni:Joku katsastusmies sano mulle sellasta ku oli ensin selannu jotai lakikirjaa.Jos traktori on rekisteröity liikennetraktoriksi ja perävaunussa on jarrut kaikilla akseleilla niin perävaunun kokonaispaino saa olla 4 kertaa traktorinpaino kunhan ei ylitetä lain määräämiä akseli-ja aisapainoja eikä kokonaispainoja.<- -Suoralainaus sanastasanaan.
|
|
|||
Oikea kerroin on kolme. Jos liikennetraktorin paino rekisteriotteessa on 6000kg saa jarrullisen kärryn akseleilta (teli, akseliväli 1,3 - 1,8m) tulla 18T. Tuolta tietoutta: http://www.tts.fi/maatalous/yty/files/urakointiseminaari2005.pdf
|
|
|||
Sitten mä oon saanu väärää tietoa.En ala väitteleen asiasta.Oon vaan ajanu niilläpainoilla mitä mulle on sanottu laillisiks.
|
|
|||
traktorikortillinen kuski ei saa viedä kaupallisessa ajossa yli 10tn kuormia muutoin traktori luetaan liikenne traktoriksi. ps. yhdeltä hepulta tr-kortti lähti kun oli yli 10tn kuorma vaikka traktorina oli 6820 jonteeri ja kärryssä jarrut.
|
|
|||
Niinhän siinä saattaa huonolla tuurilla käydä, 10t siis kärryn akselipainoraja. Veturiko oli kuitenki rekisteröity liikennetraktoriksi, kärry tieliikennevarusteltu, pa-vero maksettu, liikennelupa ja piirturiasiat kunnossa ja painot lain rajoissa ettei niistä tullu kirjallista muistutusta_ Jos sattuu asiasta perillä olevat vallesmannit niin tarkistavat nuo kaikki
|
|
|||
veturi oli maataloustraktori ja lisäpäinoa antoi etukuormaaja mutta ei paljoa auttanu kun se 10tn meni yli. ja ei tietenkää ollu piirtturia.
|
Kommentti 12 - 31 31:n joukosta Sivu: 1 - 2 |