Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 11841/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.5/5 51 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 805_GLOX.JPG |
Albumin nimi: | Jaakkoo / Traktorit ja koneet |
Arvo (51 ääntä): | |
Avainsanat: | Valmet / 805 / viljakärry |
Kuvaajan nimi: | Jaakkoo |
Kuva otettu pvm: | 16.7.2006 |
Paikkakunta: | Lapua |
Tiedostokoko: | 55 kt |
Lisätty galleriaan: | %28.%07.%2006 |
Tarkkuus: | 640 x 418 pikseliä |
Katseltu: | 5194 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=13686 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 3 - 22 22:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Eikös ne kirjaimet ovessa meinannut varusteita_
|
|
|||
niis tais olla se sähköne pikavaihde
|
|
|||
GL tarkotti ohjaamo varustelua.O tarkotaa ylentävä pikavaihde T alentava.X kaksinopeuksinen voimanulosotto.Z ajovoimanotto ,samaten D ajovoimanotto,taitaa olla nopea sellainen,Joku muu tietää enemmän.Nii Volvo BM Valmetin aikaa oli hyttejä kahdella eri varustelulla.
|
|
|||
ton ikäsis viiateissa oli jo kaikki samassa
|
|
|||
ai sähkönen pikavaihekki viiatissa_ entäs söhkönostolaitetta__sekin eikös kuulu tuohon kirjain yhtistelmään__joo on meitin 655 kaks tumppia..
|
|
|||
tarkotin et kaikki samassa tapissa
|
|
|||
Autocontrol tuli vasta loppupään nollavitosiin, eli v.88. GL -> perusmalli ilman pikavaihdetta, GLT -> perusmalli ryöminnällä, GLO -> perusmalli pikavaihteella (ylentävällä), GLOX -> pikavaihde ja 540 + 1000 voimanotto, GLOZ -> pikavaihde + 540/ajo, GLTX -> ryömintä + 540/1000 GLTZ -> ryömintä + 540/ajo. Tosin minäkin muistan nähneeni jossain GLOD mallin, tarkoittaisko tuo OD overdriveä eli pikavaihdetta, ettei sen kummempaa_ Eli sama kuin GLO.
|
|
|||
sanokaas miten pittää oikein noissa käyttää sitä pikavaihetta, kun kaasun laskee ja laittaaa sen nii silti nytkähtää ihan helekutisti, varsinkin jos kaasua painaa ja vaihtaa kytkimelläkin on ihan hyvä :_:
|
|
|||
kato näkeehän sinuuki
|
|
|||
Pienen ikäni ajellu noilla 05-sarjalaisilla ja aina käyttäny kytkimenkautte pikavaihdetta, tähän vois joku toreta että mikäs pikavaihde se sitte on jos kytkintä pitää polkee mutta eipä ole ollu pikavaihde murheita..
|
|
|||
onkos 05 sarjalaisissa mitään "heavy" voimanottoo niinku megoissa oli 1000/ajo_
|
|
|||
Ei ole ollut saatavana. Teholuokkakin on ollut aikoinaan sellainen ettei ole ollut ilmeisesti tarvetta.
|
|
|||
Nuo kirjaintunnukset taitavat olla Volvon perintöä, samoin kuin kaksitappinen voimanottokoneisto. G tarkoittaa tilttirattia, kääntyvää istuinta ja erilaista sisäkattoa. L on perusmalli. O ylentävä ja T alentava pikavaihde. R tarkoittaa mekaanisesti hallittavaa ryömintää. X on vakiovoimanotto ja Z 540 tai 1000 ja ajovoimanotto. Tuosta D:stä en tiedä. Onko Arsalla jotain faktaa_
|
|
|||
Enkös mä tossa aiemmin noi selittänyt Alkuunhan noita oli tosiaan L ja GL mallia mutta tuo huonompi varustelu poistui sitten, olikohan vuonna 86 tai 87. Z siis 540/ajovoimanotto ja X = 540/1000 voimanotto.
|
|
|||
Aivan niin. Meinasinkin aluksi lainata sinun ja Arsan kommenttia, mutta eihän tuo tekstikenttä riitä mihinkään. Mutta viilataampa vielä pilkkua: T ei ole ryömintä vaan alentava pikavaihde ja ajovoimanotollisessa mallissa (Z) voi olla joko 540 tai 1000. Ja tuota sähkönostolaitetta on ollut jo B-mallisarjassa.
|
|
|||
Joo AC oli tosiaan jo B mallissa, näissä viimeisissä "tavallisissa" nollavitosissa ennen power plussaa.
|
|
|||
mun mielestä D tarkoitti 1000/ajo... saatan olla väärässäkin...
|
|
|||
Minkä takia syklooni on mallia "fiiat", eli tähystornina_
|
|
|||
Eiköhän tollanen oo IKH:llaki myynnissä
|
|
|||
ookkos sinä jaakkoo tehny joskus jonku automaatti vaihteistolla olevan turvekärryn_ jos oot niin viitsitkö pistää mulle s-postia osoiteeseen aku.toppari@netikka.fi jotta sais udella vähän enemmän sen toteutuksesta_
|
Kommentti 3 - 22 22:n joukosta Sivu: 1 - 2 |