903 & Rollpack. Käärintälaite talviunille pikaputsauksen jälkeen
Käärintälaite vapautu jo parikuukautta sitten sesonkihommastaan mutta sen putsaaminen ja varastointi jäi myöhemmäksi, koska pyöröpaalaimen sesonki jatkui yhä eikä innostanu sulloa niitä kompaktisti rinnakkain ennenkuin pyöröpaalain on valmis talviteloille myös. No pyöröpaalain ehti lopulta kuitenkin odottaa käärintälaitetta kaverikseen melkeen vielä kuukauden kun oli vähä muita isompia muuttujia matkan varrella.. Mutta nytpä ne on jälleen tehokkaan kompaktisti varastoituna rinnakkain.. :D
Jos jollain sattuis oleen tämmöseen 903 tai 802 tarkotettu ylentävä pikavaihde nurkissa ylimääräisenä niin voisin olla kiinnostunu sellaisen ostaan, jos tulee traktoria "Hifisteltyä" harrastuksen vuoksi talven mittaan kerran se on kourakuormaajasta vapaa..
meillä on kyllä pari haitrakkia irrallaan mutta ei ylentäviä taia olla ku osina. ja nuita keltasia alakanu viljelee, vaikka niitä oli tarkotus pysyä erillään nii ei tiiä millon tarvii...
Nii hyvähän sitä on olla varaosavarastoa tulevaa tuntematonta varten.. Ittel kyllä haussa ainoastaan ylentävä Hitrakki ku on riittävän hidas tuollee kampiakselilta kytkinakselille suoravedollaki.. Tietysti jos kokonaista ylentävää hitrakkiä ei löydy niin sitte toki riittäs että löytyy osina semmone. Tää on uutena ollu ylentävällä Hitrakillä niinkö varmaan kaikki 802 ja 903 mut pienen kolarivaurion jälkeen lunastettu lähes uutena pariksi vuodeksi ja tuona aikana ylentävä Hitrakki muuttunu suoraksi booriholkiksi.. Muuten huumori kampe jyristellä menemään tuo 903 mut ei oikeen jaksa enään junnata millään 30-35km/h kamppeel maantiellä..
Ainaki meil on ollu uutena 802 takapotku vuosmallia -82 joka meni vaihdossa -86 ja siinä oli ylentävä hitrakki.. Ite en oo kyllä kyseistä traktoria nähny juurikaan käytännössä mutta ei mulla oo syytä epäillä, että traktorin uutena ostanu henkilö ja sillä 4 vuotta suhteellisen intiivisesti ajaneena henkilönä muistas väärin / valehtelis mulle päin naamaa.. Sitä tosin ei tarina tunne onko kyseiseen 802 varusteltu nopeasti myynnin jälkeen luovutushuollossa kyseinen pikavaihde Hankkian aluekeskuksessa, jos sieltä on löytyny valmiiksi uunituore Valmet 802 myyntivarastosta..
802 ja 803 mallien ero on nimenomaan Hitracin olemassaolo, ilmeisesti myös pikakytkentäkourat oli 03ssa.
Meillä oli 903 tammikuusta -82 huhtikuuhun -87. Olihan se yksi elämänvaihe, tuli tutustuttua patarautaValametin omituisuuksiin.
Oon kuvitellu tuon meidän nyt tässävalossa ilmiselvästi Hankkian " luovutushuollossa ylentävällä Hitracilla lisävarustetun 802 " takia, että 802 ja 803 ero oli siinä, että 802 oli ylentävä Hitrackki ja 803 alentava " slowtrackki " Mutta alkuperäsessä tehdasvarustelussa pikavaihde/ryömintä kuuluu sitte vissiin tuohon 803 / 03 -sarjalaiseksi alunperin tehtailtuun traktoriin. Eikö muka kenelläkään muulla sivuston käyttäjällä ole/ on ollu koskaan 802 keltuaista, jossa on ylentävä Hitrackki?
Alunperin Hitrakki oli vain alentava, meidänkin omaan 903een muutettiin ylentäväksi 2. vaihrelaatikkoremontin yhteydessä. Kun ostin sen syksyllä 1981 uutena niin ylentävästä Haitrakista ei puhuttu mitään, ja sen toimitushan oli vuoden 1982 puolella.
Vai sellanen " ryömintä pikavaihde " Muistan kun 90-luvulla käytiin isän kans koeajamassa yhtä 803 takapotkua 702 seuraavana tulevana vaihtoehtona ja isä oli " jes jes pikavaihde niinkö entises 802 oli.. " Ja sittekö se kiskasee pikavaihteen pykälään niin.. " Ei s**tana täsä on ryömintä " .. Oiskohan se meidän uutena ostettu 802 ollu sitte vuoden -82 lopulla toimitettu niin Hitrackin ylentävä hammaspyöräpari oli jo saatavilla..
Kyllä varmaan loppuvuodesta 82 nopeampi Ht oli saatavilla. Itse oli Valmetin TI-koulutuksessa, tarkkaa aikaa en muista mutta sekarotuvalmetit oli silloin tuloillaan ja nopeampia Ht oli saatavilla.
Naapurilla on vieläkin 83-mallinen 803 joka oli viimeisiä tehtyjä. On mahdollista että teidän 802:een on jo uutena laitettu Ht, onko siinä vetovarsissa pikakytkentäkourat?
Matsikka: Ei siinä 802 takapotkussa ollu pikakytkentä vetovarsia. Eikä sen tosiaan -86 vaihdossa menneen takapotku 802 sijainnista ole ollut tietoa kyllä enään vuosikausiin.. Eikä tässä käytettynä ostetussa vuosimallin -80 neliveto 903 ole myöskään pikakytkentä vetovarsia.
Selvä juttu. Meillä oli vahingossa 540/1000/ajo voimanotto vaikka sen olis pitänyt olla lisävaruste eikä sitä tilattu. Oli kuitenkin hyvä olemassa kun sillä pyöritettiin hakkuria.
Hieman tais 80-luvun alussa vielä kokoonpanolinjojen osalogistiikka luottaa liikaa joko huonolla käsialalla kirjotettuihin kokoonpanotilauksiin tai sitte ihan ihmismuistiin että puhelu tullu joo kirjaileppa tilaus " Valmet 903 takapotku, lisävarusteeksi autoradio. " Selvä kirjailempa tässä kokoonpanoluettelon.. " Valmet 903 takapotku.. Lisävarusteeksi oli.. ööö ajovoimanotto.. Joo niin se oli.. "
Meillä oli 903 tammikuusta -82 huhtikuuhun -87. Olihan se yksi elämänvaihe, tuli tutustuttua patarautaValametin omituisuuksiin.
Naapurilla on vieläkin 83-mallinen 803 joka oli viimeisiä tehtyjä. On mahdollista että teidän 802:een on jo uutena laitettu Ht, onko siinä vetovarsissa pikakytkentäkourat?