Piti tehdä isompi rumputyömaa jossa jokasuuntaan routineet betonirenkaat vaihtuivat muoviputkeksi. Muoviputkelle piti tehdä pohjatyöt tietysti riittävän hyvästi ja samalla laskea rumpuputkea hieman niin viemäriin oli pakko tehdä pato kun viemärin virtaus ei tuntunut laskevan juuri ollenkaan vaikka poutapäiviä oli jo reilummasti.. Jotain rautaa patoon oli pakko saada pelkän savipadon sijasta, koska savi olisi lähtenyt patoa purkaessa kuitenkin vuolaasti liikkeelle ja liettänyt uuden pitkän rumpuputken puolilleen tukkoon rumpun päiden suurista sakoallaskaivannoista huolimatta koska rumpussa virtaus olisi jo hidastunut ja saviaines olisi painunut uuden rumpun pohjaan.. Niinpä päätin käyttää patolevynä etukuormaajan yleiskauhaa, jonka asentelin ojaan patolevyksi kourakuormaajan kahmareilla :D
Eli nostin etukuormaajan yleiskauhan tuohon pikkuviemäriin huulilevy pohjaa kohti ja painoin kourakuormaajalla kauhanhuulilevyn niin syvälle viemärin pohjaan kun se painui. Tämän jälkeen kourakuormaajan kahmareilla junttasin vielä muutaman kourallisen savea kauhan taakse tukemaan kauhaa pystössä nousevan vedenpinnan aiheuttamaa painetta vastaan. Savi toki tiivistää kauhan päätylevyt levenevään viemäripenkereeseen ojan ylemmissä osissa. Koska rumputyössä tuli pari mutkaa matkaan isomman kiven muodossa niin valmista tuli juuri kun kyseinen pato alkoi valumaan hieman jo yli.
Onneksi ei tarvinut muuta kuin nopeasti nostaa kahmareilla savimuuri pois kauhan takapuolelta ja nostaa lopuksi vielä patolevynä toiminut yleiskauha takaisin pellon puolelle niin uusi rumpu vetikin jo vettä oikein sutjakkaasti..