Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 1236/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3.8/5 5 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | Thisisnotthedigidigiplaystation.jpg |
Albumin nimi: | Kemopetrol / Traktorit ja koneet |
Arvo (5 ääntä): | |
Avainsanat: | MF / 399 / Hankmo / Trima |
Kuvaajan nimi: | Kemopetrol |
Kuva otettu pvm: | 6/2015 |
Tiedostokoko: | 625 kt |
Lisätty galleriaan: | %04.%06.%2015 |
Tarkkuus: | 1815 x 1020 pikseliä |
Katseltu: | 2613 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=56131 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 23:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Ei taida liian lujaa kulkea tuon äkeen kanssa ainakaan eloperäisellä maalla. 6 tukkiahan tuossa äkeessä on?
|
|
|||
Joo 6 rullanen toi Hankmo on ja hitaan alueen isoimmalla eli kolmosvaihteella ja loikkarilla ajoin, jaksais se mennä ison alueen ykköselläkin kun on "normi kuivaa" ja kyllä se nyt märempänäki pysys vääntöalueella isolla ykkösellä kunhan ei ala painuun.. Sittekö painuu johonki rapakkosilmäkkeeseen joita löytyy pari kyseiseltäki pellolta niin tottakai meno sitte hyytyy ku kahalataan reilusti painuneena. Tavallisestihan semmoset kohat jätetään oottaan kuivumista mutta nyt neki kohdat on pakko ollu ajaa jo kuivuun kuhan ovat olleet traktoria kantavia etteivät kastu vielä enempi..
|
|
|||
Millaista vauhtia ferku menee noilla vaihteilla? Itse vedin eilen T sarjalaisella 280 leveetä hankmoa turvemaalla ja ei voimaa liikaa ollut. Vei muuten t:läinen vähemmän polttoainetta kuin 455 valmetti saman äkeen edessä.
|
|
|||
Yhtäkkiä en kyllä osaa sanoa tarkkaa mitä tuo kulkee pienellä kolmosella ku tuossa ei oo " valmet tyyppistä" nopeustaulukkoa tuulilasin alareunassa ja konedatan avulla sais laskettua vain isonpuolen kolmosen välityssuhteen moottorin nimelliskierroksilla.. Mutta silmämääräsesti rullakarhi kyllä muokkaa hyvin ku ajaa tuolla sillä pikkukolmosella loikkaripäällä. Koitan googlettaa josko tuolle Fergielle löytys vaihteiden nopeustaulukko tai vaihteiden välityssuhteet..
|
|
|||
ei se nyt niin tarkkaa ole etä sen suhteen kannattaa alkaa isoa vaivaa nähdä. vauhtihan on sopiva jos muokkaa kunnolla.
|
|
|||
Löyty nopeustaulukko googlella maileina/tunnissa yksikössä 18.4R34 renkaille ja siittä sai laskettua nopeusarvion 18.4R38 renkaille kuhan googletti vierintäkehät. Niinpä sanosin että se kulkee pikkukolmosella loikkarilla nuilla 38 renkailla 10-12 km/h jopa 13km/h jos kiertää enempikö 2200 mutta kierroslukumittari näytti olevan mykkänä niin arvellaan nyt äkkiseltään että se kiertää tuon tehtaan asettaman maksimin..
|
|
|||
Tuo rullakarhi on suunniteltu 65heppasille traktoreille. 265massikka veteli jo aikanaan ihan hyvin. Sit kun alkaa oleen lähelle neljämetriä leveyttä alkaa tarviin yli sata heppaa. Muutamana päivänä vedettiin kronoksen reilua kolmi metristä 185heppasella niin ei huomannut että onko se maassa vai ilmassa.
|
|
|||
Lapi: Tuo perässä oleva Hankmo on 2000-luvun alun versio eli 3,2 metrinen versio. Alkuperäset 70-luvun Hankmot tais olla liki metriä kapeampia.. Maalaji vaikuttaa kyllä niinkö oppipoika tuossa ylempänä sanokin että " eloperäinen maalaji" eli vaikka just tuommonen tietyn tyyppinen turverapakko vie kyllä voimaa varsinkin ku on pikkusen liian märkää olosuhteista johtuen. Kyll meijän omaki Valmet 705 vie Kronoksen 3150L rullakarhia oikeen ilosesti kaikilla " perus multavilla" maalajeilla mutta tuommosessa ei kevyen sortin turverapakossa pitää hypätä kans vaihteiston pikkupuolelle Joskus aikoja sitte tuli tilapäisesti kokeiltuu veiskö 3 pyttynen sänkimuokkaukses
|
|
|||
Meillä on joku 4,5 metrinen itäeuroopan rullaäes, 399 rauhoittuu huomattavasti sänkimuokkauksessa. Äes on niin painava että nevamaille en heti ensimmäiseksi sen kanssa menisi, uppoais sinne.
|
|
|||
vai että ei hankmo vaadi voimaa. pitää sitten todeta että ei t:läisessä ole sitä sitten yhtään😐 multa/savi kohdilla äestä ei juuri huomannut perässä vaikka vauhtia oli +20 km/h. Turve, rapa kohdat oli täysin eriasia.
|
|
|||
Veikkaan että T:läistä ahdistaa turvemaalla enemmän ylipaino ja paripyörien puute kuin 280 hankmo
|
|
|||
Onhan se näinkin, uskotaan että syy on traktorissa ettei kulje. Saatiin sentään jotain kekustelua tänne muuten niin hiljaiseen paikkaan.
|
|
|||
Kummasti tuntu 230 leveä perhos sampokin ahistavan kevyellä hiekkamaalla dextaa, kun ison puolen kakkosella (n20km/h) veti vasta mäkkeen.
|
|
|||
tämmöstä fergua itselle katselut joskus.paljo kulkee 399
|
|
|||
Pikkurenkaailla 16,9 38 kulkee tasan neljääkymppiä, kun kierroksia on 2200.
|
|
|||
Meillä kun on 20.8R38 renkaat niin gepsin mukaan menee 47km/h
|
|
|||
Itellä ollu muutaman vuoden vastaava 399 tosin synkropower laatikolla mutta yks juttu vaivaa, kun voimansiirto toimii ihan normaalisti, mutta pitää alle 1000 kierroksella vedättäes rahinaa ja tieajos vinkuu kun vedättää. Oon kuullu huhuja että osan englannin massikoiden tasauspyörästön säätö on vähän pieles että ääni johtuu siitä ja rataskosketuksesta se ääntely tuntuu tulevan mutta asia vaivaa kuitenkin. Peräöljyn mukana ei tullu kuitenkaan yhtään rautaa ja imusiivilät oli puhtaat eli mitään vakavaa ei pitäisi olla. Kysymys kuuluu siis onko muilla vastaavasta ääntelystä kokemuksia englannin massikois?
|
|
|||
Meillä meni viime keväänä 399 12/12 loorasta pakkirattaan laakerit, synkrot ja muuta mukavaa. Oireena ilmestyi viimeisenä kylvöpäivänä pakin huono kytkeytyminen, kun sen sai päälle niin silloin toimi. Siitä kuului pientä vinkunaa maantiellä täysillä ajaessa.
|
|
|||
Omas laatikko toimii aivan normaalisti jan oon ite ajanu ko. raktorilla jo yli 500 tuntia että luultavasti olis jo hajonnut jos on laakeria rikki tai muuta vakavaa. Tympeä tienpäällä kun voimansiirto huutaa niin kun olisi neliveto päällä ja sitten jos on neliveto päällä meteli on entistä kovempi. Uudemmas 4300 sarjan massikassa vähän samaa oiretta mutta ei hetikään niin äänekäs kun tuon 399:n voimansiirto. Öljyn laadusta tai määrästä asia ei johdu molemmis on laatu peräöljyä riittävästi.
|
|
|||
Mites traktorin takaronkat, oisko sieltä jommalta kummalta puolelta laakeri vetelemäs viimeisiään? Verrattuna autopuolelle niin siellä pyöränlaakerit just rupee rahiseen tai vitiseen hiljaisissa vauhdeissa ja isommissa vauhdeissa kuuluu jullotusta pienempänä tai todella voimakkaana. Tuntus että sieltä se kuuluis helpoiten ulospäin ku suht pinnassa vrt muu voimansiirto ja lokasuoja voi suunnata ja antaa hyvää heijastekaikukoppaa äänelle..
|
Kommentti 1 - 20 23:n joukosta Sivu: 1 - 2 |