Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 1396/14488 |
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2/5 8 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | leyo.jpg |
Albumin nimi: | Nuffieldmaster / Traktorit ja koneet |
Arvo (8 ääntä): | |
Avainsanat: | Leyland / Oxsa / Evo |
Kuvaajan nimi: | Nfmstr |
Kuva otettu pvm: | 13.12.2014 |
Paikkakunta: | Ilomantsi |
Tiedostokoko: | 383 kt |
Lisätty galleriaan: | %15.%01.%2015 |
Tarkkuus: | 800 x 600 pikseliä |
Katseltu: | 3738 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=55535 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 31:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
takuun tosin odotan toimivan, vielä ei ole uudet sisuskalut tulleet... eikä tarrat jotka lähti harjaamalla pois.
|
|
|||
Leulantin vai Oksan takuun..??
|
|
|||
Melko paljon olet investoinut auraamiseen ottaen huomioon sen määrän epävarmuuden. Mitä meni linkoon että uusia sisuskaluja tarvitaan?
|
|
|||
Oksan... ei toimi nuo sisuskalut, suunnitteluvirhe murtopulttien laipoissa. Ei saa vaihdettua murtopulttia jos katkeaa, ilman suurempia purkamisia. Ei ole mennyt mitään vielä sisään linkoon, muuta kuin lunta, mutta katsoin, ettei hommaa saa muutetuksi takuuseen muuten kuin sisuskalut uusimalla. 240 laskutustuntia jo tälle talvelle, 15 lähtöä ollut. Siis perusaurauskeikoista. Varakone pakko olla, ei nimittäin enää vuorokausi tahdo riittää jos pidemmältä hakee varatraktoria. Perusaurauslenkki on 16 h +- 1h ja nuoskalla 18 h vähintään... Silti, liikaa näissä on kiinni. Onneksi parin vanhan romun vaihdossa antaminen ja niistä saatu melko hyvä hyvitys helpotti aikasta palj
|
|
|||
Kuinka usein tarvitset varakonetta? Ja mikä on ylesin syy ?
|
|
|||
Ihan varakoneena usean kerran vuoteen on joutunut varakonetta käyttämään. Mm. siksi kun valtrasta (edellisestä) katkesi runko poikki, kytkin särkyi ja osia odoteltiin kuukausi varaosarobotin rikkoonnuttua, pääpaineletku räjähti eikä uutta ollut saatavilla kuin seuraavana päivänä, taka-akseli repesi poikki jne... Näppä -lingossa ei ole ollut moitteen sijaa, aina on linko pelannut. Näppä on vain varakoneeseen tonnin painollaan liian painava, ja runni ei vie nuoskaa minkäänlaista, ollenkaan. On tuohon yhdistelmään tullut nyt jo n. 100 h. mutta ne on muita auruita. Näppä-valtra-rote kun ei jokapaikkaan mahdu muunmuassa. Ja onhan tuossa vehkeessä nostalgiaa, paljon enemm
|
|
|||
Mikä aiheuitti nuo repeämiset (edellisessä) Valtrassa?
|
|
|||
Siinä saa pian miettiä kumpi on ykköskone ja mikä varalla jos toiseen on tullut 140h ja toiseen 100h. Auraatteko suosiolla kahdella koneella aina? Tuollahan pärjää hyvin kun miettiii lenkin niin ettei tarvi kuin lingon. Onko oxsasta metsätien lingoksi?
|
|
|||
Siis pääkoneeseen on tullut päälle 250 h nyt, taitaa likemmä 3 jos oikein lasken ja tuohon arviolta 100 h. Mökkitiet ja muut rumuutukset käyn tuolla aurailen, minne ei auran kanssa sovi tai risut ym. tulee tielle. Sitten kun se virallinen kiire on ohi. Valtran rungon repeämiset oli osaltaan edellisen omistajan aikaan tehty vissiin kun ei ollut puskutukia ja valtran huoltoliike oli korvannut runkopultit kierretangoin! Taka-akseli lohkesi kun linko puuttui mökkitiellä kantoon. Linkoon ei naarmuakaan!
|
|
|||
Onhan sitä sitten saanut aurata. Ihmetyttää tuo kahden koneen taktiikka mutta jokainen tyylissään. Ja kun kakkoskonekin on tienannut hintansa jo tähän mennessä talvea
|
|
|||
Savotat on seis, puu ei liiku. Ja fiilistelemään pitää päästä, on siinä tuossa klassikossa niin jotain... viimeaikoina kuolannut ebaysta ostamaani Marshall 100:n esitettä, kumpa olisi syy ja rahaa tuottaa semmonen ittelle.
|
|
|||
Enemmän ihmettelisin jos ei olisi kahta konetta käytössä, vähän niin kuin ee kaekkia munia toenna sammaan korriin laettoo, jos yks kori tippuu, jiä sentään toenen korillinen ehjäksi. Jos hokasitte tämän hienon filosoohvisen vertauksen idean.
|
|
|||
Jaa 350h tänä talvena Ite oon jonkun alta sata tuntii saanut lumitöistä deutsin mittariin tänä talvena
|
|
|||
Vaatii jo pikkasen kovaa asennetta ajella ihan kunnon töitä tuommosella. Meillä on 272leukku rehun otto koneena ja nostan kyllä hattua kun viitsit tuommosella ajaa Onko kytkimen taikka moottorin lämpöjen kans ollu onkelmia? On itelläkin ainakin parisataa lumityö tuntia siihe päälle saman verran hiekotusta ja käsilumitöitä. Vielä kun sais 5-10 rinkiä aurata niin ois aika hyvä/normaali talvi.
|
|
|||
Kytkin vaihdettu marshallin kakstoistatuumaseen viime talavena, polkimen kevennysvivuston kunnostin tuossa joku aika takaperin, oli savotalle kiire silloin niin jäi se tekemättä kerralla kun konsoli oli auki, no kerkesihän tuon nytkin. Lämpöjen kanssa ei ole ongelmaa jos kaikki on kunnossa. Ja kaikki on kunnossa. Jos vertaat tätä kuvissasi näkyvään, niin näissähän kuljettaja on ihan eri asemassa, ohjaamo on luxusta siihen q-ohjaamoon nähden Tänään -22 celsiusta ja tuolla kävin pudotettuja kattolumia poistamassa keskustassa, ei tarvinnut takkia pitää päällä, tarkenee
|
|
|||
Minkä moinen keli takkuaa jos nuoskakin menee läpi ? Onko murtopultti ongelmaan tullu viä korjausta ? Kiinnostaa kokemuset ku pyysin paikalliselta myyjältä tarjousta saman moisesta.
|
|
|||
Siis nuoska ei mene läpi kunnolla. Murtopulttiongelmaan on luvannut oxsan inssinjööri parannusta, ei ole näkynyt vielä, tällä viikolla pitäisi tulla käymään. Jos homma menee ok, niin mielipide voi muuttua, mutta nyt olen vielä pettynyt koneeseen, kallis ominaisuuksiinsa nähden. Niin ja heittolavat ovat jo vääntyneet.
|
|
|||
Tällä hetkellä vasta kolme lähtö ja alle kymmenen tuntia laskutettavaa. Ei olisi varaa mulla pitää varakonetta seisomassa.
|
|
|||
Täällä Espoossa ollut kuutisen lähtöä+hiekotukset+lumenajot. Kuukauden aikana tullut krameriin 180h, joista varmaan 140h noihin liittyvää. Sitten on tietenkin popparin tunnit lisäksi ja ne on varmaan n.100h. Mulla kramerin kanssa lenkki on 15-19h.
|
|
|||
mikäs ne heittolavat on vääntänyt mutkalle ??
|
Kommentti 1 - 20 31:n joukosta Sivu: 1 - 2 |