Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 1953/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 4.3/5 19 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 20140211_141727.jpg |
Albumin nimi: | retku / Traktorit ja koneet |
Arvo (19 ääntä): | |
Avainsanat: | fendt / hakkuri / haketus / haketin / mus-max / kesla / 600t / 936 / black / beauty |
Kuvaajan nimi: | mika |
Paikkakunta: | kouvola |
Tiedostokoko: | 323 kt |
Lisätty galleriaan: | %22.%02.%2014 |
Tarkkuus: | 2108 x 1581 pikseliä |
Katseltu: | 5182 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=54083 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 18 18:n joukosta Sivu: 1 |
|
|||
Aikas komee venttiili B) Hyvin näyttää mus-max puhaltavan näköjöään...
|
|
|||
mites tää fenttiili toimii ??? oliks edellises vikaa konees ??? onks lähteny vielä painikkeita irti ???
|
|
|||
hyvin toimii. hakkuriin olen todella tyytyväinen, isot puut ei aiheuta tuskaa ja tekee huippuhaketta pienellä kulutuksella
|
|
|||
tuossa muutes goprolla kuvattua videonpätkää haketuksesta. myöhemmin tulee muitakin pätkiä. http://www.youtube.com/watch?v=SvCcVaYiRJc
|
|
|||
724 ei pitkää uraa sulla tehny
|
|
|||
1200h ja reilu puolvuotta. tosi sopivalla välillä pääsi tuohon niin vaihdoin. kyllä tuo hyvältä vaikuttaa, voimaa ja vääntöä on ihan kivasti. ei 724 todellakaan huono ollut, paras traktori mitä uutena kaupasta saa. deutsin moottori oli siinäkin vääntävä ja voimakas.
|
|
|||
Pikkasen on kyseenalaista kuljettaa polttoainetta tuossa sun "keikka kauhassa". Toivottavasti ei kukaan törmää...
|
|
|||
Sama kait se on jos törmää vaikka kylkeen jos noi ajatellaan kun tuossa on muistaakseni joku 600ltr löpöä tankissa?? Tuskimpa tuo löpö kovin helpolla räjähtää vaikka törmäisikin kun törmääjä saattaa muutenkin olla sitten jo hengetön...
|
|
|||
Eikö tuo oo yhtä kyseenalasta, kuin lava-auton lavalla kuljettamisessa. Kolari tulee niin lopputulos on täsmälleen sama. Ei minusta mitään ongelmaa, ideana tuollainen monitoimiboxi erittäin hyvä.
|
|
|||
ite mietin samaa. sitte tuli mieleen yllä mainitut asiat+traktorimallit missä on tankki keulalla. tuo kauha on tehty niin että sillä voi puskea tietä puhataaksi, eli on vahva, 20mm levyä keulassa. lisäksi löpöpytty on muovinen iskunkestävä ja vaipallinen. hyvä keulapaino se on, painaa pitkästi yli tonnin.
|
|
|||
Se ongelma tuossa on, että nokkakolarissa tuo säiliö ottaa ekaks törmäysvoimat vastaan, jolloin polttoaine voi syttyä palamaan. Lisäksi se polttoaine pääsee tuossa tilanteessa leviämään aika paljon. ZETOR8045, ei se polttoaine räjähdä, niin tapahtuu vain elokuvissa. Traktorimallit, joissa tankki keulalla, tms, ne on kuitenkin rungossa osaltaan suojassa. Eli eivät ole ensimmäisenä ottamassa törmäysvoimia vastaan, vaan rikkoutuvat myöhemmin, kun suurimmat voimat ovat jo kohdistuneet runkoon. On täysin kaksi eri asiaa: 1. törmätään suoraan säiliöön, josta polttoaine leviää molempiin ajoneuvoihin kauttaaltaan ja syttyy palamaan.
|
|
|||
2. Säiliö rikkoontuu rungon suojissa ja lorottaa alleen + syttyy mahdollisesti
|
|
|||
Polttoöljy vaan on melko vaikeaa saada syttymään tarkoituksellakaan, vaati suuren lämmön ennen kuin lähtee palamaan.
|
|
|||
esim. fiatin metsätankki on ensimmäisenä keulassa, pelkkää peltiä ei mitään luokituksia. esim. uuden fendt 211 varion tankki ekana keulassa, jos esim. ajat rekan perään niin puskuri ei ota törmäystä vastaan yhtään. kaikki on aina mahdollista. voihan sitä vaikka tukehtua pullaan ja kuolla. tuo on kuitenkin tehty mahdollisimman turvallisesti. se löpö ei siis ole itse kauhan rakenteissa vaan erillisessä luokitellussa keikkapytyssä. kauha on hardoxia ja pyöreällä pohjalla. huulilevy ja etuseinä larkaistua 20mm. ihan pikku töytäsystä ei mene luttuun. riskit on kyllä ollu mielessä kun tuon tein ja siitä on tehty mahdollisimman turvallinen.
|
|
|||
Ihan näin amatööri pyromaanina(vain a-lk räj. oikeudet), polttoöljy ei törmäyksestä syty, ellei sitä jollakin ala sitten liekittämään. Voihan sitä keksiä miten monella eri tavalla voi toiseen ajoneuvoon mällätä, vaikka sitten keulaan. Mutta ihan samalla tavalla, lava-auto voi vetää ojaan katolleen ja polttoainesäiliö on heti ekana iskua vastaanottamassa, luulenpa ettei siltikään syty... Kuorma-auton pö-säiliöt on samassa mielessä huonoon paikkaan suunniteltu, koska kun hlö auto ajaa kylkeen niin osumakohta on just se. Voihan näitä keksiä...
|
|
|||
Tuolla periaatteella Teboilin ym. säiliöautot sais kieltää liikenteestä, koska pö-rekan kaatuessa polttoainetta voi valua ympäristöön ja syttyä palamaan...? Mutta palataan maan tasalle, tämän keskustelun idean tiivistäen; Näihin kysymyksiin on ratkaisu, vaarallisten aineiden kuljettamiseen vaadittavat luvat ja niihin liittyvät maksimirajat ja määräykset. Edit. Plus, että Retkulla on kauhassa määräykset täyttävä pö-säiliö, tuollaisen järeän rautakopan sisässä. Asiallisesti tehty mielestäni.
|
|
|||
lli: niin no en tarkoittanutkaan että se nyt oikeesti räjähtäis... Bensa kyllä leimahtaa komiasti jos tekee niinkuin jotkut bensavarkaat että sytkärillä katotaan onko sitä siellä tankissa sitä bensaa Ja tuohon jos tömäyttää ja tuo on niin järeä kuin retku sanoo niin polttoaine on viimeinen huolen aihe jos tuohon törmää ja voipi olla ettei törmääjällä enää huolia olekkaan...
|
|
|||
Äärivalot tuossa ois kuitenki ihan jees vaikka heijastimet ilmeisesti onkin. aika kaukana kuskin eessä tuo kuitenkin kulkee.
|
Kommentti 1 - 18 18:n joukosta Sivu: 1 |