Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 2739/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | jooo_172.jpg |
Albumin nimi: | v8950a / Traktorit ja koneet |
Arvo (4 ääntä): | |
Avainsanat: | valtra / 8950 / hakki / patu |
Kuvaajan nimi: | v8950a |
Kuva otettu pvm: | 14.4.13 |
Paikkakunta: | maaninka |
Tiedostokoko: | 50 kt |
Lisätty galleriaan: | %06.%05.%2013 |
Tarkkuus: | 512 x 384 pikseliä |
Katseltu: | 4220 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=52226 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 27 - 46 46:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |
|
|||
Eihän pellikoppalaista komeampaa traktoria olekkaan!!
|
|
|||
50 tonnilla sai vuoden vanhan ja 1000h ajetun 180hv deutsin englannista ilmajousitetulla hytillä yms varusteilla... Eli ei aina kannata katsoa suomesta käytettyjä traktoreita koska ne on täysin ylihinnoiteltu...
|
|
|||
Zetori, oliko tuo hinta rahteineen kaikkineen, vai pelkän traktorin hinta? Briteistä miettinyt kanssa jos joskus traktorin uittaisi, kun näyttää olevan hintataso aika eri maata kuin suomessa, ja kuulemma tulee rahteineenkin halvemmaksi kuin suomessa useimmissa tapauksissa, mutta miten oli tässä tapauksessa?
|
|
|||
Antautu antautu mut se on pakostakin edessä jokaisen portaattoman kohdalla. Toisissa 2000h ja toisissa jopa 5000h. Kevyissä hommissa ehkä n.8000h. Toiset eivät vaan puhu laatikon vaihdosta vaan hydrostaatti yksikön
|
|
|||
Fergumies: 1600€ muistaakseni oli rahti... Yhden koon pienemmän ja huonommilla varusteilla olis saanut 70k€ suurinpiirtein samat tunnit ja ikä mutta noissa oli alkujaan 15k€ hintaeroa ja noi varusteet mitä tuossa oli niin 5-7k€ eli aikas paljon sai halvemmalla kuin suomesta
|
|
|||
Zetor: Alviton 50k€ tuontikoneessa varmaanki? alvi+rahti päälle nii melkein 65. Kyntäjä: Jos ne portaattomat on oikeasti noin kertakäyttöisiä, niin PELKKÄ laatikonvaihtokustannus on jo useamman euron/ajotunti. Oletusarvona vaikka 10 000e/laatikko. Hankintahinta kalliimpi kuin keppikoneessa jne..
|
|
|||
Alvia ei tartte ulkomaan koneista maksaa
|
|
|||
Ja valtran pikavaihdeko on sitten luja...
|
|
|||
Ja suomikoneista alvin saa takasin, joten se veroton on mihin verrataan. Moni melskaa, että helvetin halpoja ulkomailla 20 000 halvempia jne. Suomikoneesta alvi pois ja par tonnia rahtia, nii melko samoissa jo ollaa. En nyt väitä valtraa sen lujemmaksi kun muutkaan, lähinnä kyntäjän kommentista poimin, että joka tapauksessa jo 8000h:ssa menee loota uusiksi. Järellisellä käytöllä noita keppilootia on ajettu kymmeniä tuhansia tunteja ropaamati. 8400:seen ainakaan tarvinnu mitään tehä ja oli kovassa käytössä.
|
|
|||
Suomessa traktorin hinta olisi ollut käytettynä reilusti +80k€...
|
|
|||
Ja suoran kaupan väh 15% pinnan alennukset unohtuu kysyä suomikoneista Vielä noista portaattomista haluis tietää minkälaisia tuntimääriä on suurimmillaan ajettu ilman laatikonvaihtoja?
|
|
|||
6350: uusi kone olis maksanut noilla varusteilla siihen 100k€ pintaan niin miksi edes kysyä kun puoleen hintaan sai 1000h ajetun vuoden vanhan..
|
|
|||
Sikälimikäli briteissä sama tyyli pätee traktoreihin kuin kaivinkoneisiin, että liisataan koneet käyttöön jonka aikana niille ei tehdä asianmukaisia huoltoja tai sitten ei huolleta ollenkaan, minkä seurauksena usein on myynnissä halpoja vähänajettuja koneita jotka todellisuudessa eivät ole niin timanttisessa kunnossa kun saattais luulla. Tosin poikkeukset vahvistavat säännön vai miten se oli..
|
|
|||
Neljä kaivuria tähän mennessä tullut englannista.. Kaikki liisinki koneita mutta täydellinen huoltohistoria ja kun ostaa vähän ajetun niin eipä ole ainakaan montaa huoltoa jäänyt välistä.. Ja traktori oli koppisen englannin pään agentin maatilalta niin kunto oli varsin moitteeton mitä nyt nokan olivat ehtineet kolhimaan ja vetämään väärällä maalilla siihen paikkaa mutta nyt se on pienen etunostolaite äksidentin takia hiukan pahemmassa rutussa niin joutuu kuitenkin jotain sille tekemään jos oikeen siistin haluaa... Mutta kyllä hinnat on noussut englannissakin jonkun verran...
|
|
|||
Uskotaan uskotaan jotta halvempi oli, mutta edelleen ei voi sanoa puolet halvempi 100 varmaankin alvillinen. T-valtra on melko suosittu tuontiartikkeli ja niissä hinnanero jo minimaalien. Etu Voa tms. voi olla perusteena, mutten 5000h ajetussa ottais sitä riskiä, että saa tiputtaa kotohallissa ekat öljyt perästä.. Viimeisimmän koneen ostin ns. suoraan tilalta, kävin jututtamassa isäntäväkeä ja toteamassa paikanpäällä, että siististi on pidetty ja huollettu. Vaikka ois saanu minkälaisen jousitetun Töötin englannista samaan hintaan, niin hetkeäkään ei oo kaduttanu, niin hyvin toiminu..
|
|
|||
kyllä mä olen kuullut useemmistakin yli 15000h ajettuja portaattomista. fendt,deutz ja steyr/case. portaaton on halpa korjata, työn hinta parhaimmillaan alle kolmasosa ja laatikkokin aina vähintään puolta halvempi kuin mekaaninen. vrt esim. valtran päävaihteisto(ei suunnanvaihtajaa,eipikavaihdetta) 14000e ja 926 fendtin vaihtolaatikko(kunnostettu) 9000e. mulla on montaa merkkiä ajossa, laatikko vikoja ei ole mainittavasti ollut(kop kop), oli sitte 15000h ajettu 8950 tai uudempi portaaton. kaikilla työt hoituu...
|
|
|||
Aattelinkin, että noi tuntimäärät oli vähän niiku puolustuspuhetta 5000h Autopowerin kestolle.. Valtrakin kait tarjoaa nykyään noita kunnostettuja laatikoita ja vanha menee vaihdossa. Mikälie väliraha?
|
|
|||
6350: muilla on sittenkin tarjota tuossa hintaluokassa täysin varusteltuja liikennetraktoreita Eihän ne toki puolet halvempia ole mutta ison kasan rahaa kuitenkin säästää kun ulkoa tuo itse...
|
|
|||
On se toki isompi ero suomikoneiden kanssa mitä kalliimmaksi kone muuttuu, mutta meikäläisen(nuukan ja köyhän) hintaluokan koneissa ei juurikaan Ja DF:n tuotteita ei käytettynä olekaan liikaa tarjolla. Mä olen nyt vähän vastarannan kiiski, mutta hyvä välillä kyseenalaistaa näitä tuontikoneita ja portaattomia.
|
|
|||
6350: Hiukan vastarannan kiiski kannattaa ollakkin
|
Kommentti 27 - 46 46:n joukosta Sivu: 1 - 2 - 3 |