Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 3316/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 4/5 5 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | 05042012627.jpg |
Albumin nimi: | GT1_^ / Traktorit ja koneet |
Arvo (5 ääntä): | |
Avainsanat: | massey / ferguson / 7485 / cat / sisu |
Paikkakunta: | Haapavesi |
Tiedostokoko: | 514 kt |
Lisätty galleriaan: | %18.%10.%2012 |
Tarkkuus: | 2108 x 1581 pikseliä |
Katseltu: | 4391 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=50286 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 2 - 21 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
kyllähän sillä ajelee
|
|
|||
Vieläkö Massikka teiltä löytyy? Millaisia kokemuksia talvikäytöstä?
|
|
|||
Alkaako jan79 olla maasika kuume?
|
|
|||
Ei ole kuumetta. Olen vain monesti ihmetellyt että ainakin täälläpäin Massikoita on talvitöissä todella vähän.
|
|
|||
Ehkä massikkamiehillä ei ole niin paljon velkaa että tarvis talvella alkaa huono palkkasiin auraushommiin.
|
|
|||
Hyvä provo Lapi:lta. Ei niitä lumitöitä tarvi talkoilla tehdä, huonolla hinnalla saisi koneet seisoa talven.
|
|
|||
Juu ne massikka miehet selittelee velattomuudella, taitaa olla 165 verkusoni viimeisiä massikoita jotka lähtee kelistä kuin kelistä tulille, siitä uudemmilla taas ei kannata talvella yrittääkkään talvella mitään tehdä, suotta hehkuttaa roikan päässä toista päevää ja polttaa repullista startteja talaveen. Eli massikka miesten viisain seisottaa koneita talven yli, selviää vähemmillä kuluilla jolloin ei tule niin paljon sitä velkaa josta Lapi mainitsi.
|
|
|||
Miten se valtra lähtis paremmin käyntiin kuin massikka kun konepellin alla nakuttaa sama sisu? Ja kyllähän tuo urea massikkakin -25 pakkas asteesta parin tunnin roikalla käynnistyi. Jos urakoisin ja pitäis säällä kuin säällä lähteä liikkeelle laittaisin koneen lämpymään talliin. Kone kuin kone ei tykkää hyvää pakkaseen herättelystä. Ehkä hesen seudulla maksetaan enemmän lumitöistä, mutta ei täällä missä kaikki turvekoneet on talven jouden.
|
|
|||
Sitten on parempi turvenuijien antaa tehdä, onhan se meinaan sellasta koiran hommaa ettei sitä ilman kunnollista korvausta viitti tehdä. 2 viikon päästä alkaa täällä 6kk jakso jolloinka pitää olla tunnin sisään työmaalla koneen kanssa jos puhelin soi. 2 konetta mahtuu lämpöseen ja 2 kaks on sitten kylmän hallin puolella roikan päässä. Mutta kyllä mä toivon ettei ennen joulukuuta tarvis kauheesti sykkiä. Ja Jan79 ettei olis kuule varaosa ja huoltopuoli mikä tökkii sen verran ettei massikan varaan lasketa...
|
|
|||
Mä luulen että alkaa olemaan merkillä kuin merkillä se huolto ja varaosa puoli ongelmana. Viat on niin vaikea löytää nyky koneissa.
|
|
|||
No, deerellä tuntuu pelaavan varaosahommat kun käytännössä aina seuraavaksi päiväksi saa osat. Kesko ei ole kauheesti kehuja saannut tutuilta joilla massikkoita on.
|
|
|||
Hese: Joo, itselle tuo Konekesko sattuneesta syystä on melkoinen kirosana. Itsellä ei Massikoita vastaan ole mitään mutta Konekeskon takia ei ensimmäinen vaihtoehto. Omien kokemusten mukaan olen Hesen tavoin Peuroihin päin. Onko muuten huhuissa mitään totuutta kun jotkut ovat viisastelleet että massikat olisi aika kylmiä talvella? Eli ei oikein hytti lämpenisi?
|
|
|||
Suomeen tuotuihin 7600 ja 6600 sarjalaisiin asennetaan lisälämmitin lattialle. Sillä saa todella lämpymäksi kopin.
|
|
|||
Kesko on se syy minkä takia muutama vuosi sitten hylättiin ajatus Claas xerionista ja "hanhenkaula" Samsonista... Ei vaan ollu luottoa, että huollot yms. ois pelannu... Ja hintakin oli sellainen että sitten ois sen huollon todellakin täytynyt toimia, ettei yli puolen miljoonan yhdistelmälle tulisi turhia seisokkeja.
|
|
|||
Ei ole mairittelevia ihmisten kokemukset kys. puljusta. Ja ymmärtäähän sen, pieni yrittäjä on samassa asemassa kuin se soturi tuulimyllyjä vastaan. Eikä ongelma ole vain kone-k:n puolella, vaan syvällä ketjun toimintatavoissa. Ketju ei jousta. Saa paikallinen kauppias itse halutessaan tulla takuuasioissa vastaan. Onneksi täältä löytyy, vielä, muitakin asiakaslähtöisempiä putiikkeja.
|
|
|||
Täytyy kyllä omasta puolesta antaa kehuja keskon huolto-ja takuu toiminnalle. Traktorin remontoinnin ajaksi saanu aina lainakoneen tilalle suurempia kitisemättä ja työkoneissakin olleiden vikojen kanssa takuu pelannu suorastaan kiitettävästi. Ei ainakaan toistaiseks oo ollu tarvetta vaihtaa koneiden merkkiä myyntiorganisaation takia
|
|
|||
Kyllä kai sillä john deerellakin vois ajaa jos siinä olis parempi moottori. Kaikki maailman kansirempat ihanan kalliita.
|
|
|||
30 sarjalaisissa ollu liikaa tuota laatua, toivotaan ettei olisi enää r sarjoissa. Muuten kyseiset koneet vaan passaavat hyvin käteen. Fentti ollu joka kilpailutuksessa sen verran kalliinpi ettei punaisista vanteista niin paljon voi maksaa.. Ja ne kusivehkeet tulis viel kaupan päälle, ei kiitos.
|
|
|||
Jontikan moottorihan on ihan hyvä, kunhan mykistää sen pakokierrätyksen? Melkeinpä kaikki ongelmat tulee saastejärjestelmän johdannaisena.
|
|
|||
Takuu loppuu--> EGR pois ohjelmointi ja ajoitukset kohdalleen, jo on parempi olla. Tuossa muistelin että meillä on vain yhdestä menny paffi 6000h aikana jona kyseinen kone oli.
|
Kommentti 2 - 21 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |