Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 3583/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 1/5 4 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | nuhviitti.jpg |
Albumin nimi: | Nuffieldmaster / Traktorit ja koneet |
Arvo (4 ääntä): | |
Avainsanat: | nuffield / loikkari / tume / hkl / 2500 / kertoja / kevät / 2012 |
Kuvaajan nimi: | nuffieldmaster |
Kuva otettu pvm: | 24.5.2012 |
Paikkakunta: | Ilomantsi |
Tiedostokoko: | 680 kt |
Lisätty galleriaan: | %16.%07.%2012 |
Tarkkuus: | 1024 x 768 pikseliä |
Katseltu: | 4461 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=49455 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 22:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Oikein pahoissa mäkipaikoissa kaikki 67 dynotettua tappipollea olivat käytössä
|
|
|||
Ei taija olla ohjaustehostinta ? Tuolla ku päivän pyörittellee niin illalla tietää mitä on päivän teheny. Paripyörät näyttää kans puuttuvan ?
|
|
|||
Nuffi on kevyt ohjata. Kun koneen nostaa, siirtyy painoa maatalousvetolaitteen puomiin, joka kevittää keulaa. Pikkasen saappaan kärellä painaa ohjausjarrua, niin nuffi jo viipottaa kohti toista päistettä. Paripyörät oisi jees, kun jostain löytyisi rajuvanteiset 16.9-30" kohtuuhintaiset. Laskutin tänävuonna 45 €/ha plus täytöt tuntilaskutuksena (riippuu paljon isännistä miten joutuin se järjestettiin), pidättekö kylvöhintaa pahana? Ainakin pari sanoi, että on edullista. Hinnat alv 0:lla.
|
|
|||
Ruppee urakointi kannattamaan näillä vehkeillä eikä ole varmaankaan pankin koneita niin kuin ''isoilla urakoitsijoilla''? ja nuhvissa on melko kevy ohjastaa verrattuna muihin samankokoisiin mutta onse keula kevytkin esim kuormaus hommissa
|
|
|||
Jos kylvät hehtaarin tunnissa niin halpa ja jos hehtaariin menee kaksi tuntia niin kallis. Hinnoittele hehtaari taksa silleen, että saat sen 50+alv tunti siitä kaikkein huonoimmastakin paikasta, siiten paremmista tuplat.
|
|
|||
Kyllähän sitä tuommoista tupsukkoa kopittomalla kylvää. Meilläpäin tahtoo normaalisti kylväessä pölystä niin ettei koneen etuseinää näe. Ei ois itsestä tommoseen rääkkiin. Joko se a on kappaleita kun pitää tuommoisella itseä kiduttaa
|
|
|||
Noin hehtaarin kylvi tuntiin keskimäärin. A vallu oli pellonlaidalla aisankannattimena, ei kehtaa painavilla koneilla peltoja tiivistellä, ja nuhvi on paljon mukavempi ajaa. Esim. kääntyy lähes paikoillaan, ja moottorissa on voimaa eikä turisevia toriponeja.
|
|
|||
..ja Tumessa tais olla sellaset renkaat jotka sen 57 km/h kestää kantavuudeltaan? Sama juttu Nuhvissa... joo kestäähän ne mutta mitäs sitten kun joku kaunis päivä se rengas hajoaa...
|
|
|||
Tuossa vehkeessä on niin vähän painoa ettei paljon renkaita rasita. Tuskin täysillä tuota kylvökonetta vetää kun kone täynnä. Minun mielestä hyvä että ihmiset urakoi muillakin kamppeilla kuin juuri kaupasta hajetuilla. Tietty se vähän ahistaa jos itse on sijoittanut kylvökalustaan 100000€ kun toinen menee 10000;lla €
|
|
|||
Eihän koneella saa ajaa tavarat säiliössä! Maksoin kylvökoneesta 500 € ja nuffista 500 €, nuffin kunnostus maksoi n. 3000 € kolme vuotta takaperin joten paketissa on kiinni varmasti alle 5000 €. Ja 64 litralla kylvää n. 15 ha Katsoin kirjanpidosta ja 77 ha tuli kylvettyä koko keväänä. Tämä minun työ on samalla kunnioitusta näitä vanhoja vehkeitä kohtaan ja täytyy sanoa, että ns. pääteiden varsipelloilla päät kääntyi ja liikenne hidasteli kun ajaa pöllyytin yhdistelmällä
|
|
|||
Heh, huumorimies... Eihän meillä emännän kanssa ole peltoa kuin 21 ha tällä hetkellä, mutta urakoin näillä koneilla noin 20:lle eri viljelijälle kevättyöt eli hehtaareja tulee aikasta paljon
|
|
|||
En usko jotta maisteri noita touhuilisi jos ei kannattaisi .
|
|
|||
Luulisin että jää käteenmuutakin kuin pöly ja työn ilo
|
|
|||
Jotain sitä on tehtävä, jotta täällä eu:n syrjälaitamillakin pysyisi leivässä kiinni ja kun on tolokun vehkeet niin mikäpäs sitä on hymyhuulessa töitä painaa
|
|
|||
mutta tollasella kalustolla urakointia voi käydä aika raskaaksi?
|
|
|||
Nuffieldmaster: Onko uutukainen tullut jo?
|
|
|||
80 tuntia mittarissa
|
|
|||
Käypihän se kuntoilusta tällaisilla touhuaminen. Mikäs, tuliko se 93 valtra nyt taloon vai kuinka?
|
|
|||
Taitaa tonikäsillä verkuilla ajo käydä kuntoilusta, mutta 460 nuhvi on senverta kevyt ajaa jotta työ on juhlaa. Mikä siinnä oisi raskasta? Kytkinpoljin vaatii neljänneksen vähempi voimaa mitä valmetin (mitattu), ohjaus kevyt ilman tehostinta kun keula on kevyt, hydrauliikassa pelaa ylös-alas automatiikka (painepalautus) tosinätisti. Nopeampi tuolla on kylvää kuin uudella A93:lla, testattu ihan tositoimissa
|
|
|||
on se hyvä että jotjut jaksaa harrastaa
|
Kommentti 1 - 20 22:n joukosta Sivu: 1 - 2 |