Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 4019/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 5/5 1 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | kuvia_058.JPG |
Albumin nimi: | deere / Traktorit ja koneet |
Arvo (1 ääntä): | |
Avainsanat: | 6520 |
Kuvaajan nimi: | deere |
Kuva otettu pvm: | 1.4.2012 |
Paikkakunta: | somero |
Tiedostokoko: | 508 kt |
Lisätty galleriaan: | %01.%04.%2012 |
Tarkkuus: | 2272 x 1704 pikseliä |
Katseltu: | 2617 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=48292 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
paljonkos kutosessa on hevosvoimia, jos ei kerran oo turboo? Onko turbo ite otettu pois?
|
|
|||
todennäköisesti 120hv tienoilla koska silppurikin liikkuu kohtuu rivakasti , ei näissä ensimäisissä 6520 se malleissa ollut turboa Mutta turbotus tulee joskus ajankohtaiseksi
|
|
|||
Meillä on ainaki Valtra n121:ssä turbo, no vuosimalli onkin -07. Siitähän tippuis tehot melko alas, jos ei olis turboa. Ku sen konetta on ruuvattu jonkin verran nii sitä on saatu irti 137hv.
|
|
|||
Eikös N121 valmutissa ole jo vakiona maksimiteho jotain 137hv luokkaa Ja sähkönpumppu eli ruuvailu ei paljoa auta...
|
|
|||
laita herrantähe tuohon turbo, mehuton vehjes ilman
|
|
|||
Yllättävänkin hyvin mennyt ilmankin jo 2300tuntia mutta kyllä siihe turbo jossain vaiheessa vielä ilmestyy, ihan jo kulutuksenkin takia kannattava hankinta
|
|
|||
Meijän valtrassa on vakiona noin 115hv. Siinhän on melkein kaikki lisävarusteet mitä -07 voi saada. siitä on vaan väännetty se reilu 20 heppaa lisää, nii ja se turbo tuo kans vähä lisää tehoa koneesseen.
|
|
|||
http://www.konedata.net/Traktorit/ValtraN91.htm Commorail moottori ja sillee että voithan sä väännellä ruuveja muttei se juuri vaikuta Ellei ole läppäriä jolla "ruuvata"...
|
|
|||
mutta mitäköhän maksaisi turbotus? kennellä kokemusta asiasta astukoon esiin
|
|
|||
Se valtra tuli meille Isosta-Britannista, joten en tiiä onko sitä miten ruuvattu tai onko sille tehty ylipäätään yhtään mitään. Mitä oon lukenu teknisistä tiedoista nii ei siinä puhuta 137:stä hv vakiona valtra n121 kohdalla.
|
|
|||
N121 Nimellisteho hv/kierr. DIN 130/2200. Nimellisteho hv/kierr. ISO 133/2200. Maksimiteho hv/kierr. ISO 137(144)/2000
|
|
|||
Meinaatko ZETOR8045 että n121:sta irtoo 144 hv?
|
|
|||
No eikös N141 ole joku maksimitehoa joku 160hv??? Ja tekniset tiedot näyttää että N121 olisi maksimi 144hv... Vaikkei se ala-kierroksilla siltä tunnukkaan mutta tehoa käytettäessä sen huomaa tankilla Katso konedatasta minkä linkki on tuolla ylemmässä kommentissani...
|
|
|||
Zetori puhuu nyt lisätehohevosvoimista, ei näitä nykypäivän polleja kannata noteerata kuin tuon alimman DIN. tehon mukaan, mikä on -07 vuoden N121:ssa 126 hv.
|
|
|||
Mutta luettelin kyllä kaikki tuohon 130hv tuolla taulukossa lukee DIN tehoksi vaikka ei se näissä nykykoneissa kerro mitään on niin pehmosia poneja
|
|
|||
Maksimitehot käytettävissä kolmella suurimmalla vaihteella.
|
|
|||
Veikkaisin että meijän valtrassa on noin 135hv:ta, vähän alle tai yli
|
|
|||
Valmistajan ilmoittamat moottoritehot on tehot jotka siellä koneessa pitäisi olla tietyin yksilökohtaisin heitoin +/-. Se on sitten eri asia mitä todellisuudessa pukkaa pihalle kun mitataan, mutta se on ainakin faktatietoa. Kato Voortti siitä valmetin ohjekirjasta mitä se sanoo, luulenpa että tuo konedata kuitenkin on aika lailla oikeassa - moottorin suhteen voa erikseen
|
|
|||
joo täytyy kattoo, mutt se ei kerro paljo siinä on tällä hetkellä, koska sitä on ruuvailtu.
|
|
|||
On sitä hieman vaikea ruuvailla jos commonraili pellin alla, mitä pulttia sitten ikinä ruuvannetkaan. Tuossa on vielä mitattua tietoa: 116 hepoa ulosotosta dlg:n testin mukaan http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Valtra_N121_HiTech_1206.pdf
|
Kommentti 1 - 20 21:n joukosta Sivu: 1 - 2 |