Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 4208/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 3/5 2 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | antti_055.jpg |
Albumin nimi: | zts mies / Traktorit ja koneet |
Arvo (2 ääntä): | |
Avainsanat: | zts |
Kuvaajan nimi: | zts mies |
Kuva otettu pvm: | tammikuu 2012 |
Paikkakunta: | maaninka |
Tiedostokoko: | 338 kt |
Lisätty galleriaan: | %01.%02.%2012 |
Tarkkuus: | 2592 x 1944 pikseliä |
Katseltu: | 4359 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=47663 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 1 - 20 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Onko liikenne traktoriksi rekisteröity
|
|
|||
Mitä järkeä siinä olisi???
|
|
|||
no jos on semmosta ajoa missä pitää olla rekisteröity liikennetraktori...
|
|
|||
Mikä semmosta hommaa on? 50km/h kulkeva maataloustraktori on tähän asti riittänyt... Tosin englannin tuonti meni liikennetraktoriksi...
|
|
|||
Zetor8045: Kuljetukset maatalouden ulkopuolella, sallittu perävaunun kokonaispaino 10 000 kg. Maatalouden liitännäisissä mennään sitten sen 2 tai 2.6 X tr omapaino mukaan jos ei jarruventtiiliä. Ei ole tuollaisen perässä se 10 000 kg perävaunu kaksinen. M85 tuhti kuormineen...
|
|
|||
Eikös nykysin tehtaalta 50km kulkeva järkiään rekisteröidä liikennetraktoriksi. Miten sen voinekaan kiertää. Korvausta vastaan ajettaessa maataloustraktori, jonka kärrin kytk.massa yli 10tn, tulkitaan liik traktoriksi ja vaaditaan myös liikennelupa jos työstä merkittävä osa on kuljettamista. Eli pitäisi saada ajaa tavan traktorinakin.
|
|
|||
Liikenneluvat on ja kärry on kuorma päällä kytkentämassaltaan 23tn luokkaa eli muuttuu liikennetraktoriksi hyvinkin ja kärryn pyörissä on jarrut Aika monet traktorit on maataloustraktoreiksi rekisteröityjä vaikka ovat tehtaalta asti kulkeneet sen 50km/h
|
|
|||
Eikös sulla sitten ole 13 tonnia ylikuormaa. Käsittääkseni maataloustraktorin perävaunun suurin sallittu paino on vain 10 tonni. Voihan sen raktorin rekisteröidä maatalousraktoriksi, mutta miksi??
|
|
|||
Kahtoo tuosta niin sais ajella http://www.autokanta.com/@Bin/191419/Konepuolen_lainsaadanto2008.pdf
|
|
|||
Maataloustraktorihan lasketaan liikennetraktoriksi kun kärryn kyntkentämassa ylittää 10tn näin on ainakin viranomaisetkin sanoneet... Ja tässä alkujaan ihmettelin että miksi joku menisi muutoskatsastamaan vanhaa zetoria jälkeen liikennetraktoriksi?
|
|
|||
Toi kone vissiin auraa täällä Lapinlahden suunnalla? Auramiehelle sanoisin että hieman sais opetella auraamaan ettei tartteis soitella nuille isommille herroille tien kunnosta... hieman oli kapeet tiet.. mut äkkiä oli leveyttä tullut kun kaveri soitti yhden puhelun
|
|
|||
Voe pyhä sylyvi nuita pykäliä!!! Nuoki on aika pitkälti miten ne luetaan.....
|
|
|||
Ei tuossa ole mitään epäselvyyttä. Maatalouden ulkopuolella MAX. perävaunupaino 10 000 kg PISTE. Eli jos löpö luvallisesti tankissa, saa ylittää tuon 10 000 kg. Jos ei niin kun ei ole LIIKENNETRAKTORIksi rekisteröity niin AINA max. 10 000 kg
|
|
|||
noi pykälät on semmosia ettei niihin ole virallista vastausta kellään... toinen sanoo toista ja toinen toista...
|
|
|||
Ai ei ole? Kyllä ne on melko selkeät.
|
|
|||
Nuffieldmaster eikö se ole ihan sama miten on.. Ite en ainakaan noudata mitään..
|
|
|||
Mistä sä nuhvi ton päiväveron tuohon hommaan vedit kun tuommosta pykälää mä en oo kyllä ikinä kuullut??? Päivävero pitää olla tietenkin maksettu kun palkkakuski ajaa ja tehdään maatalouden ulkopuolista urakointia kärryt perässä... Ilmeisesti sen uuden LT-kortin kanssa ei tartte olla ammattipätevyyttä niin helpottaisi huomattavasti Niin ei tartte niitä kaikkia perkuleen kursseja käydä kun vasta kaksi on käyty ja ne on muutenkin kyllä pakollisia työmailla...
|
|
|||
Tuli selvä ajatusvirhe, pahoittelen... nyt korjattu. Kuljettaja ei vaikuta mitään päiväveroon. Vain työnlaatu. Luulisi liikennelupakurssin käyneen nämä läpi? Ei siinä muuta, tuosta jos jää kiinni, niin menettää lupansa ja toisaalta jos ei ole lupaa, ei koskaan saa lupaa. Liikennelupa vaatii täysin rikkeetöntä rekisteriä näissä asioissa. Ylikuorma ei vielä, mutta jos päiväveroasioissa tai traktorin rekisteröinnissä niin napsahtaa aika taakka niskaan. Meidän kylällä tekivät täsmäratsian kunnan työmaalle viimekesänä
|
|
|||
Edelleen se maataloustraktori muuttuu liikennetraktoriksi yli 10tn kytkentämassalla olevalla kärryllä... Liikenneluvat ja päiväverot on maksettu niin ja koneet on kunnossa niin tuossa ei ole mitään huomautettavaa ja piirturia nyt ei pysty seuraamaan kun sitä ei tartte sillon käyttää kun ei oo kärryt perässä mikä on sekin tyhmää eli voin aurata yön lunta ja sitten lähteä ajamaan maata päiväksi Ja palkkakuski tekee koneesta aina ulkopuolisessa urakoinnissa missä ollaan kärryt perässä niin päiväverollista ja liikenneluvallista paitsi maataloudenpiirissä jollei hommat ole +50km pää
|
|
|||
Jos ajetaan maatalouden ulkopuolista ajoa maataloustraktorilla jossa on kytkentämassaltaan yli 10tn kärry perässä niin mikä ajokorttiluokka siinä vaaditaan?
|
Kommentti 1 - 20 30:n joukosta Sivu: 1 - 2 |