Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 4304/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (äänet: 2.7/5 3 äänellä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | IMG_0395.JPG |
Albumin nimi: | Timpe94 / Traktorit ja koneet |
Arvo (3 ääntä): | |
Avainsanat: | Leyland / Zetor / Ala-talkkari |
Kuvaajan nimi: | Timpe94 |
Paikkakunta: | Kärsämäki |
Tiedostokoko: | 216 kt |
Lisätty galleriaan: | %06.%01.%2012 |
Tarkkuus: | 1600 x 1200 pikseliä |
Katseltu: | 4817 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=47342 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 6 - 25 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
Mutta saathan sinä levitettyä sitä ommaa Ala-talakkaria 15cm puolelleen, muuta eroapa siinä 260 ei tainnu ollakkaan paitsi vähä raskaampi.
|
|
|||
saanhan minä mutta ei siihen enää vaikuta levennyksiä laittaa ku alakaa olla jo ajettu linko tahtoo tuossa 900 valtrassa ennemmi hajota käsiin, pitää lingota sillai näppi tuntumalla, eipä siinä uudessa 250 alatalkkarissa eroa ole siihen 260 kun se painaa muistaakseni 750 k, jotai sinne päin, eikä se ollu paha hintanenkaan linko, ku akselikin tulee matkassa
|
|
|||
Nuo 2 punasta linkua on ostettu 2005 vuonna ja toisesta on se booriakseli katkennu 2 kertaa heti siitä ku se jytkympi akseli alakaa sen pooriakselin jäläkeen. Ja terät on vaihettu on molempiin yhen kerran ajettu molemminpuolin ihan loppuun ne terät. Ja murtopultteja tietenkin on menny ja toissakesänä maalattiin toinen ja viime kesänä toinen ja eipä nuista kumpikkaan oo vielä loppuun ajettu eikä oo hitsattu mistään kohasta. Ja on kuitenkin joka talavi meleko määrät pihoja ja teitä lingottu. Että miten paljo ola_90 on lingonnu sillä jos kerta 900 valametilla hajuaa jo kässiin ?
|
|
|||
Sillä on niin tehokas 900 valmetti että siitä kun laittaa voimanoton päälle niin japanissa tulee maanjäristys
|
|
|||
toisaalta olan puolella tässä asiassa, jos sitä on tonnin perällä riehuttu menemään kivet ja kannikot nii on varmasti lommoilla ja pilart ratkennu
|
|
|||
Mutta nämä lingothan on tarkotettu 540 pyöritettäviksi. Varmasti saa särettyä lingon ku lingon jos joku kivi tai joku muu murahtaa läpi niin jotakin särkyy, tai lommoja ainakin tullee.
|
|
|||
tuo linko on ollu jo yli 20 vuotta, ja lingottu teitä/pihoja, se on jo niin pehmiä linko, joskus kiviäkin menny sinne, ei tuolla saa maan järistystä aikaseksi, sontakuski ei tässä 900 oo tonnin perää, ku normi 540 ja nopiampi 540E ja ihan tavallisella 540 puolella pyöritetty linkoa, joo eihän se taho linko tykätä kivistä, eikä mistää muustakaa, ku lumesta,
|
|
|||
Ei nuilla ala-talkkarin lingoilla kannata paljon pihatietä kauemmaks poistua. Isän AT 260:n kierukka melko mutkilla, booriakseli kierteellä, luukut lommoilla ja kierot, torvet ottaneet osumaa, takalaakerin laippa kerran mennyt halki, sekä kerran oon yhen ratkeeman hitsannu. Tosin onhan sillä rymyttykin, kiviä ja puita saanut sisäänsä ja kerran jopa traktorin ketjut
|
|
|||
Hyviä linkoja ku ei linkua mittään rattorin kettinkejä eikä kiviä niin kyllä ne kestää,eikö niihin hommiin oo ne suurteholingot.
|
|
|||
tutullakin at 260 menny booriakseli poikki, luukut mutkilla torvilla nyt ei eees tee mitään, eikai niitä kettinkejä kannata lingota sinne
|
|
|||
Kyllähän nuilla linkoaa, kunhan pitää järjen mukana lingotessa. Torvet on ihan hyvät, kunhan alaritilän rälläköi pois tukkimasta Ketjut nyt sattu olemaan liiterin edessä lumen alla piilossa, niin tietäähän sen miten siinä sitten kävi
|
|
|||
joo.
|
|
|||
On ainakin meijän iso Esko kestänyt kivet sun muut, eiloo paljoo laittelua ollu (vielä) kop kop puupöytää, lommoja on tullut, joskus ollu kivi aika tiukassa heittolavan ja heitto kaukalon välissä ja murtopultillahan meillä on akseli, ei tarvitse joskus kun vähän liian kovin suvilumi mälliin ajaa niin napsahtaa, mutta sillon hyvä jos sattuu isompu kivi yllättämään ei kolise niin kauvaa kun pultti napsahtaa
|
|
|||
kyllä se iso esko kestää,, joo se o mukava ku se kivi sattuu jäämään heittokaukalon ja lavan väliin en kyllä tiiä että miten jotku saa sen booriakselin poikki lingon puolelta, itel ei oo vielä katkennu
|
|
|||
No varmaan sanottu joskus aikaisemminkin täällä että kaiken saa särki jos haluaa Mutta harvemmin on esim virheitä että menisi rikki sen takia, toki niinkin voi käydä, tutun Eskosta meni se pilarin tuosta lingon kyljestä, oli sattunut huono sauma ja jotenkin saanut kiveen sattumaan ja repesi sauma
|
|
|||
aika karmee akselin kulma leylanderissa
|
|
|||
Niinhän se vähä on vai eiköhän se kestä ku ussein rasvvailee
|
|
|||
Miks tossa Leukussa on toi nivelakseli tollasessa asennossa Tykkää varmaan nannaa nivelet Sektorissa suunniteltu tumpin sijainti paremmin.
|
|
|||
No empä nyt ossaa sanua miksi on nivelakseli tuossa asennossa
|
|
|||
No pakkohan se oli kuitata! Tossa olen samanlaisen Leylanterin ja Hakki pilke 2x yhteenliitännän kanssa tuskaillut. Pölkyt etupyörien alla, jotta saa akselin hiukan inhimillisempään asentoon. On sillä aikanaan iso pino akseleita tuhottu
|
Kommentti 6 - 25 25:n joukosta Sivu: 1 - 2 |