Galleria > Yleinen > Traktorit ja koneet |
TIEDOSTO 5226/14488 |
|
|||
|
Äänestä tätä kuvaa (ei vielä ääniä) | |||||
Tiedoston tiedot | |
Tiedostonimi: | fghdhfoid.jpg |
Albumin nimi: | Delaval VMS / Traktorit ja koneet |
Avainsanat: | 828 |
Kuvaajan nimi: | Delaval VMS |
Kuva otettu pvm: | 2011 |
Paikkakunta: | Joensuu |
Tiedostokoko: | 247 kt |
Lisätty galleriaan: | %25.%03.%2011 |
Tarkkuus: | 1200 x 900 pikseliä |
Katseltu: | 4967 kertaa |
URL: | https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=44125 |
Suosikit: | Lisää suosikkeihin |
Kommentti 4 - 23 23:n joukosta Sivu: 1 - 2 |
|
|||
halvempihan tämä on ku S valtra?
|
|
|||
ei pitäis olla ainakaan koneviestin taulukon perusteella
|
|
|||
Mitähän varusteita se koneviestin taulukko ottaa mukahan? Vois kuvitella että valmettiinki saa sitä hintaa ku keräälöö riittävästi varustehia. Ja S-sarjalaistahan saa tehokkaampana kuin tän, että senkin puolesta se vois maksaa enemmän. Mutta oli se sitte Fendtti tai Valtra niin kyllä sitä pitää muutama laskelma tehrä ennenku tuollaasia hankintoja rupiaa tekemähän!
|
|
|||
No mä ajettelisin niin että jos tuommosen ostaa niin kukkaro pitäis olla sen verran kunnossa ettei tartte laskeskella
|
|
|||
Kellä on tuohon suoraa rahaa sijoittaa ilman laskelmia se ei sijoita tuommoseen paskaan, vaan aivan johonkin muuhun, esimerkiksi obligaatioihin ja osakkeisiin
|
|
|||
Nimenomaan! Mikäs (Suomalaanen) maanviljelijä se sellaanen on jolla on rahaa tuollaaseen?! Vaikka kukkaro ei niin lyönnis olisikkaa, mutta se ehkä kannattaas laskia saako tuota ostosta tuottamahan, tai lähinnä eres kannattamahan!
|
|
|||
Jepjep... viimesien laskelmien mukaan ei kannata pistää edes hakkurin eteen. Parempia ja halvempia vaihtoehtoja löytyy.
|
|
|||
Niin ja miksi ostaa tuon malliston lippulaivaa kun ostaa pienemmän ja pistää ohjelmaa koneeseen
|
|
|||
Eipä taiDa riittää 1000h urakointia vuodessa tommoselle, keskiverto taksalla, että saatas järkevästi kannattavaksi
|
|
|||
minkäs määrittelet keskivertotaksaksi? Mielellään varmaan tekis ympäri vuoden jotain urakointia tuollaasella että tosiaan tulis niitä tunteja. Ja sitteku tuo tuskin kestää paljoa yli 5000 tuntia ennenku alkaa pärkyämähän niin vaihtoarvo vois olla vielä kohrallansa..
|
|
|||
Pitihän sitä käydä koe-ajamassa, mahtava kone!! Varsinkin poljin ajo on kätevä, tämä kone on vaan suomeen turkasen kallis, niin ei varmasti maahan montaa tule... Olli: taksa olisi ehkä 80€h, tyypillinen yli 200hv koneille ja kone uusiksi 5 vuoden välein...
|
|
|||
Taatusti kestää tunteja ajaa vaikka kuinka paljon. Laatu on laatua. Ainakin itselle sellainen kuva vain jäänyt fentistä. Ei tarvi sen takia olla vaihtamassa 5000 tunnissa pois ettei pystyisi remontteja maksamaan. Tai sille ainakin toistaiseksi näytästää. Tilanne oli toinen itselläkin ennen ku oli sininen konehes, alko 5000 tunnin jälkeen tuntumaan että remonttia on ja piisaa.'
|
|
|||
juu ite kans uskon et kestää ja semmone mielikuva jääny et olis hyvä
|
|
|||
Erään urakoitsijan molemmat fentit oli viime talvena yhtä aikaa varikolla. Eikä niissä oo käsittääkseni vielä hirveästi tunteja. Maanantaikappaleita tietysti aina on, mutta tuo voi syödä jo miestä ku kaks tuon hintaasta konetta alkaa valittaa työsopimuksesta nuon varahin..
|
|
|||
Mikähän niissä oli vikana? Vai oliko omasta tahosta lomaviikolla huollettavana? Ainut ongelma fentin kanssa itellä on ollut, että varaosat on kiven alla, onneksi ei ole montaa osaa tarvinut, mutta melkein aina menee viikko että saat osan. He ei valtralla tiedä mikä se sellainen lentorahti on.
|
|
|||
Siikajoellekki tuli tämmönen tossa viime viikolla.
|
|
|||
SeKonemies: Ei varmaan siinä nyykkärissä syöttöpumppu ollu tehdas säädöissä ? Ajo tyylillä on paljon merkitystä. Taitapa olla fendtissä monin kertaset huoltotarvikete ja varaosat valtraan verrattuna... Paljos mittariin kertyny tunteja?
|
|
|||
Kyllä oli Vakiotällingissä. Fentin varaosat yllättävän halpoja. Esim ulosoton tumppi fenttiin satasen valmettiin melkein kolmesataa, ja muutama muu osa on yllättänyt halpuudellaan, ja verraten hollantiin osat suhteessa todella halpoja verraten agritekin hintoihin. Huoltotarvikkeista en osaa ihan suoraan sanoa, mutta äkkisestään tuntuu että ei ne sen kalliimpia mahda olla kuin muihinkaan, toki vaihdettavia hiluja on tuhannen tunnin huollossa joku enempi ku esim 8400 valmetissa, mutta se ei välttämättä ole oikein hyvä verrokki kaveri. Nii ja fentissa nyt 5500 tuntia.
|
|
|||
Jaa, onpas fentiin kertyny tunteja, eikös pitäs vaihtaa kohta uuteen , paljolla irtoais Oliskohan minkäänlaisia mahiksia päästä kesätöihin teille kuskiksi fentin rattiin nurmi tai liete ralliin, edes vähäksi aikaa Kiinnostas kovasti Ite olen n. 80 ha viljatilalta, kotona värkkään koneitten kansa niin paljon kuin ehtii. Ajokokemusta n.2000h ja T ja C- kortit on taskussa...
|
|
|||
No jos sitä tällä kertaa pääsis uusimaan oikeasta päästä, kakkos koneessa 17000 tuntia ja taas tuli 2000 tuntia männä vuotena. Kyllä sitä vois kesäloman tuurajaa ja noihin sesonkeihin joskus vois tarvia ylimääräistä kuskia. Soittele ihmeessä ja käy haastattelussa niin katsotaan.
|
Kommentti 4 - 23 23:n joukosta Sivu: 1 - 2 |